جزایر قناری ؛ بهشت تابستانی اروپا

به گزارش ایستگاه بازی، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

جزایر قناری ؛ بهشت تابستانی اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان بهار 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان جهان دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می گردد که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط توریستان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای توریستی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون توریست برای تماشای جاذبه های توریستی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی عظیمترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

9جزایر قناری مجموعه ای از هفت جزیره در نزدیکی سواحل مراکش، مجموعه ای را تشکیل داده اند که قرن ها است به عنوان یکی از بهترین تفرجگاه های جهان شناخته می گردد. بسیاری معتقدند بهترین آب و هوای جهان و جذاب ترین مناظر طبیعی و البته متنوع ترین آن ها را می توان در جزایر قناری پیدا کرد. شاید به همین علت باشد که جزایر قناری را بهشت تابستانی اروپا نیز می خوانند.

در این مطلب قصد داریم به آنالیز مهم ترین نکات در خصوص این جزایر بپردازیم. با مطالعه این نکات می توانید هوشمندانه تر برای سفر به جزایر قناری برنامه ریزی نموده و در طول سفر نیز بیشترین استفاده را از این جزایر زیبا ببرید.

بارسلونا، زیباترین شهر اسپانیا

اسپانیا، همه چیز در خصوص کشور ماتادورها

جزایر قناری کجاست؟

همان طور که در بالا اشاره شد، این مجموعه از 7 جزیره مجزا و اصلی تشکیل شده که هر کدام نام و تعیینات خود را دارند. این جزایر در نزدیکی سواحل کشور مراکش قرار دارند؛ اما جزئی از خاک حکومت پادشاهی اسپانیا به حساب می آیند. جزایر قناری به طورکلی به دو استان لاسپالماس و سانتا کروس تقسیم شده اند.

نام این جزایر عبارت اند از:

تنریف Tenerife

فوئرته ونتورا Fuerteventura

گرند کاناریا Grand Canaria

لانزاروته Lanzarote

لاپالما La Palma

ال هیرو El Hierro

لاگومرا La Gomera

دو جزیره فوئرته ونتورا و لانزاروته نزدیک ترین جزیره ها به قاره آفریقا هستند. فاصله این دو جزیره تا شهرهای مختلف ساحلی در آفریقا کمی بیش از 100 کیلومتر است. بااین حال چندین جهت دریایی از بنادر مختلفی در اسپانیا، توریستانی که قصد سفر به این مجمع الجزایر را داشته باشند همراهی می نمایند. کادیز Cadiz و مازاگون Mazagon از جمله این بنادر در کشور اسپانیا هستند.

چرا این جزیره به جزایر قناری شهرت دارد؟

شاید شما هم با نگاهی به نقشه تعدادی از این جزایر حدس بزنید که احتمالا به دلیل ظاهر یکی از جزایر که از تصاویر ماهواره ای به دست آمده، اسم این جزیره ها، قناری نام گرفته است! اما این طور نیست. از زمان رومیان به این چند جزیره، جزایر قناری گفته می شد. آن زمان کسی اطلاعی از تصویر ماهواره ای این جزیره نداشت.

علت این است که کلمه Canaria یک کلمه با اصالت لاتین و به معنای سگ است. رومیان به این علت که در این جزیره ها سگ های وحشی زیادی وجود داشت، این نام را انتخاب کردند. جالب است بدانید که اسم پرنده قناری سال ها بعد و پس از معروف شدن این جزیره بر روی این پرنده قرار داده شد. علت نیز این بود که قناری امروزی، پرنده بومی این جزایر اسپانیایی بوده و سپس به دیگر کشورها منتقل شده است.

چرا تور جزایر قناری محبوب است؟

شاید برای شما هم عجیب باشد که چرا تور جزایر قناری به ویژه برای اروپایی ها جذاب است. در هر کشور اروپایی که اگر در خصوص 10 مقصد مورد علاقه برای گذراندن تعطیلات تابستانی سوال بپرسید، در بیشتر پاسخ ها نام قناری اسپانیا را می شنوید. در ایران نیز در سال های اخیر استقبال زیادی از تور جزایر قناری شده است. شرایط به صورتی است که باید از چندین ماه قبل برای خرید این تور توریستی اقدام کنید. در غیر این صورت نمی توانید در هتل مدنظرتان اقامت داشته باشید.

علت اصلی محبوبیت این مجمع الجزایر، آب و هوا و مناظر طبیعی جذابی است که در هیچ کجای جهان نمونه ای از آن را پیدا نمی کنید. علاوه بر این، به ویژه در سال های اخیر با افزایش امکانات رفاهی و تفریحی، شرایط سفر به جزایر قناری مهیاتر نیز شده است. امروزه شما می توانید یک سفر لاکچری به جزایر قناری داشته باشید یا خیلی معمولی به این شهر سفر کنید. تنوع هتل، رستوران، مراکز خرید و از همه مهم تر، تنوع در تفریحات این جزیره باعث شده سلایق مختلف با توانایی هزینه ای متفاوت را پوشش دهد.

اهمیت برنامه ریزی در تور جزایر قناری

اگر قصد سفر به جزایر قناری اسپانیا را داشته باشید، مهم ترین کار قبل از سفر، برنامه ریزی است. 7 جزیره متفاوت و جاذبه های توریستی متمایز و جذاب، زمان شما در سفر به این جزیره را محدود می نماید. حتما پس از اینکه خرید بلیط هواپیما به مقصد این جزیره ها را قطعی کردید، تحقیقات خود را در خصوص جاذبه های توریستی، تفریحات مختلف، هزینه های سفر به جزیره قناری، بهترین هتل ها و… تکمیل کنید. تنها در این صورت است که می توانید از بودن در یکی از بهترین جزایر اسپانیا و حتی جهان، بیشترین استفاده را ببرید.

برای برنامه ریزی سفر به جزیره قناری باید ابتدا هدف خود از سفر به این جزیره را تعیین کنید. سفر شما تفریحی است؟ کاری است؟ یا اصلا برای سر زدن به دانشگاه جزایر قناری به این منطقه سفر می کنید؟ شاید هم قصد شما سر زدن به یکی از دوستان یا آشنایانی است که در این جزایر اسپانیا زندگی می نماید.

پس از اینکه هدف خود را تعیین کردید، باید ببینید قصد شما سفر به کدام جزایر از بین جزایر هفتگانه قناری اسپانیا است. گران کاناریا، لانزاروته یا شاید هم لاس پالماس؟ ممکن است سفر شما ترکیبی باشد؛ یعنی به چند جزیره سفر کنید. در چنین شرایطی برنامه ریزی سفر نیز با چالش های بیشتری روبرو می گردد. اما اصلا نگران نباشید زیرا کارشناسان آژانس ققنوس با اطلاعات کامل شما را درباره تور جزایر قناری هدایت می نمایند. درهرصورت بدون برنامه ریزی به محدوده قناری اسپانیا نزدیک نشوید!

راه های دسترسی به جزایر قناری اسپانیا

برای سفر به جزایر قناری راه های زیادی وجود دارد. بیش از 20 فرودگاه عمومی، نظامی و خصوصی در این 7 جزیره وجود دارد. البته طبیعی است که نمی توانید از هر شهری به صورت مستقیم به مقصد فرودگاه های این منطقه پرواز داشته باشید. برای مثال برای طی کردن فاصله بارسلون تا جزایر قناری حتما باید از شهرهای واسط بهره ببرید.

برای سفر هوایی از ایران به جزایر قناری نیز راه های مختلفی وجود دارد. برای مثال یکی از محبوب ترین تورها، تور کشتی کروز است که علاوه بر سواحل اسپانیا، پرتغال، ایتالیا و… سر زدن به این جزیره ها را نیز در برنامه خود دارد. همچنین تورهای هوایی و تورهای دریایی زیادی از شهرهای مختلف جهان به سمت این جزایر برقرار است. برای سفر از ایران به جزایر قناری ابتدا به یک یا چند شهر واسط سفر نموده و سپس راهی این منطقه می شوید.

بهترین جاذبه های توریستی در جزایر قناری

جاذبه های توریستی فراوانی در جزایر مختلف این منطقه جای دارد. شاید به همین علت است که برنامه ریزی در سفر به جزیره های مختلف قناری اسپانیا اهمیت دارد. در ادامه کوشش شده تا بهترین جاذبه هایی که از نظر توریستان خارجی در سایت تریپ ادوایزر مورد بحث و گفتگو قرار گرفته را به شما معرفی کنیم.

پارک کوهستانی تیده Teide

مهم ترین و البته جذاب ترین جاذبه توریستی در جزایر قناری، پارک تیده است. در دل این پارک کوهستانی، عظیم ترین قله در کل کشور اسپانیا قرار گرفته که کوهی است آتش فشانی و البته فعال! که به ثبت میراث جهانی یونسکو نیز رسیده است. گفته می گردد قله تیده سومین کوه آتش فشانی عظیم و فعال در جهان است. این پارک کوهستانی در جزیره تنریف واقع شده و بخش عمده ای از مساحت جزیره را به خود اختصاص داده است.

جذابیت های بصری به ویژه مناظر جذاب و تماشایی که از بالای بلندی های پارک ملی تیده تعیین است، توریستان را مجذوب خود می نماید. تمام سلفی هایی که قبلاً گرفته اید را پاک کنید تا فضای گوشی خودتان را به عکس برداری و سلفی دریافت در پارک ملی تیده اختصاص دهید. اینجا همه چیز خارق العاده است.

ماسکا

یکی دیگر از جاذبه های جزیره تنریف، ساحل ماسکا است. این ساحل در مجاورت یک دهکده جذاب قرار گرفته است که شما را به گذشته های دور می برد. البته نگران نباشید؛ اگرچه همه چیز قدیمی است و به ظاهر خبری از تکنولوژی نیست؛ اما همه چیز برای اقامت و تفریح در ماسکا مهیا است.

جاده کوهستانی که باید برای رسیدن به ماسکا طی کنید، شاید شما را به یاد جاده های خاص شمال کشور خودمان بیاندازد. بااین حال همه چیز در اینجا متفاوت است. کمتر پیش می آید توریستانی که برای بار اول به قناری اسپانیا سفر می نمایند، لذت قدم زدن در ماسکا را از دست بدهند.

لاس کانتراس

طبیعی است که در یک جزیره سواحل مختلفی وجود داشته باشد. حال اینجا در خصوص 7 جزیره با شرایط متفاوت صحبت می کنیم. به همین علت است که تنوع سواحل جزایر قناری بسیار زیاد است. محبوب ترین و بهترین ساحل قناری اسپانیا، ساحلی به طول 2 کیلومتر است که لاس کانتراس نام دارد. این ساحل مورد علاقه بیشتر توریستان است. حتی در بسیاری از مواقع، در هنگام رزرو هتل این جزیره، به این نکته توجه می گردد که هتل در نزدیکی لاس کنتراس رزرو گردد.

در بین ایرانیان ساکن در جزایر قناری نیز این ساحل از محبوب ترین سواحل منطقه است. احتمال اینکه در هنگام آب تنی با بعضی از هم وطنانتان روبرو شوید زیاد است. بسیاری از این افراد از ایرانیان جزایر قناری هستند که در این منطقه زندگی می نمایند.

پارک آبی سیام Siam

اگر دنبال هیجان هستید، اگر می خواهید لذت آب تنی در یکی از بهترین پارک های آبی جهان را تجربه کنید، در سفر به جزایر قناری سری هم به پارک آبی سیام بزنید. این پارک آبی نیز در تنه ریف یا تنریف واقع شده است. سرسره های خاص، فضای روباز، شرایط مناسب برای بچه ها و امکانات مختلف دیگر باعث شده تا این پارک شهرت جهانی پیدا کند.

سواحل دیدنی گران کاناریا

اصلا مگر می گردد در تور جزایر قناری به جزیره گران کاناریا نرفت؟ از تمامی جاذبه های طبیعی و تفریحی گران کاناریا که بگذریم، سواحل این جزیره فوق العاده است. به ویژه ساحل ماسپالوماس و ساحل پلایا دل اینگلس در بین محبوب ترین جزایر در این منطقه قرار دارند. علاوه بر آب تنی و دریافت حمام آفتاب، تفریحات دریایی متنوعی در سواحل گران کاناریا وجود دارد که می تواند کل زمان شما را پر کند.

در این مطلب با یکی از بهترین جزایر اسپانیا و جهان آشنا شدیم. منطقه ای مناسب برای توریستی به ویژه در تابستان که می تواند بهترین مقصد برای سفرهای توریستی باشد. برنامه ریزی در سفر، انتخاب بهترین جاذبه های توریستی و رزرو هتل بسته به هدف گذاری سفر به جزایر قناری، از مهم ترین نکاتی است که در این مطلب به آن اشاره کردیم. امیدواریم سفری هیجان انگیز به قناری اسپانیا داشته باشید.

منبع: ققنوس
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1266

به "جزایر قناری ؛ بهشت تابستانی اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزایر قناری ؛ بهشت تابستانی اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید