خرید محبوبیت و رضایت همگانی به قیمت اضمحلال منابع کشور تمام می گردد

به گزارش ایستگاه بازی، رئیس اتاق کرمان گفت: اضمحلال منابع و انرژی در کشور به قیمت خرید محبوبیت انجام می گردد زیرا می خواهند همه راضی باشند.

خرید محبوبیت و رضایت همگانی به قیمت اضمحلال منابع کشور تمام می گردد

سیدمهدی طبیب زاده، در نشست آنالیز مسائل حوزه سیاست گذاری انرژی با حضور رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران اضافه کرد: نباید این گونه باشد که یک واحد فراوریی و صنعتی را به منظور کاهش مصرف برق با خاموشی تحمیلی روبرو نمایند و کارگران آن مجموعه را به خانه ها بفرستند درصورتی که این افراد با بازگشت به خانه نیز برق مصرف می نمایند.

او ادامه داد: به نظر می رسد گوش شنوایی برای شنیدن مسائل و درک درستی از اعداد مربوط به مصرف انرژی و آینده این حوزه وجود ندارد که در این رابطه باید طرح هایی مانند فروش خاموشی برق برای جلوگیری از متضرر شدن واحدهای فراوریی در نظر گرفته و اجرایی گردد و مردم و سایر بخش ها در زمینه کاهش مصرف برق و انرژی برای سرپا ماندن فراوری و حفظ اشتغال فرزندان این مملکت همراهی و کوشش نمایند.

رئیس اتاق کرمان اعلام کرد: اتاق کرمان با تشکیل اندیشکده انرژی میخواهد به مدل خوبی در حکمرانی انرژی در کرمان به عنوان پایلوت در کشور برسد و در این حوزه در بخش های سیاست پژوهی و آینده پژوهی برنامه ریزی داشته باشد.

طبیب زاده، با اشاره به اینکه کرمان پس از خوزستان دومین استان پرمصرف آب کشور است، اظهار کرد: حدود 95 درصد مصرف آب استان در حوزه کشاورزی است اما متأسفانه علت بسیاری از مسائل و کمبودها در حوزه انرژی و آب را به بخش صنعت مرتبط می نمایند.

او توضیح داد: در شرایطی که مصرف آب در کشاورزی کرمان 6 برابر مصرف آب در حوزه صنعت است اما بازهم کشاورزی رها شده و کشاورزی غیرمالی موجب هدر رفتن هر چه بیشتر منابع می گردد.

طبیب زاده، اعلام کرد: در اندیشکده انرژی اتاق کرمان قصد داریم به اصلاح حکمرانی ها در حوزه آب یاری و از منابع تجدید پذیر برای توسعه استان استفاده کنیم.

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، به اتاق کرمان برای راه اندازی اندیشکده اختصاصی انرژی تبریک گفت و اعلام کرد: این اندیشکده در استان های دیگر وجود ندارد و با افتخار و خوشحالی عضو هیات امنای اندیشکده انرژی کرمان هستم.

حمیدرضا صالحی، اضافه کرد: ایده راه اندازی بازار خاموشی می تواند بسیار خوب باشد زیرا اگر مردم خود دارای کسب وکار شوند حتماً این طرح نتیجه خواهد داد که امیدواریم در کرمان این طرح با موفقیت انجام گردد.

او با اشاره به اینکه اقدامات زیرساختی در کشور کمتر صورت گرفته است، ادامه داد: متأسفانه حاکمیت در حوزه انرژی اصلاحات را انجام نمی دهد و دولت ها نیز همان جهت نه چندان درست گذشته را ادامه می دهند.

صالحی اعلام کرد: برای نخستین بار از اتاق ایران درخواست شده که برنامه ها و پیشنهاد های خود را برای اجرا در برنامه هفتم توسعه ارائه دهد که در این رابطه مرکز پژوهش های مالی اتاق ایران، این موضوع را پیگیری می نماید که اتاق کرمان نیز می تواند در حوزه انرژی موارد مدنظر را ارائه دهد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1617

به "خرید محبوبیت و رضایت همگانی به قیمت اضمحلال منابع کشور تمام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید محبوبیت و رضایت همگانی به قیمت اضمحلال منابع کشور تمام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید