خبرنگاران 15 کودک مبتلا به کرونا در قم بستری شدند

به گزارش ایستگاه بازی، قم - خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در حال حاضر ویروس کرونا سنین مختلف بویژه بچه ها را در معرض تهدید جدی قرار داده است گفت: 15 کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان بچه ها قم بستری شدند.

خبرنگاران 15 کودک مبتلا به کرونا در قم بستری شدند

به گزارش سهشنبه شب روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، سیامک محبی در جلسه ستاد مقابله با کرونای مرکز بهداشت قم همچنین اضافه کرد: هرکدام از این کوکان جان خود را از دست بدهد سبب غم بزرگی برای خانواده های آنان می گردد.

وی بیان داشت: کرونای انگلیسی در قم وجود دارد و باید به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشیم، همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز بیان نمودند هر آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا تشریح کرد باید به آن توجه کنیم.

معاون علوم پرشکی قم با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم نیمه شعبان بیان نمود: باید نشاط مهدوی در جامعه ایجاد گردد از این موضوع مطلع هستیم که مردم با توجه به گرانی و شرایط کرونا خسته هستند و شرایط آن ها را درک می کنیم و نشاط نیمه شعبان سبب نشاط جامعه می گردد و بسیار مهم است.

محبی مطرح کرد: در یک ماه اخیر شیوع ویروس کرونا در قم رشد داشته است از هفته گذشته شرایط کرونایی قم زرد شد که نیازمند رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی هستیم.

وی بابیان اینکه تجمع ها مهم ترین عامل شیوع ویروس کرونا است گفت: اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نگردد ممکن است کشور با پیک چهارم کرونا روبرو گردد متاسفانه افراد فوتی کرونایی افزایش پیدانموده است.

رئیس مرکز بهداشت قم در خاتمه اعلام نمود: در ایام عید نوروز هستیم و دید و بازدیدها در حال اجرا است و آثار آن پس از 14 فروردین ماه معین می گردد روز 13 فروردین روز طبیعت در پیش است که باید جلسه ستاد مقابله با کرونا برگزار و تمهیدهای لازم اندیشیده گردد.

به دنبال افزایش تعداد بستری شدگان کرونایی در قم این استان که از روز بیستم دی ماه به منطقه آبی کرونایی کشور ورود پیدا نموده بود، از بیست و پنجم اسفند وارد منطقه زرد شد.

ویروس کرونا، موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اظهار داشت.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1507

به "خبرنگاران 15 کودک مبتلا به کرونا در قم بستری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 15 کودک مبتلا به کرونا در قم بستری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید