تور ارمنستان ارزان: جشن آب ارمنستان ، 2 مرداد 1401

به گزارش ایستگاه بازی، در ارمنستان یک رسم ملی -مذهبی در تابستان برگزار می گردد که شباهت زیادی به آب پاشی در جشن تیرگان ایرانیان دارد. این رسم ارمنی ها که با عنوان جشن وارداوار یا وارتاوار شناخته می گردد، تاریخچه قدیمی و جالبی دارد. تاریخ برگزاری جشن آب ارمنستان 24 جولای (2 مرداد 1401) است. بنابراین اگر قصد دارید به ارمنستان سفر کنید، بلیط ایروان را برای این تاریخ خریداری کنید و از این جشن مهیج لذت ببرید. در ادامه با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید تا اطلاعات کامل تری درباره این جشن در اختیارتان قرار دهیم.

تور ارمنستان ارزان: جشن آب ارمنستان ، 2 مرداد 1401

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

جشن وارداوار چیست؟

وارداوار یک جشن آب پاشی در ارمنستان است؛ جشنی سرشار از شادی و نشاط، با سابقه ای طولانی که هر ساله 14 هفته بعد از عید پاک مسیحیان، در ماه جولای برگزار می گردد.

بچه ها عاشق این جشن هستند، جشنی که در آن همه افراد از بزرگ و کوچک با سطل های آب به هم آب می پاشند و در کنار خنده و شادی، از گرمای تابستان هم فرار می نمایند. هر کس سعی می نماید با هر وسیله ای از شلنگ و سطل گرفته تا تفنگ های آب پاش، از این رویداد لذت ببرد. حتی شهرداری و آتش نشانی هم با شلنگ های آب پاش، در این مراسم شرکت می نمایند.

اگر می خواهید در زمان برگزاری این جشن به ارمنستان سفر کنید، حواستان باشد که در سرتاسر کشور این مراسم برگزار می گردد و خود را آماده کنید، چون ممکن است ناگهان یک نفر از بالکن، سطل آبی را روی سرتان خالی کند! اما گرمای هوا تنها علت برگزاری جشن وارداوار ارمنستان نیست. این جشن باستانی، تاریخچه و فلسفه خود را دارد که در ادامه می خوانید.

تاریخچه جشن وارداوار

جشن وارداوار از قبل از ورود مسیحیت به ارمنستان، برگزار می شد. در آن موقع، مردم ارمنستان به آستقیک الهه آب، زیبایی، باروری و عشق باور داشتند. نام این جشن هم که ورداور گذاشته شد، از ورد گرفته شده که به معنای گل سرخ است. گل سرخ نماد آستقیک بود و وار هم مفهوم برخاستن داشت.

اما این رسم پس از مسیحیت نیز پابرجا ماند. با این تفاوت که آب پاشیدن افراد به یکدیگر، به تطهیر و شستن خود از گناهان و بعلاوه شفا معنا شد. در حال حاضر، این جشن در بین مردم ارمنستان و حتی مردم سایر کشورها بسیار محبوب است و همه دوست دارند در آن شرکت نمایند.

کسی قبل از ریختن آب از شما اجازه نمی گیرد، پس قانون بازی را بدانید، خود را آماده نموده و فقط خوش بگذرانید.

آداب و رسوم جشن وارداوار چیست؟

صبح روز جشن، ابتدا مراسم تجلی مسیح در کلیساهای مختلف برگزار می گردد. پس از آن، مراسم تقدیس آب و برکت بخشی به میوه ها، به ویژه سیب برگزار می گردد.

آزاد سازی کبوترها، دعا برای جلوگیری از وقوع سیل در دنیا، پایکوبی و سرودهای محلی، بازی های سنتی، نمایش های بومی و آوازهای محلی، غذاهای آیینی و آثار هنری و برپایی غرفه های جشن وارداوار، از دیگر آیین و آداب برگزاری جشن آب ارمنستان است.

نکات مهم برای شرکت در جشن وارداوار ارمنستان

همانطور که گفتیم، اگر بخواهید در زمان برگزاری جشن آب در ارمنستان باشید، باید خودتان را برای خیس شدن کاملا آماده کنید. فرقی نمی نماید که هستید و کجا می روید، حتی اگر با لباس عروسی هم باشید، در خطر آب پاشی دیگران قرار دارید! اما برای آماده شدن برای جشن وارداوار ارمنستان این نکات را در نظر بگیرید:

لباس های تیره بپوشید: حتی اگر برای یک خرید کوچک به بیرون می روید، سعی کنید لباس تیره بپوشید تا در صورت خیس شدن لباستان، معذب نشوید.

لباس اضافی همراه داشته باشید: از آنجا که ممکن است سرتاپای شما خیس گردد، در صورت امکان، یک دست لباس همراه تان باشد.

وسایل برقی و گران همراه نداشته باشید: اگر می ترسید موبایل، لپ تاپ و دیگر وسایلتان خراب گردد، آنها را با خود بیرون نبرید، زیرا ممکن است خیس گردد. گرچه اگر بگویید موبایل همراهمه، از پاشیدن آب به سمتتان خودداری نمایند، اما باز هم اطمینانی نیست!

سعی کنید خوش بگذرانید: در این مراسم نباید بابت آب پاشی دیگران عصبانی شد، باید همراهی شان نموده و فقط لذت ببرید.

جشن وارداوار ارمنستان کجا برگزار می گردد؟

جشن آب ارمنستان در سرتاسر این کشور برگزار می گردد، اما مهمترین محل برگزاری این آیین قدیمی، شهر ایروان، به خصوص در نزدیکی منابع آب و پارک ها، است. دریاچه سوان و میدان جمهوری ایروان، از مهمترین مکان هایی هستند که آیین جشن وارداوار ارمنستان در آنها برگزار می گردد. در کنار بازدید از جاهای دیدنی ارمنستان می توانید از این جشن مهیج نیز لذت ببرید.

از همین حالا اقدام کنید!

جشن وارداوار در سرتاسر ارمنستان برگزار می گردد. اگر می خواهید سفری هیجان انگیز و به یادماندنی به ارمنستان داشته باشید، در زمان برگزاری جشن وارداوار یا آب پاشان که دوم مرداد ماه برگزار می گردد، بلیط ایروان را تهیه کنید.

بلیط ارمنستان و رزرو هتل ارمنستان را می توانید با برترین قیمت از خبرنگاران تهیه کنید. تاریخ سفر خود را تعیین کنید تا خبرنگاران، مقرون به صرفه ترین گزینه ها را برای بلیط هواپیما و رزرو هتل در اختیارتان قرار دهد.

صبا پلاشانی

منبع: فلای تودی
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2037

به "تور ارمنستان ارزان: جشن آب ارمنستان ، 2 مرداد 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: جشن آب ارمنستان ، 2 مرداد 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید