خبرنگاران وحشت از کرونا در حکومت انگلیس؛ سلامتی ملکه در هاله ای از ابهام

به گزارش ایستگاه بازی، لندن - خبرنگاران - با مثبت شدن نتیجه ابتلای نخست وزیر انگلیس به کرونا، وحشت از سرایت این ویروس به ملکه و سایر اعضای کابینه بالا گرفته است. ملکه الیزابت حدود دو هفته پیش با بوریس جانسون ملاقات داشته است.

خبرنگاران وحشت از کرونا در حکومت انگلیس؛ سلامتی ملکه در هاله ای از ابهام

اقامتگاه سلطنتی باکینگهام پالاس روز جمعه اعلام نمود که الیزابت 93 ساله دو هفته پیش (21 اسفند) با بوریس جانسون ملاقات، اما توصیه ها بهداشتی را رعایت کرده است.

بوریس جانسون روز جمعه در فیلمی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد از مثبت بودن آزمایش کرونای خود خبر داد و اعلام نمود: خود را در خانه قرنطینه کرده ام و از خانه کار می کنم. درست ترین کار همین است.

وی اضافه کرد که از طریق ویدئو کنفرانس رهبری دولت در مبارزه با ویروس کرونا را ادامه خواهد داد.

گزارش ها حاکی است که او دیشب در کنار همسر باردارش کری سایمنودز و ریشی سوناک وزیر دارایی مقابل دفتر نخست وزیری مشاهده شد و کادر پزشکی این کشور را تشویق کرده است. جانسون همچنین چهارشنبه گذشته در کنفرانس خبری روزانه دولت همراه با پریتی پتل وزیر کشور شرکت کرده بود.

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس هفته گذشته گفته بود که بوریس جانسون از ترس ابتلا به ویروس کرونا و ضرورت قرنطینه کردن خود، وزیر امور خارجه را به عنوان جانشین و متولی موقت دولت مشخص کرد.

وی با این حال امروز (جمعه 8 فروردین) اعلام نمود که جانسون به هدایت امور دولت از خانه مجاور دفتر نخست وزیری (شماره 11) ادامه خواهد داد. به گفته این سخنگو، جانسون نیمه شب گذشته مطلع شده بود که نتیجه آزمایش کرونای او مثبت است.

وی اضافه کرد که جانسون امروز در کنفرانس خبری روزانه دولت شرکت نخواهد کرد و غذای او هم بیرون خانه تحویل خواهد شد.

به گزارش شبکه خبری اسکای، اگر جانسون قادر به ادامه هدایت دولت نباشد، دومینیک راب وزیر امور خارجه سکان دولت را به دست می گیرد. اما اگر او هم به این ویروس مبتلا شود، نخست وزیر انگلیس باید سکان دولت را به فرد دیگری واگذار کند.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس روز به روز در حال افزایش است. تا به امروز 11 هزار و 658 نفر به بیماری کوید-19 مبتلا شده و 578 نفر جان خود را از دست داده اند.

ملکه انگلیس پنجشنبه هفته گذشته (29 اسفند 1398) از ترس ابتلا به کرونا به اقامتگاه شهرستان خود فرار کرد و با صدور بیانیه ای هشدار داد که این کشور در حال ورود به یک دوره بسیار نگران کننده و مبهم است. رسانه های انگلیسی یکشنبه گذشته گزارش دادند که یکی از خدمتکاران کاخ سلطنتی این کشور به کرونا مبتلا شده است.

همچنین چارلز ولیعهد این کشور و فرزند ارشد ملکه هم به کرونا مبتلا شده و خود را قرنطینه کرده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 861

به "خبرنگاران وحشت از کرونا در حکومت انگلیس؛ سلامتی ملکه در هاله ای از ابهام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وحشت از کرونا در حکومت انگلیس؛ سلامتی ملکه در هاله ای از ابهام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید