خبرنگاران نظارت بر تولید،کشتار و توزیع مرغ در خراسان رضوی تشدید می شود

به گزارش ایستگاه بازی، مشهد- خبرنگاران- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با هماهنگی با دستگاههای اجرایی، نظارتی و قضایی استان فرایند تولید مرغ از اتحادیه تا بعد از کشتارگاه تحت نظارت و کنترل دقیق قرار گرفته و با هرگونه تخلف در خروج مرغ از شبکه تولید و توزیع به شدت برخورد می شود.

خبرنگاران نظارت بر تولید،کشتار و توزیع مرغ در خراسان رضوی تشدید می شود

محمدرضا اورانی روز دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اضافه کرد: اگر مرغداری بخواهد مرغ زنده خود را خارج از شبکه عرضه کند باید مجوزهای لازم را بگیرد و اگر مرغی از مرغداری خارج گردد و در سامانه های دامپزشکی مجوز حمل نگرفته باشد ضمن برخورد با مرغدار به عنوان عرضه خارج از شبکه، مابه التفاوت یارانه پرداختی هم از مرغدار اخذ و از ادامه فعالیت واحد تولیدی اش هم جلوگیری می گردد.

وی ادامه داد: از هزار و 150 مرغدار که از آبان ماه 99 جوجه ریزی داشته و نهاده دریافت کرده اند 138 مرغدار کمتر از 70 درصد جوجه خود را تحویل دادند که این آمار از سامانه های مربوط تهیه شده و مرغداری های متخلف کاملا شناسایی شده اند همچنین برای این افراد پرونده تخلف تنظیم و به مراجع تعزیراتی و غذایی ارسال شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای اسفند ماه کنونی نمایندگان نظارتی را در 14 کشتارگاه مرغ مستقر کرده ایم و گوشت مرغ استحصالی صورتجلسه می گردد تا تخلفات به حداقل برسد.

اورانی اضافه کرد: در تولید مرغ با توجه به سرانه نیازی که سازمان صنعت اعلام کرده است در استان خراسان رضوی هیچ کمبودی نداریم.

وی ادامه داد: در استان خراسان رضوی بیش از هزار و 580 واحد تولید مرغ گوشتی فعال وجود دارد و از ابتدای سال تا امروز بیش از 82 میلیون و 445 هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغ گوشتی استان اجرا شده است که این حجم جوجه ریزی یعنی تولید 164 هزار و 890 تن گوشت مرغ در استان که مطلوب است.

رییس جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در آذرماه امسال هفت میلیون و 367 هزار قطعه ریزی، در دی ماه هفت میلیون و 537 هزار و 500 قطعه جوجه ریزی، در بهمن ماه 9 میلیون و 149 هزار قطعه جوجه ریزی و از اول تا 23 اسفندماه 6 میلیون و 200 هزار قطعه جوجه ریزی اجرا شده است که با برآوردها در اسفندماه هم این جوجه ریزی به بیش از هفت میلیون قطعه خواهد رسید.

اورانی اضافه کرد: از 25 اسفند 99 تا 15 فروردین 1400، طی سه هفته معادل پنج میلیون و 799 هزار و 284 قطعه مرغ آماده کشتار با متوسط سن 45 روز در استان خواهیم داشت که این میزان مرغ آماده کشتار یعنی تولید 11 هزار و 598 تن گوشت مرغ در 21 روز آینده که اگر این میزان تولید را تقسیم بر 21 روز کنیم متوسط کشتار و عرضه روزانه 550 تن می گردد.

وی تاکید کرد: در تامین مرغ با توجه به نیاز سرانه ای که سازمان صنعت اعلام کرده است در استان خراسان رضوی کمبودی نداریم و با هماهنگی اجرا شده با مرغدارانی که نهاده یارانه دار را دریافت کنندو مرغ خود را تحویل ندهند به طور برخورد قانونی و از ادامه تامین نهاده برای آن مرکز جلوگیری می گردد.

رییس جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای فروردین امسال تا 20 اسفند 99، 968 هزار تن نهاده شامل 217 هزار تن کنجاله سویا و 560 هزار تن ذرت و 191 هزار تن جو از محل واردات برای دام و طیور استان تامین شده است که علاوه بر این، 85 هزار تن سبوس گندم از کارخانجات آرد استان با قیمت 1400 تومان در اختیار دامداران قرار گرفته است.

اورانی اضافه کرد: همچنین بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از آبان ماه 99 قرار شد تمام نهاده واحدهای مرغ تخم گذار، مرغ گوشتی و واحدهای گاوداری صنعتی شیری دارای ثبت رکورد در مرکز اصلاح نژاد کشور تامین گردد و برای واحدهای گاوداری غیرصنعتی شیری و روستایی و دام سبک هم قرار شد 50 درصد نهاده تامین گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1516

به "خبرنگاران نظارت بر تولید،کشتار و توزیع مرغ در خراسان رضوی تشدید می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نظارت بر تولید،کشتار و توزیع مرغ در خراسان رضوی تشدید می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید