حاضرم با کارشناسان به صورت فنی درباره بازی های خروج بحث کنیم، خروج برای من یک کلاس درس بود

به گزارش ایستگاه بازی، بازیگر فیلم سینمایی خروج بازی در این فیلم را یک کلاس درس محسوب کرده و اکران آنلاین آن را نیز فارغ از میزان فروش، تصمیمی هوشمندانه می داند.

حاضرم با کارشناسان به صورت فنی درباره بازی های خروج بحث کنیم، خروج برای من یک کلاس درس بود

به گزارش خبرنگار سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، اواخر هفته گذشته اعلام شد که دو فیلم اول سینمای آنلاین یعنی خروج به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و طلا به کارگردانی پرویز شهبازی با گذشت سی روز از آغاز نمایش، وارد شبکه نمایش خانگی شدند.

طبق اعلام روابط عمومی فیلیمو و نماوا برای این دو فیلم در مجموع و در هر دو پلتفرم پخش، 281 هزار و 560 بلیت فروخته شده که به معنای بیش از چهار میلیارد و دویست میلیون تومان فروش است. این درحالی است که محمدمهدی طباطبایی نژاد معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در گفتگویی که شنبه این هفته با یکی از رسانه ها داشت، میزان فروش فیلم خروج را حدود سه میلیارد تومان و حاصل فروش بیش از 170هزار کاربربلیت دانسته بود.

با توجه به سرانجام اکران اینترنتی و آغاز پخش این فیلم در شبکه نمایش خانگی، در گفتگویی با دنیاگیر الماسی درباره تجربه حضور در این فیلم داشته ایم که در ادامه از نظر می گذرانید.

این بازیگر 65 ساله سینما، تئاتر و تلویزیون در فیلم خروج ایفاگر نقش میکائیل یکی از روستاییان معترضی است که محور اصلی داستان فیلم را تشکیل می دهند.

الماسی به عنوان یکی از بازیگران پرکار سینما و تلویزیون در سال های دهه شصت و هفتاد، پیش از خروج هم با ایفای نقش در فیلم هایی همچون ریشه در خون، تنوره دیو، شبح کژدم، بانی چاو، نار ونی، افسانه آه، دیگه چه خبر؟!، آوار و پشت پرده مه و سریال هایی مانند هزاردستان، گوهر کمال، جوانی، پس از باران، در چشم باد و طفلان مسلم چهره ای آشنا برای مخاطبان بود.

این بازیگر پیشکسوت، اکران اینترنتی فیلم سینمایی خروج را اتفاقی درست و مبارک برای سینمای ایران دانست و گفت: فارغ از نتیجه و میزان فروش فیلم، پیشتاز بودن ابراهیم حاتمی کیا و مؤسسه اوج در این اقدام برای من ارزشمند بود. این حرکت هوشمندی و به روزبودن کارگردان فیلم خروج را نشان داد.

اکران آنلاین خروج حرکتی بدیع و جسورانه

وی اظهار کرد: این یک حرکت بدیع و جسورانه بود و دیدیم که پس از فیلم خروج، بسکمک از فیلمسازان و تهیه کنندگان هم در این جهت حرکت خود را آغاز کردند؛ به گونه ای که شاید در یکی دو سال آینده اکران آنلاین هم در کنار اکران روی پرده به یکی از شیوه های فیلم دیدن تبدیل شود.

الماسی مطرح نمود: این کاری است که در همه جای دنیا و کشورهای صاحب سینما رخ داده و باتوجه به پیشرفت های فناورانه گریزی از حرکت در این وادی نداریم و باید خودمان را با تحولات دنیا هماهنگ کنیم. مطمئن هستم که خروج در شبکه نمایش خانگی هم پربیننده خواهد شد.

حاضرم با دوستان کارشناس بنشینیم و به صورت علمی و فنی راجع به کیفیت بازیگری در خروج بحث کنیم

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره کیفیت بازیگری بازیگران فیلم خروج نیز گفت: شما در این فیلم بازیگرانی هچون فرامرز قریبیان، آتش تقی پور، مهدی فقیه، اکبر رحمتی و عزیزان دیگری را می بینید که سال هاست در این عرصه فعالیت می کنند و البته چند سال هم هست که جفا دیده اند و ناخواسته گوشه نشین شده اند. چون متأسفانه تصور بسکمک از فیلمسازان ما از بازیگری سطحی است.

الماسی اضافه نمود: شاید چون خود من هم بازیگر خروج بوده ام نباید این حرف بزنم، اما اجازه بدهید کمی پررویی به خرج بدهم و بگویم! حاضرم با دوستان کارشناس بنشینیم و به صورت علمی و فنی راجع به بازیگری در خروج صحبت کنیم.

وی شرح داد: فکرمی کنید مثلاً بنده، آقای فقیه، آقای پور ایمان، یا آقای فیلی مجموعه چند پلان در این فیلم داشتیم. اگر آقای قریبیان را که نقش اصلی داشت کنار بگذارید، مگر ما چندتا پلان داریم؟ فکر می کنم مجموعاً 20 پلان است. در 20 پلان حتماً یک اتفاقی می افتد که تماشاچی تو را می بیند و به خاطر می سپارد.

به حاتمی کیا اعتماد کردم

وی درباره نقشی که در فیلم خروج به عهده داشت نیز گفت: میکائیل یک شخصیت واقع گرا و عمل گرایانه داشت. بخش اعظم نقش مدیون تلاش خود آقای حاتمی کیا بود. من صادقانه نقش را به او واگذار کردم. با اعتماد کامل به کارگردان جلوی دوربین رفتم و فکر می کنم بهترین کار برای بازیگر همین است. ما بایستی این را باور کنیم که با همدیگر هستیم، اجزای یک گروه هستیم، همدیگر را دوست داریم و هدف مشترک داریم.

این بازیگر پیشکسوت در ادامه مطرح نمود: منِ دنیاگیر الماسی که نمی خواهم برای خودم یک شاخه فرعی بزنم؛ من به عنوان یک نیروی کمک کننده از بیرون دعوت می شوم، دستمزد می گیرم تا در اختیار کارگردان باشم. باید ذهنیت، معرفت و خواسته های او را منعکس کنم. من تنها کاری که کردم این بود که در خدمت گروه باشم.

سختی های بازی در یک فیلم جاده ای

وی اضافه نمود: بازی در خروج با همه سختی هایی که داشت برای من تجربه خوبی بود. من در جریان فیلمبرداری درگیر بیماری شدم ضمن این که هم گرمای وحشتناک اواخر تابستان در گچساران و هم سرمای استخوان سوز جهت فیلمبرداری را تحمل می کردیم. یک بار در نیمه شب در تاریکی مطلق زمین خوردم، یک میله آهنی به فاصله دو میلیمتر از بغل چشم من رد شد، دو میلیمتر این طرف تر بود من چشم و مغزم را از دست داده بودم.

اکران اینترنتی خروج یک حرکت بدیع و جسورانه بود

بازیگر نقش میکائیل در فیلم خروج در ادامه گفت: یک شب دیگر وقتی برای استراحت به اتاقم رفتم دیدم که دو تا مار سفید عجیب و غریب در اتاق من چنبره زده اند. آن هم در گرمای وحشتناک گچساران! صحنه وحشتناکی بود اما ترجیح دادم به جز مدیر تولید و تهیه کننده به کس دیگری نگویم تا شرایط روحی گروه به هم نریزد. فقط کارکنان هتل را صدا زدیم تا در زمانی که بچه ها نبودند سم پاشی کنند. اهالی جنوب می دانند که این مارهای سفید خطرناک هستند اما باور می کنید که آن قدر به کارم عشق داشتم که یک ساعت بعد کلاً یادم رفته بود؟!

وی اضافه نمود: من هیچ وقت یادم نمی رود، شب هایی که در قم فیلمبرداری داشتیم در لحظاتی از فیلمبرداری، آن قدر می لرزیدم که اگر یک دینام به من وصل می کردند، می توانست یک چراغ را روشن کند. آقای عبدالله شهباززاده مدیر تولید و مجری طرح فیلم (خدا واقعاً حفظش کند چقدر این مرد شریف و نسبت به کار حساس بود و چقدر به آقای حاتمی کیا و گروه وفادار بود) به من گفت تا می گویند حرکت، تو اصلاً یک آدم دیگری می شوی! مثلاً تا قبلش من داشتم می لرزیدم، دندان هایم داشت به هم می خورد، ولی تا کار کلید می خورد، من اصلاً در دنیای دیگری بودم و باید کارم را انجام می دادم.

دست مریزاد به سازندگان خروج

الماسی مطرح نمود: اینها هم همه به مدد پشت صحنه خوب برای ما فراهم شد. تعداد خیلی زیادی در این کار مشارکت داشتند. این هم حُسن دیگر این کار بود که فضا را برای جمعی از پیشکسوتان عرصه نمایش که کمتر فرصت حضور در سینما را داشتند فراهم کرد. به خاطرهمین هم باید به گروه خروج دست مریزاد بگویم.

وی اضافه نمود: صادقانه بگویم، خروج برای خود من با بیش از چهل سال سابقه کار هنری، یک کلاس درس بود و من چیزهای بسیار زیادی در خلوت روزهای فیلمبرداری از آن آموختم. این تنهایی به من خیلی کمک کرد.

4104/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1025

به "حاضرم با کارشناسان به صورت فنی درباره بازی های خروج بحث کنیم، خروج برای من یک کلاس درس بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاضرم با کارشناسان به صورت فنی درباره بازی های خروج بحث کنیم، خروج برای من یک کلاس درس بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید