توسعه و نوسازی ناوگان عمومی شهر نیازمند ، 30 هزار میلیارد تومان در سال

به گزارش ایستگاه بازی، تهران (پانا) - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت در حوزه اتوبوسرانی حداقل به 10 هزار اتوبوس در برنامه 10 ساله تهران احتیاجمندیم به عبارتی دیگر ناوگان عمومی پایتخت برای نوسازی(طی 10 سال آینده) به 300 هزار میلیارد تومان منابع اقتصادی احتیاج دارد که برای تحقق این برنامه باید سالانه 30 هزار میلیارد تومان منابع اقتصادی تامین گردد.

توسعه و نوسازی ناوگان عمومی شهر نیازمند ، 30 هزار میلیارد تومان در سال

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، سید مناف هاشمی صبح امروز در یک برنامه تلویزیونی از احتیاجهای حمل ونقل عمومی و میزان مشارکت دولت ، شهرداری و مردم گفت.

معاون حمل ونقل ترافیک با بیان اینکه تهران بالغ بر 5700 دستگاه اتوبوس و بالغ بر 1507 قطار مترو و قریب به 80 هزار دستگاه تاکسی دارد که باید نگاهی هم به شرایط فرسودگی ناوگان داشت، گفت: در حوزه مترو 400 دستگاه قطار ما احتیاجمند اورهال بوده ، در حوزه اتوبوسرانی نزدیک به 60 درصد ناوگان فرسوده است و تنها 40 درصد ناوگان را میتوان تا 5 سال آینده استفاده کرد.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه قریب به 40 هزار دستگاه تاکسی شهر تهران نیز نیارمند نوسازی است تاکید نمود: شرایط ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت به لحاظ فرسودگی اصلا مطلوب نیست با این تفاصیل روزهای کرونا را به وضغیت موجود اضافه کنید.

وی اظهار کرد: طی ماه های کرونا درآمد شهرداری تهران از محل حمل ونقل عمومی کاهش چشمگیری داشته اما در عین حال کوشش کردیم فاصله گذاری اجتماعی را در ناوگان عمومی شهر اعمال کنیم.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه توسعه و نوسازی ناوگان عمومی پایتخت احتیاجمند منابع اقتصادی است گفت: در حال حاضر 250 کیلومتر مترو داریم که باید به 500 کیلومتر برسد که با توجه به عدم حمایت دولت در تامین منابع و البته قیمت تمام شده مترو و اتوبوس که مردم باید پرداخت میکردند، این امر محقق نشده است.

به گفته هاشمی هر کیلومتر مترو هزار میلیارد تومان هزینه دارد و به عبارتی مترو تهران به 250 هزار میلیارد تومان منابع اقتصادی جهت تکمیل احتیاج دارد این در حالیست که کجا دولت طی 10 سال گذشته در بودجه خود ریالی را برای حمل ونقل عمومی در نظر گرفته و پرداخت نموده است ؟

وی ادامه داد:در حوزه اتوبوسرانی حداقل به 10 هزار اتوبوس در برنامه 10 ساله تهران احتیاجمندیم به عبارتی دیگر ناوگان عمومی پایتخت برای نوسازی(طی 10 سال آینده) به 300 هزار میلیارد تومان منابع اقتصادی احتیاج دارد که اگر بخواهیم این برنامه را محقق کنیم باید سالانه 30 هزار میلیارد تومان منابع اقتصادی تامین گردد.

هاشمی در پاسخ به اینکه چرا تا به امروز نوسازی ناوگان عمومی محقق نشده است به تجربه جهانی توسعه حمل ونقل اشاره نمود و گفت: دولت، شهرداری و مردم سه اهرم همراه با هم هستند که در توسعه و نوسازی ناوگان عمومی حرکت می نمایند.

هاشمی معتقد است شهردار تهران یک نهاد عمومی غیر دولتی است و اگر یک مدیر نتواند درآمدزایی کند؟ ماندن و نماندنش بی مفهوم بوده و بی خاصیت است بر اساس تجربه 30 ساله عرض می کنم، نمی گویم همه بار بر دوش دولت بلکه معتقدم یک سوم دولت ، یک سوم شهرداری و یک سوم شهروندان در این زمینه سهم دارند.

معاون شهردار تهران توضیح داد: قیمت تمام شده بلیت مترو 15 هزار تومان است یا باید قیمت واقعی بلیت را از مردم بگیریم که دولت مخالف آن است یا باید جبران گردد و در بودجه سنواتی دولت سهمی برای توسعه مترو در نظر گرفته گردد ، ما نمی گوییم مردم 15 هزار تومان بدهند اما می توان 5 هزار تومان از آنها گرفت.

به گفته هاشمی، امروز شهروندی اگر بخواهد از منطقه یک به 22 تهران با اسنپ یا تاکسی دربست برود باید 50 هزار تومان بپردازد اما با مترو و اتوبوس با هزار یا 1250 تومان این جهت را طی می نماید.

وی با تاکید بر اینکه حمل ونقل عمومی دغدغه شهرداری تهران است گفت : 60 درصد بودجه شهرداری تهران به حمل ونقل عمومی اختصاص دارد که بخش اعظمی از آن محقق می گردد .لذا بر فرض که 12 هزار میلیارد تومان از بودجه اختصاص یافته شهرداری تهران محقق گردد به همین میزان نیز باید دولت بپردازد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: بیشتر مسافران ما از قشر متوسط و ضعیف جامعه هستند بنده میگویم 60 درصد بودجه شهرداری به حمل و نقل اختصاص یافته است، دولت هم 12 هزار میلیارد تومان به حمل و نقل اختصاص دهد و مردم هم 2 هزار تومان پول بلیط بدهند، می توانیم حمل و نقل را رونق دهیم.

هاشمی در سرانجام یادآور شد: در طول 8 ماه گذشته وظیفه دولت، شهرداری و مردم را گوشزد کردیم؛ اگر این 3 بخش پای کار بیایند و سالی 15 هزار میلیارد تومان به توسعه مترو و اتوبوس تهران اختصاص یابد طی 20 سال حمل و نقل عمومی تهران سامان می یابد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1226

به "توسعه و نوسازی ناوگان عمومی شهر نیازمند ، 30 هزار میلیارد تومان در سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه و نوسازی ناوگان عمومی شهر نیازمند ، 30 هزار میلیارد تومان در سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید