توسعه مدارس غیر دولتی بر مبنای احتیاج جامعه

به گزارش ایستگاه بازی، مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی درباره سیاست این سازمان برای توسعه کمی وکیفی مدارس غیر دولتی شرح داد.

توسعه مدارس غیر دولتی بر مبنای احتیاج جامعه

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیر دولتی در گفت وگو با خبرنگار درباره سیاست این سازمان برای توسعه کمی و کیفی مدارس غیر دولتی در سال تحصیلی آینده اظهار کرد: اینکه فقط بخواهیم مدارس غیر دولتی را افزایش دهیم درست نیست و این کار تنها بر اساس تقاضای مردم و احتیاج جامعه انجام می گردد.

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی ادامه داد: مدرسه داری امری اجتماعی و فرهنگی است که در مدارس غیر دولتی جنبه مالی هم پیدا می نماید؛ به همین دلیل هیچگاه اصراری بر تأسیس مدارس غیر دولتی نداریم. بلکه همکاران و افرادی که در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت و تجربه کافی داشته اند وارد عمل شده و بر اساس احتیاج جامعه این فعالیت را دنبال می نمایند.

صالح گفت: هر شخصی که به دنبال تأسیس مدرسه غیر دولتی است باید ضوابط قانونی را طی نموده پس از صدور مجوز اقدام به این کار کند و اینگونه نیست که با تبلیغ یا اصرار بخواهیم اشخاصی را به مدرسه داری تشویق کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا هدف گذاری سالانه برای توسعه مدارس غیر دولتی وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: با شرایط فعلی برنامه ای برای کاهش یا افزایش مدارس نداریم و این امری مالی است که گاهی مفهوم مدارس غیر دولتی را تحت تأثیر قرار می دهد.

مدرسه داری آموزش و پرورشی ها در زمان فعالیت قانونی است؟

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی ادامه داد: باید مفهوم مدارس غیر دولتی را متفاوت با آنچه تا به امروز به آن پرداخته شده است بدانیم. در برنامه ششم توسعه به این موضوع اشاره شده است که مدارس غیر دولتی تا سرانجام برنامه ششم باید 15 درصد از مدارس کشور را شامل گردد. اما این بدین معنی نیست که مدارس غیر دولتی با شکل فعلی باید 15 درصد مدارس تهران را شامل گردد و همه هزینه ها توسط اولیای دانش آموزان تأمین گردد. ممکن است در یک مدل دولت بخشی از هزینه ها را تأمین کند و مدارس غیر دولتی صرفا مجری خدمات باشند مانند بسیاری از کشورهای جهان که مدل های مختلفی را در این حوزه اجرا می نمایند.

صالح توضیح داد: مدارس غیر دولتی اکنون انتهای بردار مشارکت مردمی واقع شده است و اکنون تصور از مدارس غیر دولتی چندین مدرسه شاخص شمال شهر است؛ در حالی که بسیاری از مؤسسان در تأمین هزینه های اولیه با مشکل روبرو هستند.

انتهای پیغام /

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 740

به "توسعه مدارس غیر دولتی بر مبنای احتیاج جامعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه مدارس غیر دولتی بر مبنای احتیاج جامعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید