بهره گیری از جذب گردشگر برای توسعه مالی جامعه عشایری زنجان

به گزارش ایستگاه بازی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در جلسه کمیته طبیعت گردی این استان گفت: جامعه عشایری دارای توانمندی ها، محصولات و تولیداتی است که برای گردشگران جذاب است و می توان از این ظرفیت در راستای توسعه مالی این قشر بهره گرفت.

بهره گیری از جذب گردشگر برای توسعه مالی جامعه عشایری زنجان

از وبلاگ ویکی دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، علی اکبر شرفی عصر چهارشنبه 20 آذر 98 در جلسه کمیته طبیعت گردی این استان با اشاره به ابلاغ عناوین، وظایف و شاخص های ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی دستگاه های فرهنگی به جامعه عشایری، اضافه کرد: این اداره کل در کوشش است با توانمند سازی جامعه عشایری، از این ظرفیت در راستای توسعه مالی و فرهنگی این قشر بهره گیرد.

در ادامه جلسه مدیرکل امور عشایر استان زنجان نیز با بیان اینکه جامعه عشایری استان در دو شهرستان زنجان و ماهنشان و در غالب 2230 خانوار کوچ نشین شناسایی شده اند، گفت: چهار شاخص اصلی زندگی در ساختار ایلی، کوچ نشین بودن، دارا بودن پروانه بهره برداری مرتع برای چرای دام و همچنین امرار معاش بر پایه دام از جمله شاخص های شناسایی جامعه عشایری برای ارائه خدمات خاص است.

مسعود زنگنه با بیان اینکه اطلس جامعه عشایری استان زنجان در حال تدوین است، اضافه کرد: با تدوین این اطلس اطلاعاتی از جمله جمعیت، مناطق ییلاق و قشلاق، ایل راهها و همچنین شیوه زندگی عشایر گردآوری می گردد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان نیز در جلسه کمیته طبیعت گردی با اشاره به خدمات بیمه ای به این قشر از سال 1391 در استان شروع شده است، گفت: دولت 70 درصد حق بیمه این قشر را در 8 سطح مختلف پرداخت می نماید.

علی عباسی با بیان اینکه توسعه گردشگری در بین جامعه عشایری موجب توانمندسازی مالی این قشر خواهد شد گفت: همه افرادی که نسبت به راه اندازی اقامتگاه بوم گردی اقدام نمایند، می توانند از خدمات بیمه ای این صندوق بهره مند شوند.

در این نشست همچنین حسین خمسه ای کارشناس طبیعت گردی اداره کل میراث فرهنگ، گردشگری وصنایع دستی استان زنجان نیز با بیان اینکه گردشگری روستامحور و عشایری بر پایه تجربه گرایی است گفت: زندگی عشایری دارای نکاتی است که موجب جلب گردشگران می گردد.

خمسه ای با بیان اینکه توسعه صنایع دستی و گردشگری از جمله برنامه های اصلی این اداره کل است اضافه کرد: کوشش خواهد شد تا با برگزاری دوره های توانمندسازی، جامعه عشایری با این موضوعات آشنا شوند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 626

به "بهره گیری از جذب گردشگر برای توسعه مالی جامعه عشایری زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره گیری از جذب گردشگر برای توسعه مالی جامعه عشایری زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید