بلوندی: ساخت 2 مقر ایرانی و عراقی در تک تیرانداز ، پرهیز از حضور در فضا های تکراری

به گزارش ایستگاه بازی، طراح صحنه و لباس فیلم سینمایی تک تیرانداز گفت: در این فیلم کوشش کردیم از فضا های تکراری پرهیزکنیم برای همین منظور 2 مقر اصلی ایران و عراق را ساختیم که کار را بسیار متفاوت کرد.

بلوندی: ساخت 2 مقر ایرانی و عراقی در تک تیرانداز ، پرهیز از حضور در فضا های تکراری

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، عباس بلوندی طراح صحنه و لباس سینمای ایران که توانسته سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند و از جشن نویسندگان و منتقدان سینمای ایران نیز تندیس دریافت نموده است، درباره کار هایی که سال جاری در آن همکاری داشته و به جشنواره فیلم فجر ارائه شده است، گفت: سال جاری 2 کار آماده کردیم و برای جشنواره فیلم فجر ارائه شده است هر دو در حوزه دفاع مقدس آماده شده است، کارو به کارگردانی احمد مرادپور و تک تیرانداز به کارگردانی علی غفاری که دو کار کاملا متفاوت به لحاظ بازنمایی دوران دفاع مقدس است.

**ساخت 2 مقر ایرانی و عراقی در تک تیرانداز

وی درباره تک تیرانداز و مدیریت هنری این فیلم گفت: فیلمبرداری این فیلم به صورت کامل در شهرک دفاع مقدس انجام شد که کار را برای ما بسیار سخت می کرد. شهرک برای مخاطب که فیلم های حوزه دفاع مقدس را دنبال نموده است کاملا فضای آشنایی دارد و بازسازی تصاویر در این شهرک کار را برای ما سخت کرد. اما در این فیلم کوشش کردیم از فضا های تکراری پرهیز کنیم برای همین منظور دو مقر اصلی ایران و عراق را ساختیم. صفر تا صد این مقر ها را ساختیم و به نظرم دو مقر کاملا متفاوت شد.

**تحقیق و پژوهش احتیاج اصلی کار است

وی در پاسخ به این سوال که برای ساخت این مقر ها چقدر تحقیق و پژوهش کردید گفت: برای رسیدن به فضای ذهنی کارگردان و تطابق واقعیت نزدیک شویم احتیاج به تحقیق و پژوهش مناسب در این حوزه بودم ضمن اینکه سالهاست در حوزه دفاع مقدس کار کردیم و از هر پروژه تجربیاتی دارم که به من بسیار یاری کرد.

** کارو روایت جنگ در سال 65/ نمایش روستای کردنشین در منطقه ترک نشین

دارنده سیمرغ بلورین بهترین طراح صحنه برای فیلم سرو زیر آب درباره فیلم سینمایی کارو شرح داد: قصه فیلم به سال های 64- 65 است. ماجرا در دل جنگ رخ می دهد. برای این فیلم احتیاج به یک روستای کردنشین داشتیم، اما به منظور این که در منطقه کردنشین همواره برف و سرما در آن سال ها بوده است بهتر دیدیم برای رسیدن به فضای مطلوب به لحاظ برف و بوران به منطقه اردبیل و خلخال برویم و در آن جا فضای روستای کردنشین را بازسازی کنیم. در این کار هم کوشش کردم آنچه احتیاج فضای روستا های کردنشین بود را در روستای ترک نشین منطقه خلخال ایجاد کنیم.

بلوندی درباره بیماری کرونا و تاثیر آن بر کارش گفت: بالاخره همه دنیا با این بیماری دست و پنجه نرم می نمایند ضمن این که باید به درستی مراقبت کنیم و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم، اما به این مهم توجه کنیم که زندگی در جریان است و باید زندگی کنیم و هنر جاری و ساری است.

**لذت جشنواره برای من نفس به نفس مخاطب فیلم دیدن است

وی درباره برگزاری جشنواره در شرایط بیماری کرونا گفت: موافق برگزاری جشنواره فیلم فجر در این شرایط هستم، اما برای من جشنواره به گونه ای تعریف شده که نفس به نفس تماشاگر فیلم را دنبال کنم و از مخاطب بازخورد بگیرم از زمان دانشجویی که عشق و علاقه به سینما داشتم تا به امروز این گونه برای من جشنواره تعریف شده است. این که عوامل و دست اندرکاران سینما نظرات مخاطبان را می بینند و با آن ها از دیدن فیلم لذت می برند برایم اهمیت دارد نمی دانم سال جاری چگونه خواهد شد. البته اگر قرار است که مخاطب دچار آسیب گردد و شرایط خوبی برای کنار هم دیدن فیلم مهیا نباشد، بهتر است جشنواره برگزار نگردد تا کسی آسیب نبیند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اسفند 1399 بروزرسانی: 13 اسفند 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1416

به "بلوندی: ساخت 2 مقر ایرانی و عراقی در تک تیرانداز ، پرهیز از حضور در فضا های تکراری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلوندی: ساخت 2 مقر ایرانی و عراقی در تک تیرانداز ، پرهیز از حضور در فضا های تکراری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید