برگزاری نمایشگاه گیفت شو در خلیج توکیو
به گزارش ایستگاه بازی، نمایشگاه گیفت شو در دو هفته متوالی در محل نمایشگاه بین المللی بیگ سایت توکیو برگزار می گردد.
نمایشگاه گیفت شو یا نمایش هدیه به مدت دو هفته از 31 ژانویه تا 9 فوریه در محل نمایشگاه بین المللی بیگ سایت در توکیو برپا خواهد شد.
هفته اول این نمایشگاه با عنوان زندگی-طراحی و شعار زندگی شادتر با طراحی بهتر، از 31 ژانویه تا 3 فوریه، مبلمان و دکوراسیون داخلی را در سالن های 1 الی 3 به نمایش می گذارد. نمایشگاه هفته دوم نیز از 7 تا 9 فوریه به مدت سه روز در همه سالن ها با عنوان اسباب بازی، لوازم التحریر، گواهینامه، مد، زیبایی و خارجی اجرا خواهد شد.
غرفه جمهوری اسلامی ایران نیز در هفته دوم این نمایشگاه برای اولین بار به صورت متمرکز با یاری نمایندگی اطلاع رسانی گردشگری حضور خواهد داشت. در سال ،2018 این نمایشگاه چهل و دومین سال خود را پشت سر می گذارد؛ نمایشگاهی که از آن به عنوان برترین دروازه ورود به بازار هدیه ژاپن یاد می گردد.
سید عباس علی امامیه نماینده اطلاع رسانی گردشگری ایران در ژاپن می گوید:
سال 2017 تعداد غرفه های این نمایشگاه چهار هزار و 93 غرفه بود که در مقایسه با نمایشگاه معروف مایسون پاریس با دو هزار و 871 غرفه و نمایشگاه نیویورک با دو هزار و 600 غرفه بیشترین تعداد غرفه ها را دارد. سال جاری نیز با رشدی 22 درصدی با 5 هزار غرفه رکوردهای قبلی خود را خواهد شکست که نسبت غرفه های داخلی و خارجی به 4650 و 350 غرفه ارتقا خواهد داشت. غرفه ایران نیز با فضای 54 متری دستاورد هنرمندان ایرانی را به نمایش خواهد گذاشت.
وی از ثبت نام 11 نفر از هنرمندان ایرانی برای شرکت در این نمایشگاه خبر می دهد و می گوید:
این افراد بیشتر برای پیدا کردن شریک تجاری خود در این نمایشگاه حضور پیدا می نمایند نه برای فروش، چرا که ماهیت این نمایشگاه ایجاد ارتباط بین شرکای تجاری است تا فروش اجناس در چند روز نمایشگاه. بعلاوه هزینه شرکت در این نمایشگاه را دولت ژاپن می دهد، اما هزینه سفر به عهده هنرمندان شرکت نماینده خواهد بود.
وی درباره اهمیت حضور ایران در این نمایشگاه نیز می گوید:
اگر ایران تمایل داشته باشد در بازار ژاپن شرکت کند، این نمایشگاه یکی از راه های ورود است. البته این کل ماجرا نیست، بلکه کالاهای ایرانی باید بتوانند در رقابت کیفی و کمی حرفی برای گفتن در مقایسه با کالاهای دیگر رقبا داشته باشند. اگر می خواهیم در بازارهای جهانی نقشی داشته باشیم، می بایست بتوانیم از کیفیت محصولات رقبای خود مطلع شویم و با نمونه های ایرانی مقایسه کنیم. بعلاوه پیدا کردن مشتری ژاپنی می تواند چرخ های کارخانه ها و کارگاه های صنایع دستی ما را بچرخاند.
منبع: کجارو / خبرگزاری مهر