با تور مجازی از گودال های طبیعی مکزیک دیدن کنید

به گزارش ایستگاه بازی، گودال های سنوت یکی از مکان های ناشناخته و رازآلود کره زمین به شمار می فرایند که اقوام مایا در دنیا باستان، آن ها را دروازه ای به دنیا مردگان می پنداشتند.

با تور مجازی از گودال های طبیعی مکزیک دیدن کنید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به نظر می رسد که اهالی تمدن مایا در دوران باستان، دانش چگونگی ورود به دنیا مردگان را در اختیار داشتند. طبق افسانه های آنان، هر زمان که غاری آهکی در اعماق آب های زیرزمینی فرو می ریخت، دروازه ای به دنیا دیگر باز می شد. این گودال های طبیعی به وجود آمده را که مملو از آب است، سنوت (Cenote) نامیده اند. با ما همراه شوید تا از دریچه تور مجازی از این گودال اسرارآمیز دیدن کنید.

یکی از معروف ترین سنوت های مکزیک در نزدیکی چیچین ایتزا واقع شده است که با نام سنوت مقدس شناخته می گردد. اهالی مایای باستان، برای پرستش خدایان و تقدیم قربانی، اشیا و حتی انسان های بسیاری را درون این گودال انداخته اند. سنوت مقدس 60 متر پهنا دارد.

امروزه سنوت ها علاقه جغرافی دانان، زمین شناسان و البته گردشگران را برانگیخته است. دنیای زیر آب در این گودال های افسانه ای، جلوه ای بسیار منحصربه فرد دارد. غارهای آبی شبه جزیره یوکاتان از محبوبیت ویژه ای نزد غواصان برخوردار است؛ چراکه شرایط زمین شناختی ویژه این غارها، سبب اتصال چندین سنوت را فراهم می نماید. معروف ترین این مجموعه غارها، Dos Ojos نام دارد. این غار آبی، سومین غار آبی طولانی در دنیا است که 319 کیلومتر طول دارد. عمیق ترین قسمت این غار آبی، سنوت آن است که با نام El Pit شناخته می گردد. تنها غواصان مجرب مجوز غواصی در این ناحیه را دارند و البته، غواصی در تمام نواحی این سنوت نیز برای آنان امکان پذیر نیست.

لایه زیرین این گودال وهم آمیز که از جاهای دیدنی مکزیک به شمار می رود، از گوگرد تشکیل شده است. به همین دلیل، آب های این سنوت سرشار از سولفید هیدروژن است. آب لایه های فوقانی این سنوت، شفاف و زلال هستند؛ به گونه ای که گیاهان و ماهی ها به وضوح دیده می شوند. از طرفی، هرچه به اعماق نگاه کنید، نور کمتری نفوذ می نماید و در عمق 30 متری، ابرهای ضخیم گوگردی جانشین نور می گردد.

پس از تاریکی مطلق این سنوت نیز راه درازی برای طی کردن وجود دارد؛ اما به دلیل تراکم ابرهای سفید رنگ، امکان مشاهده جهت وجود نخواهد داشت. به نظر می رسد که این ابر غلیظ گوگردی، دنیا مخصوص به خود را دارد. بازتابی از رنگ های درخشان، همه چیز را در بر می گیرد. افرادی که از این سنوت بازدید نموده اند، تجربه حضور در آن را همانند بی وزنی در فضایی لایتناهی توصیف نموده اند. آن هنگام است که افسانه دروازه ای به دنیا دیگر، به واقعیت نزدیک می گردد.

اگرچه بازدید مجازی از سنوت ها، فاصله بسیاری با حضور واقعی در این مکان دارد؛ اما از شما دعوت می کنیم تا به وسیله پنجره ای که در ابتدای این مطلب تعبیه شده است، به دنیا مردگان اقوام مایا سفر کنید. خبرنگاران روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک می گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه مندید، بازدید روزانه را از خبرنگاران از قلم نیاندازید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1638

به "با تور مجازی از گودال های طبیعی مکزیک دیدن کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور مجازی از گودال های طبیعی مکزیک دیدن کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید