این یک تکه چوب سوخته نیست، قارچ است!، عکس

به گزارش ایستگاه بازی، در حالی که قارچ هایی که معمولاً در فیلم ها، بازی ها و... به تصویر کشیده می شوند، هیچ شباهتی به چوب ندارند، در واقع تعداد زیادی از گونه ها با ظاهری شبیه به چوب وجود دارند. این قارچ ها به طور عمده روی درختان رشد می نمایند و سال ها زندگی می نمایند.

این یک تکه چوب سوخته نیست، قارچ است!، عکس

تینا مزدکی- اگر با قارچ هایی برخورد کردید که شبیه چوب هستند، شما یک قارچ براکتی چندپوره پیدا نموده اید. این قارچ ها روی درختان زنده و یا مرده و کنده ها رشد می نمایند و به جای آبشش، منافذ زیر کلاهک دارند. منافذ ساختارهای توخالی و لوله مانندی هستند که در سلول های فراوری نماینده هاگ پوشیده شده اند. در بسیاری از قارچ هایی که ظاهری شبیه به چوب دارند، منافذ به قدری کوچک هستند که سطح زیرین قارچ کاملاً صاف به نظر می رسد.

گاهی به این قارچ ها قارچ قفسه ای نیز می گویند. این به نحوه رشد آنها با ساختار قفسه مانند روی درختان اشاره دارد. با رشد قفسه مانند، قسمت زیرین قارچ به خوبی در معرض این است که بتواند هاگ های خود را در جریان باد آزاد کند.

آنها می توانند در پایه یک درخت یا بیشتر از تنه رشد نمایند. اغلب، این قارچ ها یا انگلی، ساپروبیک یا ترکیبی از هر دو در مراحل مختلف چرخه زندگی خود هستند. قارچ های انگلی با آلوده کردن یک میزبان زنده که معمولاً درخت است، مواد مغذی را به دست می آورند. قارچ های ساپروبیک، در مقایسه، مواد مغذی خود را با تجزیه مواد آلی مرده به دست می آورند. اغلب، بسیاری از قارچ های انگلی می توانند هر دو رفتار را از خود نشان دهند.

1. قارچ چاگا

یک نگاه سریع به چاگا که در محیط بومی خود رشد می نماید ممکن است شما را فریب دهد که فکر کنید به یک تومور چوبی روی درخت نگاه می کنید. چاگا دارای ظاهری معین از چوب ذغالی بر روی چوب درختان است که آن را انگلی می نماید. این قارچ ترجیح می دهد روی توس های زنده رشد کند. با این حال، می توانید آن را روی بلوط، صنوبر، توسکا، خاکستر و افرا نیز باردهی پیدا کنید.

این قارچ نه تنها شبیه چوب است، بلکه میزان چوب مقاوم و سخت است. کسانی که تکه های چاگا را از هم جدا می نمایند اغلب از چکش یا یک دریچه کوچک استفاده می نمایند. وقتی از هم جدا می شوند، داخل قارچ یک گوشت نارنجی سوخته خیره نماینده را نشان می دهد.

این قارچ چوب مانند، بومی منطقه ها جنگلی سرد نیمکره شمالی در سراسر بخش هایی از شمال اروپا و آسیا، روسیه، کانادا، آلاسکا و شمالی ترین منطقه ها ایالات متحده است. بدن این قارچ منحصر به فرد می تواند سال ها رشد کند و افراد می توانند قارچ را در تمام طول سال برداشت نمایند.

2. قارچ ریشی

یکی دیگر از قارچ هایی که ظاهری چوبی دارد، برای کاربردهای دارویی بالقوه اش برای مدت طولانی مورد توجه قرار گرفته است، قارچ ریشی است. این قارچ بومی منطقه ها معتدل شرق آسیا است و بعلاوه در سراسر دنیا برای استفاده در چای و پودرهای مکمل کشت می گردد. تحقیقات مدرن تأیید می نماید که بعضی از ترکیبات زیست فعال موجود در قارچ ریشی ممکن است اثرات مفید سلامتی مختلفی مانند ضد التهاب، آنتی اکسیدان و ضد تومور داشته باشند.

زمانی که قارچ ریشی تازه است، بیرونی براق و بافت چوبی دارد. با بالا رفتن سن، این براقیت را از دست می دهد و بیشتر در ظاهر کلی پایه تنه درخت یا کنده ای که از آن رشد می نماید محو می گردد.

این قارچ کلیه شکل با چندین گونه درخت رابطه انگلی یا ساپروبیک دارد. قارچ ریشی به عنوان یک قارچ انگلی باعث پوسیدگی سفید در بافت چوبی و ساقه اصلی درخت می گردد که اغلب باعث کندی رشد می گردد.

3.قارچ براکت هنرمند

برای هنرمندان، قارچ بعدی در فهرست ما یک لذت مطلق است. قارچ براکت هنرمند نام رایج خود را از تمرین هنرمندانی که از سطح زیرین قارچ به عنوان یک بوم طبیعی استفاده می نمایند، گرفته است. این قارچ چوبی فوق العاده سخت است و به مردم اجازه می دهد تا سال ها هنر خود را به نمایش بگذارند. کنده کاری و سپس سوزاندن طرح در قسمت سخت این قارچ یک روش محبوب است.

این قارچ چندپوره بومی منطقه ها معتدل و جنگلی آمریکای شمالی، اروپا و آسیا است. دارای بدنه میوه ای نیم دایره ای شکل و کلاهک خاکستری مایل به قهوه ای مات و بدون لاک است. سطح زیری آن سفید مایل به قهوه ای مایل به قهوه ای کم رنگ است که آن را به رنگی عالی برای استفاده به عنوان بوم تبدیل می نماید.

4. قارچ تیندر

قارچ تیندر، بعلاوه به عنوان قارچ سم شناخته می گردد، یک قارچ چندپوره چوبی سخت است که از چوب های سخت ایستاده و افتاده میوه منشا می گیرد. این قارچ به راحتی با چوب اشتباه گرفته می گردد. تیندر متراکم و سمی شکل دارای یک cp خاکستری تا قهوه ای مایل به خاکستری است که اغلب ترک خورده است. ترک خوردن به ظاهر چوبی این قارچ جالب می افزاید.

داخل قارچ کاملاً سفت است و معمولاً به ابزارهایی برای جدا شدن احتیاج دارد.قارچ تیندر دامنه بومی گسترده ای دارد. پراکنش آن در نواحی شمالی و جنوبی آفریقا، آسیا، شرق آمریکای شمالی و اروپا توسعه می یابد.

5. قارچ بید

قارچ براکت بید، بعلاوه به عنوان اسفنج آتش شناخته می گردد، یک قارچ چندساله چندپوره است. بر روی پوست درخت بید زنده یا مرده و سایر درختان پهن برگ رشد می نماید. این قارچ انگلی وقتی درخت را آلوده می نماید باعث پوسیدگی قسمت سفید چوب می گردد. این قارچ به طور بومی در منطقه ها معتدل جنگلی در بسیاری از آمریکای شمالی، آسیا و اروپا رشد می نماید.

این قارچ زنگوله ای یا سمی شکل از نظر ظاهر و بافت کاملاً سخت و چوبی است. می تواند سال ها روی درخت میزبان خود رشد کند. کلاهک این قارچ چندپوره اغلب ترک خورده است. بعلاوه گونه های بالغی را می توان یافت که گلسنگ و خزه روی آن ها رشد می نماید و به ظاهر چوبی آن ها می افزاید.

این قارچ یکی از رایج ترین قارچ های مورد استفاده در طب سنتی آسیایی است. تحقیقات گسترده در سراسر آسیا، ایالات متحده و اروپا وجود بسیاری از ترکیبات زیست فعال بالقوه مفید برای سلامتی را تایید می نماید. این ترکیبات برای نمایش طیف وسیعی از اثرات نشان داده شده است. این اثرات شامل اثرات ضد تومور، ضد حساسیت، سیتواستاتیک، تعدیل نماینده سیستم ایمنی، ضد باکتری، ضد قارچ، کاهش قند خون و محافظت از کبد است.

منبع: a-z-animals

راز نهنگ های یخ زده فاش شد!/ عکس

127میلیون سال پیش، لاک پشت ها این شکلی بوده اند!/ عکس

227323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2228

به "این یک تکه چوب سوخته نیست، قارچ است!، عکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "این یک تکه چوب سوخته نیست، قارچ است!، عکس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این یک تکه چوب سوخته نیست، قارچ است!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید