افزایش سه برابری خرید تضمینی گندم در سیستان وبلوچستان

به گزارش ایستگاه بازی، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: با بارندگی های خوبی که سال جاری در استان داشتیم خرید تضمینی حدود 50 تا 60 هزار تن گندم مازاد بر احتیاج کشاورزان را پیش بینی می کنیم که نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری خواهد داشت.

افزایش سه برابری خرید تضمینی گندم در سیستان وبلوچستان

زنگنه اضافه کرد: این میزان گندم در چهار مرکز شهرستان های جنوبی استان خریداری خواهد شد و پیش بینی می شود بیش از احتیاج استان خرید گندم داشته باشیم.

وی گفت: 12 مرکز خرید در استان پیش بینی شده که با توجه به زمان برداشت گندم در شهرستان های مختلف این مراکز نیز فعال خواهند شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری سیستان وبلوچستان توضیح داد: در خصوص برداشت دانه های روغنی نیز رشد قابل توجهی داشته ایم به طوری که تا به امروز 400 هزار تن دانه روغنی در سطح استان خریداری شده است.

زنگنه درخصوص معین سهمیه گندم کارخانه های آرد استان برای فراوری آرد اضافه کرد: دستورالعمل جدید برای معین سهمیه کارخانجات آرد ابلاغ شده است و آیتم های مختلفی در این دستورالعمل با هدف کیفیت بخشی به آرد فراوری شده و ایجاد رقابت بین سرمایه گذاران مد نظر است.

وی گفت: در سنوات گذشته معین سهمیه گندم کارخانه ها بر اساس تفاهمات اجرا شده بین کارخانه های آرد انجام می شد اما به دلیل اینکه احتیاج است که کیفیت آرد فراوریی و فضای رقابت بین کارخانه ها افزایش یابد، در صدد این هستیم که با برگزاری جلسات کارشناسی و همچنین اخذ نظرات سرمایه گذاران کارخانه های آرد، سهمیه گندم این کارخانه ها را معین نماییم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری سیستان وبلوچستان اضافه کرد: برای افزایش توان رقابت کارخانه ها نیز زمینه اعطای تسهیلات را فراهم می کنیم تا بتوانند بهسازی و تعمیر دستگاه ها و تجهیزاتی که ضروری است را فراهم کنند و زمینه افزایش کیفیت و کمیت آرد فراوریی آنان میسر شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 976

به "افزایش سه برابری خرید تضمینی گندم در سیستان وبلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سه برابری خرید تضمینی گندم در سیستان وبلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید