استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای مسئولیت همه کشورها است

به گزارش ایستگاه بازی، به گزارش خبرنگاران، رادیو بین المللی چین در گزارشی اظهار داشت: استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای آرزوی مشترک بشر و تضمین امنیت هسته ای مسؤولیت مشترک همه کشورها است. چین در قبال خطرات و چالشها در زمینه امنیت هسته ای، همیشه همچون یک کشور بزرگ مسؤولیت پذیر است و برای ارتقا سطح امنیت هسته ای دنیا و برقراری جامعه ایمن هسته ای با سرنوشت مشترک سهم شایانی ادا خواهد نمود.

استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای مسئولیت همه کشورها است

توسعه انرژی هسته ای برای جبران کمبود انرژی چین و مقابله با چالشهای ناشی از تغییرات اقلیمی نقش مهمی ایفا نموده است. در عین حال چین بر اندیشه اهمیت دادن همزمان به توسعه و امنیت انرژی پایبند است و در طولانی مدت حدنصاب مطلوبی را در امنیت هسته ای حفظ نموده است.

دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین روز سه شنبه 12 شهریور 3 سپتامبر با انتشار کتاب سفید انرژی هسته ای چین خاطرنشان کرد: چین در مدت طولانی حدنصاب مطلوب امنیت هسته ای را حفظ نموده و از لحاظ شاخص امنیت برق هسته ای در مقام پیشرو در دنیا قرار گرفته است. این در حالیست که سطح امنیت استفاده از فناوری هسته ای چین پیوسته ارتقا یافته، کنترل مواد هسته ای، قوی و مؤثر بوده و امنیت سلامت و محیط زیست مورد تضمین کامل قرار گرفته است.

در این کتاب سفید آمده است: آژانس بین المللی انرژی هسته ا در سالهای 2000، 2004، 2010 و 2016 چهار بار بازرسی و ارزیابی جامع از نظارت و مدیریت امنیت هسته ای و رادیواکتیویته آن انجام داده و به طور کامل بر نظارت و مدیریت مطلوب امنیت هسته ای و تجربیات مطلوب چین در این راستا تأیید نموده است.

در این سند آمده است: چین با پایبندی بر استفاده از پیشرفته ترین فناوری و جدیترین معیارها به توسعه برق هسته ای پرداخته و در مراحل انتخاب مکان، طراحی، ساخت و ساز، کاربردی و بازنشستگی تأسیسات هسته ای اقدامات جدی در پیش گرفته تا امنیت کامل آنها تضمین گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 329

به "استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای مسئولیت همه کشورها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای مسئولیت همه کشورها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید