اردن 2.4 میلیارد دلار برای کمک به بحران سوریه اختصاص داد

به گزارش ایستگاه بازی، دولت اردن طرح خود در سال 2021 برای کمک به بحران سوریه به مبلغ 2.4 میلیارد دلار را آغاز کرد.

اردن 2.4 میلیارد دلار برای کمک به بحران سوریه اختصاص داد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مرکز اطلاع رسانی وزارت برنامه ریزی و همکاری های بین المللی اردن گفت امان طرح سال 2021 خود برای کمک به بحران سوریه به مبلغ 2.4 میلیارد دلار را کلید زد که 260 میلیون دلار آن به کمک به بحران کرونا در سوریه اختصاص داده شد.

طبق اعلام این مرکز، دولت اردن مبلغ 192 میلیون دلار را برای حمایت از نیازهای جوامع میزبان پناهجویان سوری و 411 میلیون دلار را به حمایت از توسعه زیرساخت ها و نهادهای دولتی سوریه و مبالغی را نیز به رفع نیازهای پناهجویان اختصاص داد.

این مرکز اضافه کرد: مبحث کووید 19 که به طرح سال 2021 اضافه کرده شده، شامل نیازها و تدابیر لازم جهت کاهش پیامدهای ناشی از این اپیدمی برای پناهجویان سوری و جوامع میزبان آنها می شود.

همزمان با آغاز طرح حمایتی اردن، پنجمین کنفرانس بروکسل با عنوان حمایت از آینده سوریه و منطقه به صورت مجازی و با هدف جذب کمک های بشردوستانه برای سوریه و جوامع میزبان پناهجویان سوری آغاز به کار کرد.

اردن از ابتدای بحران سوریه در سال 2011 میزبان بیش از 1.3 میلیون سوری بوده است که تا به امروز اسامی حدود 664 هزار تن از آنها در کمیساریای سازمان ملل ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1497

به "اردن 2.4 میلیارد دلار برای کمک به بحران سوریه اختصاص داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردن 2.4 میلیارد دلار برای کمک به بحران سوریه اختصاص داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید