ارتش آمریکا: اقدام نظامی چین علیه تایوان بعید است

به گزارش ایستگاه بازی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با بعید دانستن احتمال اقدام نظامی چین علیه تایوان، گفت اما پکن در حال ایجاد توانمندی هایی برای این منظور است.

ارتش آمریکا: اقدام نظامی چین علیه تایوان بعید است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعد از هشدار وزارت دفاع تایوان درباره توانایی چین برای انجام حمله نظامی تمام عیار به این کشور در سال 2025، یک ژنرال ارشد آمریکایی اما چنین احتمالی را رد کرد.

مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا شامگاه چهارشنبه گفت، بعید است چین در چند سال آینده کوشش کند تایوان را به طور نظامی تصرف کند، حتی با وجود اینکه ارتش این کشور توانمندی های را ایجاد نموده که امکان بازپس گیری اجباری این جزیره خودگردان را فراهم می نماید.

به نوشته خبرگزاری رویترز، میلی در پاسخ به این سوال که آیا چین آماده اقدام نظامی علیه تایوان است، شرح داد: بر اساس تحلیلی که از چین دارم، فکر نمی کنم در آینده نزدیک این احتمال وجود داشته باشد، می دانید که چنین روزنه ای به بازه های شش، دوازده، و حتی بیست وچهار ماه تعریف می گردد.

وی ادامه داد: با این حال، چینی ها به وضوح و بدون ابهام در حال ایجاد توانمندی هایی جهت فراهم کردن این گزینه ها برای رهبری ملی خود در صورت انتخاب در مقطعی در آینده هستند. اما در آینده نزدیک؟ احتمالاً نه. ولی هر چیزی ممکن است اتفاق بیافتد.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می نماید. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و یاری نظامی به تایوان عملا در جهت حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض نموده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی شناسند.

پیش از این، وزیر دفاع تایوان که مدعی است خطر چین برای این کشور به بیشترین مقدار خود طی چهار دهه اخیر رسیده، گفت از سال آینده میلادی نیروهای ذخیره ارتش نیز تمرینات بیشتری جهت آمادگی برای درگیری نظامی خواهند داشت. (جزئیات بیشتر)

با این حال چن مینگ تونگ مدیر کل دفتر امنیت ملی تایوان چند روز پیش با هشدار درباره حوادث غیرمترقبه ای که ممکن است با چین به وجود آید، اما تاکید نمود که احتمال وقوع جنگ بین دو کشور بسیار کم است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1822

به "ارتش آمریکا: اقدام نظامی چین علیه تایوان بعید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش آمریکا: اقدام نظامی چین علیه تایوان بعید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید