آمریکا 66 فروند جنگنده اف-16 به تایوان فروخت

به گزارش ایستگاه بازی، شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: در حالی که پکن تایوان را جزو جدایی ناپذیر قلمرو خود می داند و تنش بین این دوکشور شدت یافته است، آمریکا فروش 66 فروند جنگنده تازه ساخت به تایوان را نهایی کرد.

آمریکا 66 فروند جنگنده اف-16 به تایوان فروخت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

سی ان ان درادامه گزارش اعلام نمود: قرارداد فروش این تعداد از جنگنده اف-16 به تایوان روز آدینه گذشته نهایی شد، جزیره ای که پکن آن را جزو جدایی ناپذیر قلمرو خود می داند.

سفارش ساخت 90 فروند جنگنده اف-16 به شرکت لاکهید مارتین

این شبکه خبری آمریکایی اضافه کرد: وزارت دفاع آمریکا اعلام نمود که نیروی هوایی آمریکا سفارش ساخت 90 فروند جنگنده اف-16 را به شرکت لاکهید مارتین بعنوان بخشی از فروش تجهیزات نظامی خارجی داده است .

سی ان ان می نویسد: دراین اعلامیه نامی از خریداران این سفارش آورده نشده است اما بعضی منابع وزارت خارجه آمریکا به این شبکه خبری تایید کردند که درخواست خرید تایوان که سال گذشته از سوی دولت دونالد ترامپ مورد تصویب نهاده شد بخشی از این سفارش پنتاگون است.

24 فروند اف-16 به مراکش داده می گردد

این رسانه تصویری آمریکایی اضافه کرد، 24 فروند از 90 فروند سفارش پنتاگون برای ساخت جنگنده اف-16 نیز قرار است به مراکش فروخته گردد.

سی ان ان در ادامه گزارش داد: سری جدید اف-16 ها به روزترین مدل از این جنگنده است، جنگنده ای که نخستین پرواز خود را در اواخر دهه هفتاد میلادی انجام داده بود.

140 فروند جنگنده اف-16 مستقر در تایوان

سی ان ان نوشت: جنگنده های جدید قرار است به 140 فروند ناوگان جنگنده اف-16 که هم اکنون در تایوان مستقر است، ملحق شوند.

تقابل با چین

بنابراین گزارش الیوت انجل و مایکل مک کوآل (Michael McCaul) دو نماینده جمهوریخواه از ایالت های نیویورک و تگزاس در ماه اوت سال گذشته در یک بیانیه مشترک درباره عقد این قرار داد اعلام نموده بودند: فروش جنگنده های اف-16 به تایوان، پیغام قوی به چین در باره تعهد آمریکا بر امنیت و دموکراسی در منطقه اقیانوس هند است.

واکنش پکن

سی ان ان دربخش دیگری از این گزارش می نویسد: گلوبال تایمز نشریه متعلق به دولت چین در انتقاد از این اقدام آمریکا نوشت: زمانی که این قرارداد سال گذشته از سوی دولت ترامپ تصویب شد، در این برهه بخصوص زمانی اقدام تحریک کننده دیگری از سوی آمریکا قلمداد می گردد که گام به سوی خط قرمز پکن است و می تواند خطر تقابل را افزایش دهد.

سی ان ان می نویسد: خط قرمز پکن هرگونه اقدام و کوشش برای استقلال تایوان از چین است.

از دفتر پکن، چین در واکنش به سفر روز چهارشنبه گذشته (22 امرداد ماه) آلکس آزار وزیر بهداشت و منابع انسانی آمریکا به تایوان؛ هشدار داد کسی که با آتش بازی کند می سوزد.

جائو لی جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پکن در جمع خبرنگاران اضافه کرد: پکن مخالف روابط رسمی آمریکا با تایوان به بهانه های مختلف است.

او گفت: مساله تایوان از مهم ترین مسائل است و بیشترین سطح حساسیت را در روابط میان چین و آمریکا دارد آمریکا باید هر نوع ارتباط و تبادل رسمی با تایوان را متوقف کند.

جائو توضیح داد: اصل چین واحد پایه سیاسی روابط چین و آمریکا است و چین از این کشور می خواهد به این اصل پایبند باشد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1162

به "آمریکا 66 فروند جنگنده اف-16 به تایوان فروخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 66 فروند جنگنده اف-16 به تایوان فروخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید