آمریکا در پی فراوری نرم افزار توسعه 5G است

به گزارش ایستگاه بازی، به گزارش خبرنگاران به نقل از گیزموچاینا، هفته گذشته انگلیس و اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند در توسعه زیربنای اینترنت5G با هواوی همکاری نمایند. این خبر روزنه امیدی برای این شرکت چینی بود.

آمریکا در پی فراوری نرم افزار توسعه 5G است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تمکن مالی برای ویزای دانشجویی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

این در حالی است که آمریکا مشغول کار روی یک استاندارد 5G جایگزین است که با بقیه تجهیزات سخت افزاری نسل پنجم اینترنت منطبق می گردد. آمریکا میخواهد با چنین اقدامی برای توسعه فناوری 5Gبیشتر به نرم افزاری خاص تکیه کند و به این ترتیب استفاده از تجهیزات هواووی را کاهش دهد.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، کاخ سفید، دل و مایکروسافت معتقدند چنین نرم افزاری کلید توسعه نسل پنجم اینترنت است. بنابراین آمریکا سعی دارد با همکاری شرکت های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت، دل و AT&T یک نرم افزار استاندارد5G برای شبکه های مخابراتی بسازد. ایده اصلی آن است که به توسعه دهندگان نرم افزار5Gاجازه داده گردد کدهایی برای تمام تجهیزات 5G (بدون در نظر دریافت فراوری نماینده سخت افزار) بسازند و اجرا نمایند.

در این گزارش اشاره شده شرکت های اروپایی مانند نوکیا و اریکسون نیز احتمالا بخشی از این پروژه باشند.

در پاسخ به این گزارش اندی پوردی مدیر ارشد امنیتی هواوی در آمریکا می گوید: اگر آمریکا بخواهد سخت افزار و نرم افزارنسل پنجم اینترنت را از طریق یک شرکت آمریکایی یا اروپایی بسازد، دولت مجبور خواهد شد این شرکت ها را تشویق کند برای دریافت لیسانس فناوری5G هواوی با ما مذاکره نمایند.

به گفته پوردی بدون حق مالکیت فکری هواوی فناوری که شرکت ها می سازند از لحاظ عملکرد یک تا 2 سال عقب تر از هواوی خواهدبود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 768

به "آمریکا در پی فراوری نرم افزار توسعه 5G است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در پی فراوری نرم افزار توسعه 5G است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید