شروع بازسازی سایت موزه شادیاخ در نیشابور

به گزارش ایستگاه بازی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: بودجه احیا و بازسازی سایت موزه شادیاخ در پی سفر رئیس جمهوری واریز و مراحل کار آغاز شده است.

شروع بازسازی سایت موزه شادیاخ در نیشابور

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمد اسماعیل اعتمادی امروز دوشنبه 12 خردادماه 1399 با اعلام این خبر اضافه نمود: در سفر دو سال پیش رئیس جمهوری به نیشابور 450 میلیارد ریال بودجه برای منطقه تاریخی تصویب شد و قرار بود این بودجه طی سه مرحله تخصیص داده گردد که سال اول محقق نشد.

او عنوان نمود: خوشبختانه در سال اقتصادی گذشته مبلغ 150 میلیارد ریال برای این امر در نظر گرفته شد که می تواند شرایط بافت تاریخی نیشابور را دچار تغییر کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: امیدواریم طی سال های آینده نیز 300 میلیارد ریال تصویب شده، پرداخت گردد.

او اضافه نمود: سایت موزه شادیاخ که یکی از اولویت های میراث فرهنگی کشور است با تخصیص این بودجه عملیات بازسازی، بازسازی و فصل جدید کاوش شروع می گردد، 90 درصد این بودجه معادل 135 میلیارد ریال به این بخش اختصاص یافته است.

اعتمادی اظهار داشت که 10 درصد این بودجه معادل 15 میلیارد ریال به بخش خیام اختصاص یافته است.

او با اشاره به اولویت های نیشابور یادآور شد: بارها مسئولان نیشابور، این شهر را با عنوان یک شهر صنعتی و کشاورزی معرفی نموده اند ولی اعتقاد داریم نیشابور شهری گردشگرپذیر است و باید به این سمت حرکت کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور اظهار کرد: این شهرستان با دارا بودن بیش از 450 اثر تاریخی که 115 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است، از مهم ترین شهرهای تاریخی و گردشگری کشور است که از طرف سازمان یونسکو به عنوان شهر پایدار ایرانی در کنار شهرهای اصفهان و شیراز انتخاب شده است.

او اضافه نمود: این شهرستان به عنوان منطقه نمونه بین المللی گردشگری توسط هیئت دولت تصویب شده و عضو اتحادیه شهرهای تاریخی دنیا و اتحادیه بین المللی شهرهای جهت جاده ابریشم است.

اعتمادی با اشاره به ظرفیت های اقامتی نیشابور گفت: این شهرستان دارای پنج واحد اقامتی شامل یک هتل چهار ستاره، یک هتل آپارتمان، یک هتل یک ستاره و دو مهمان پذیر است.

نیشابور در فاصله 140 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی واقع شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 935

به "شروع بازسازی سایت موزه شادیاخ در نیشابور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بازسازی سایت موزه شادیاخ در نیشابور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید