تور ارزان گرجستان: 9 علت که شما را برای سفر به تفلیس مشتاق تر می نماید

به گزارش ایستگاه بازی، تفلیس، مرکز گرجستان، یکی از زیباترین شهرهای اوراسیایی است و به قدری جای دیدنی دارد که گردشگران را مجاب کند که به این شهر سفر نمایند.

تور ارزان گرجستان: 9 علت که شما را برای سفر به تفلیس مشتاق تر می نماید

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

آیا می خواهید از تفلیس، مرکز گرجستان، دیدن کنید؟ یا اینکه اصلا به سفر به این شهر فکر ننموده اید و نیازی هم نمی بینید که آن را در لیست مقاصد سفرتان قرار دهید؟ تفلیس شهری است شلوغ و پر از جاذبه، بناهای تاریخی و غذاهای خوشمزه. چه به تاریخ علاقه مند باشید و چه به زیبایی های طبیعی، تور گرجستان می تواند لحظات خاطره انگیزی برایتان رقم بزند. دلایل زیادی برای سفر به تفلیس وجود دارد و ما اینجا می خواهیم فقط 9 علت برای سفر به تفلیس را برشماریم.

اگر شما هم قصد دارید برای دیدن زیبایی های طبیعی و تاریخی تفلیس راهی این کشور شوید، برای انتخاب تور گرجستان زمینی و هوایی، می توانید به یاری خبرنگاران تورهای آژانس های همکار را مشاهده و قیمت آن ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم نموده ایم تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

تفلیس مقصدی ارزان است

چه در پی سفری لوکس باشید و چه بخواهید مقاصد ارزان را انتخاب کنید، تفلیس و به طور کلی گرجستان می تواند مقصد مناسبی برای شما باشد. گرجستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، مقصد ارزان ای است و تور تفلیس برای گردشگران ایرانی جزو مقاصدی با هزینه مناسب محسوب می گردد. هزینه اقامت، حمل و نقل عمومی، غذا و حتی ورودی جاهای دیدنی نسبتا ارزان است. نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم، این است که در تفلیس بازدید از بناهای تاریخی رایگان است.

در این شهر مشکل اقامت نیز خواهید داشت؛ هتل های زنجیره ای متنوعی مثل Sheraton، ماریوت (Marriott)، رادیسون (Radisson) و Ibis در این شهر شعبه دارد، اما اگر تعدادتان زیاد است، می توانید به ازای هر شب حدود 30 دلار، یک آپارتمان اجاره کنید. افرادی هم که به تنهایی سفر می نمایند، می توانند در هاستل های خوب و ارزان اقامت نمایند.

تفلیس تاریخی غنی دارد

مرکز گرجستان یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا است، بنابراین بناهای تاریخی زیادی برای کاوش گردشگران دارد.

در دوران قرون وسطی حکومت های خاورمیانه ای مختلفی بر این شهر حکومت می کردند و بعدها نیز امپراطوری روسی بر گرجستان مسلط شد؛ هنوز هم می توانید در کوچه پس کوچه های شهر، رد پاهایی از آن دوران ها بیابید.

در شهر نمونه های زیبایی از هنر نو پنهان شده است

تفلیس در قرن نوزدهم به تدریج به یک شهر اروپایی تبدیل شد. معماری های موریش و گوتیک با هنر نو ظهور کردند و دکوراسیون معماری گرجی قرون وسطایی ایجاد شد. وحدت سبک ها و سنت های متنوع چهره منحصربه فردی به شهر داده است.

یکی از چشمگیرترین آثاری که از این دوره به جا مانده، ورودی راهروهای نقاشی شده است که در خانه هایی که متعلق به تجار و نجیب زادگان بود، دیده می گردد. امروزه این بناها خانه های مسکونی هستند و بعضی از آن ها نیز در لیست میراث فرهنگی به ثبت رسیده اند.

تفلیس معماری متنوعی دارد

شما در تفلیس می توانید نمونه های دوره های مختلف گرجستان را پیدا کنید، از دیوار باستانی شهر و ویرانه های اولین شهر گرفته تا معماری شوروی و ساختمان های شیشه ای مدرن. تفلیس به طور کامل این سبک های معماری را در قلمروی خود ترکیب نموده است و این امر سبب شده تفلیس به شهری منحصربه فرد برای سفر تبدیل گردد.

بازارها در همه جای شهر هستند

وقتی در خیابان های شهر قدم می زنید، بازارهای کوچک و بزرگ و غرفه های زیادی در هر سوی شهر روبرو خواهید شد. میوه، سبزی، سوغات و لوازم خانگی را کشاورزان و فروشندگان لوازم دست دوم فروشی می فروشند. به طور کلی لوازمی که در این بازارها به فروش می رسند، نسبت به کالاهای سایر فروشگاه ها و سوپرماکت ها نسبتا ارزان هستند.

با این حال اگر به بازارهای فروش مواد غذایی علاقه ندارید، می توانید به بازار دست دوم فروشی پل خشک (Dry Bridge) سر بزنید؛ اینجا می توانید سوغاتی هایی منحصربه فردی برای عزیزان تان خریداری کنید.

تفلیس در طول سال میزبان جشنواره های موسیقی مختلفی است

کسانی که عاشق شرکت در جشنواره های موسیقی هستند، تفلیس باید در بین مقاصد سفرشان قرار گیرد. در این شهر در طول سال جشنواره های متعددی برگزار می گردد؛ اما بسیاری از آن ها در فصل های بهار، تابستان و پاییز به روی صحنه می فرایند.

تفلیس مرکز غذاهای متنوع محسوب می گردد

اگرچه در تفلیس بیشتر رستوران ها روی غذاهای محلی گرجی تمرکز دارند، رستوران های دیگری نیز هنوز وجود دارد که غذاهایی از کشورهای مختلف سرو می نمایند. اما ممکن است که مشتاق شوید تمام غذاهای محلی این کشور را امتحان کنید؛ بنابراین حتما خینکالی، دامپلینگ گوشت، خاچاپوری، پای پنیر، کباب گرجی و سبزیجات در سس گردو را نوش جان کنید.

هزینه بازدید از موزه های تفلیس ارزان است

علاقه مندان به موزه حتما از سفر خود به تفلیس لذت می برند، چون موزه های زیادی برای بازدید وجود دارد. و مهم تر از همه اینکه هزینه بلیط این موزه ها از 1.25 دلار آغاز می گردد. شما می توانید تاریخ، اشغال شوروی، گنجینه های باستانی، گالری های هنری متنوع و لوازم مربوط به مردم منطقه را در این موزه ها به دیدن بنشینید.

هنر خیابانی در تفلیس پررونق است

هنر نقاشی دیواری در تفلیس با هنرمندان جدیدی که هر روزه ظهور می نمایند، هنوز در فاز توسعه قرار گرفته است. دیوارنگاری هایی که در این شهر وجود دارد، شاید به مقدار سایر نقاط دنیا حرفه ای نباشد؛ اما چند هنرمند خیابانی وجود دارد که دیوارهای ساختمان های شهر را به زیبایی با هنرشان تزئین می نمایند.

علاوه بر این 9 علتی که برشمردیم، تفلیس جذابیت های دیگری نیز دارد که می تواند شما را به سفر به گرجستان مشتاق تر کند. شما می توانید لیست کاملی از جاهای دیدنی تفلیس را در خبرنگاران مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و شماره تماس، تصاویر و بعلاوه جاذبه های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

منبع: کجارو / wallpaperbetter.com / theculturetrip.com
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1901

به "تور ارزان گرجستان: 9 علت که شما را برای سفر به تفلیس مشتاق تر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: 9 علت که شما را برای سفر به تفلیس مشتاق تر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید