8 مورد عجیبی که ثابت می نماید شما فرد باهوشی هستید

به گزارش ایستگاه بازی، در حالی که بعضی دانشمندان درباره مهم تر بودن ضریب هوشی یا هوش هیجانی صحبت می نمایند، بعضی دیگر از دانشمندان دست به پژوهش های جامع تری برای درک تأثیر احتمالی عواملی همانند ظاهر و رفتار بر توانایی های ذهنی افراد زده اند. و این پژوهش ها نتایج بسیار غیر منتظره ای نیز داشته اند. در حقیقت، تحقیقات نشان داده قد، وزن، طول انگشتان و حتی رنگ چشم ما می تواند سطح هوش مان را نشان دهد.

8 مورد عجیبی که ثابت می نماید شما فرد باهوشی هستید

به گزارش سایت طلا، در ادامه از نشانه های نامتعارفی خواهیم گفت که می توانند از هوش بالای شما حکایت داشته باشند.

1- تنهایی را به وقت گذراندن در یک جمع پر سر و صدا ترجیح می دهید

افراد باهوش برای خوش گذرانی به دوستان زیادی احتیاج ندارند. تحقیقات نشان داده باهوش ها از خلوت کردن با خود لذت می برند و احتمال خسته نماینده بودن معاشرت برای آن ها بیشتر از لذتبخش بودن این کار است.

به علاوه، افراد باهوس اغلب با صدای بلند با خودشان حرف می زنند. این یک نشانه هوش بالا است، نه دیوانگی!

2- خواندن را در سن خیلی کم یاد گرفتید

این حقیقت که بعضی بچه ها خواندن را در سن خیلی کم یاد می گیرند آن ها را به طور پیش فرض باهوش نمی نماید. برعکس، دانشمندان معتقدند خواندن خود باعث باهوش تر شدن این بچه ها می گردد.

ساده است: هر چه زودتر الفبا را یاد بگیرید، کتاب های بیشتری می توانید بخوانید و دید وسیع تری پیدا خواهید کرد. البته این امر در خصوص کسانی صدق می نماید که تجربه کتابخوانی متنوعی داشته باشند و خود را به یک ژانر یا نویسنده به خصوص محدود ننموده باشند.

3- فرزند بزرگ خانواده هستید

تحقیقات نشان داده بچه ها بزرگ خانواده تقریباً همواره به مقدار اندک اما به لحاظ آماری قابل توجهی از جهت ضریب هوشی نسبت به بچه ها کوچک تر خانواده از رجحان برخوردارند که معمولاً 3 نمره بالاتر است. پژوهش ها می گوید این تفاوت نه به عوامل بیولوژیکی یا ژنتیکی، بلکه به تعامل روانشناختی میان والدین و بچه ها مرتبط است.

4- قدتان بالاتر از میانه است

پژوهش ها نشان داده بچه ها قد بلندتر در تست های هوش اغلب نمره بالاتری دریافت می نمایند و در دوران بزرگسالی عایدی بالاتری دارند.

این امر در سنین کودکی نیز قابل مشاهده است: بچه ها 3 ساله ای که رشد سریعی دارند در آزمون های مختلف نسبت به همسن و سالان کوتاه قدتر خود از عملکرد بهتری برخوردارند.

5- کلاس موسیقی می رفتید

تحقیقی نشان داد بچه های که به مدت 9 ماه در دو کلاس موسیقی مختلف (کیبورد یا آواز) شرکت نموده بودند، در مقایسه با بچه های که تنها به کلاس های تئاتر رفته بودند یا در کلاس به خصوصی شرکت ننموده بودند، از ضریب هوشی بالاتری برخوردار بودند.

دانشمندان معتقد بودند هوش بالای این بچه ها علت اصلی تصمیم آن ها برای شرکت در کلاس موسیقی بودند.

6- حساسیت شدیدی به صداها دارید

صدای جیر جیر در، صدای خرچ خرچ چیپس و حتی بلند نفس کشیدن - این سر و صداهای رایج روزانه می توانند حواس کسانی که ضریب هوشی بالایی دارند را پرت نمایند. دانشمندان در پژوهشی متوجه شدند میان توانایی فرد در یافتن راهکار های نامتعارف برای مسائل و ناتوانی در بی اعتنایی به سر و صداهای محیط ارتباطی قوی وجود دارد.

این پدیده حتی نام هم دارد و به ان صدابیزاری (Misophony) گفته می گردد. برای مثال، شنیدن صدای گاز زدن چیپس، فعالیت مغزی افرادی که به صدابیزاری دچارند را دستخوش تغییر می نماید.

7- انگشت حلقه تان بلندتر از انگشت اشاره تان است

بعضی دانشمندان می گویند مقدار هوش یک فرد را می توان از روی نسبت طول انگشتان دست او تشخیص داد. به گفته آن ها، هر چه انگشت حلقه یک شخص بلندتر باشد، آن فرد می تواند عملکرد بهتری در حل مسائل ریاضی داشته باشد.

پژوهشگران بعلاوه پی بردند موفقیت مالی یک فرد را می توان از روی طول انگشتان دست او پیش بینی کرد. تحقیقی نشان داد کسانی که انگشت حلقه آن ها بلندتر از انگشت اشاره آن ها بود، از عایدی بالاتری برخوردار بودند.

8- اغلب احساس اضطراب می کنید و ممکن است دچار وحشت شوید

پژوهش ها نشان داده افراد باهوش بیشتر مستعد بدبینی هستند، چون به موقعیت های ناخوشایند مختلفی فکر می نمایند که می تواند برای آن ها رخ دهد. به گفته محققان، باهوش ها وقایع گذشته را تجزیه و تحلیل می نمایند و به همین علت، توجه بیشتری وقایع احتمالی آینده دارند.

از جنبه ای دیگر، افراد باهوش آمادگی بیشتری برای مسائل احتمالی زندگی دارند، اما مجبورند با اضطرابی دائمی زندگی نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 15 مرداد 1402 بروزرسانی: 15 مرداد 1402 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2224

به "8 مورد عجیبی که ثابت می نماید شما فرد باهوشی هستید" امتیاز دهید

1 کاربر به "8 مورد عجیبی که ثابت می نماید شما فرد باهوشی هستید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 مورد عجیبی که ثابت می نماید شما فرد باهوشی هستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید