10 درصد سرمایه گذاری اصفهان تحت پوشش قانون است

به گزارش ایستگاه بازی، به گزارش خبرنگاران، سید جمال فرج الله حسینی شامگاه پنجشنبه در آئین اختتامیه همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری شهر خلاق اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان از نگاه عموم مردم دنیا جاذبه توریستی دارد و در این راستا نیز بسیار قابل توجه است، گفت: این در حالی است که در نگاه بسیاری از سرمایه گذاران نیز این شهر از جاذبه های صنعتی بالایی برخوردار است.

10 درصد سرمایه گذاری اصفهان تحت پوشش قانون است

وی با بیان اینکه در بازدید گردشگران از اصفهان باید تمام ظرفیت های سرمایه گذاری در این شهر به این جامعه هدف معرفی گردد، افزود: بنگاه ها اقتصادی و واحدهای فراوریی در اصفهان احتیاجمند توجه و حمایت هستند و از این رو باید از ظرفیت گردشگران خارجی و داخلی در این زمینه بهره بهرداری لازم را داشته باشیم.

کاهش 16 درصدی سرمایه گذاری در کشور در سال 2014

قائم مقام سازمان سرمایه گذاری خارجی و همکاری های اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی در ادامه با اشاره به آمار سال 2014 میلادی در مورد آخرین شرایط سرمایه گذاری در جهان گفت: بر اساس آخرین برآورد به دست آمده در سراسر جهان در این سال با کاهش 16 درصدی سرمایهگذاری به صورت میانگین در کشور روبرو بوده ایم.

وی با بیان اینکه تحریم ها و نبود جابجایی اقتصادی در سطح بین المللی از مهمترین عوامل نبود سرمایه گذاری مناسب در کشور بوده است، ادامه داد: البته باید توجه داشت که این فرایند در تمام کشورهای جهان وجود داشته است.

فرج الله حسینی با اشاره به اینکه در سال 2014 کشور چین بالاترین میزان ورود سرمایه خارجی را به خود اختصاص داده است، افزود: در این سال کاهش سرمایه گذاری در کشورهای توسعه یافته گزارش شده است.

وی با بیان اینکه آمریکا تنها کشور جهان بوده است که در سال 2014 با 2.6 درصد افزایش سرمایه گذاری روبرو بوده است، گفت: بر این اساس در سال 2014 از 20 کشور با ظرفیت سرمایه گذاری بالا 9 کشور از کشورهای در حال توسعه هستند که در این میان کشور ایران می تواند بهره برداری خوبی را داشته باشد.

باید از پتانسیل موجود در جهان برای جذب سرمایه گذار استفاده کنیم

قائم مقام سازمان سرمایه گذاری خارجی و همکاری های اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه باید از پتانسیل موجود در جهان برای جذب سرمایه گذار استفاده کنیم، افزود: اگر کشور می خواهد وابستگی به نفت را کاهش دهیم باید سرمایه گذاران خارجی را در بخش های مختلف جذب کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های اجرا شده در سال آینده میلادی بیشترین میزان سرمایه گذاری در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا انجام خواهد شد، ادامه داد: از آنجایی که در حال حاضر کشور ایران امن ترین کشور جهان است باید برنامه ریزان سیاستهای جدی را در این زمینه پیاده نمایند.

قائم مقام سازمان سرمایه گذاری خارجی و همکاری های اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی با اشاره به حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور پس از اجرای برجام ابراز داشت: انعقاد تفاهم نامه با سرمایه گذاران خارجی احتیاج به مجوز قانونی دارد چرا که در این صورت سرمایه گذاران خارجی تحت پوشش قانون قرار می گیرند و بسیاری از امور جابجایی سریع تر انجام می گردد.

وی با اشاره به اینکه از زمان اعلام سرمایه گذاری خارجی طی دو الی سه هفته در نوع و میزان سرمایه گذاری در هیات سرمایه گذاری خارجی آنالیز و مجوز آن از سوی وزیر اقتصاد به نمایندگی دولت امضا می گردد، ادامه داد: بخشی از معافیت های اقتصادیاتی تا انتها سال جاری است و قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر و ارتقای نظام اقتصادی کشور به عنوان یک سیاست تشویقی سال جاری از سوی مجلس به تصویب رسید.

فرج الله حسینی ادامه داد: حجم سرمایه گذاری مصوب برای استان اصفهان سه درصد کل سرمایه گذاری کشور است و 10 درصد از این سرمایه گذاری این استان تحت پوشش قانون است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 803

به "10 درصد سرمایه گذاری اصفهان تحت پوشش قانون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 درصد سرمایه گذاری اصفهان تحت پوشش قانون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید