گران ترین بسته ماهی قزل آلا در فروشگاه های زنجیره ای

به گزارش ایستگاه بازی، خبرنگاران- ماهی قزل آلا در بهمن امسال حدود 12 درصد گران شد و یکی از رکوردداران افزایش قیمت در بازار خوراکی ها لقب گرفت. از طرفی آخرین آمار های رسمی نشان می دهد در یک سال قبلی نزدیک 46 درصد به قیمت ماهی قزل آلا اضافه شده است. چون طبق داده های مرکز آمار بهمن پارسال قیمت ماهی قزل آلا کیلویی 88 هزار تومان بوده و این عدد در خاتمه بهمن امسال به طور میانه به حدود 129 هزار تومان رسیده است. در فروشگاه های زنجیره ای که ماهی را به شکل شکم خالی و در بسته بندی می گذارند، خرید ماهی قزل آلا هزینه بیشتری دارد و قیمت بسته های استیک آن تقریبا فرقی با استیک گوساله ندارد.

گران ترین بسته ماهی قزل آلا در فروشگاه های زنجیره ای

قیمت بسته یک کیلویی ماهی قزل آلا منجمد برند پمینا 277 هزار تومان است. در یکی، دو ماه گذشته قیمت بسته یک کیلویی قزل آلا پمینا تغییری نکرده، اما پارسال آن را تقریبا 160 هزار تومان می فروختند. آن را به نام ماهی شکم خالی می فروشند و در این بسته معمولا سه تا ماهی قزل آلا کامل یعنی با سر و دم و به همراه ادویه مخصوص ماهی وجود دارد. از همین برند پمینا بسته های 450 گرمی قزل آلا هم در سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای دیده می شود که آن را حدود 137 هزار تومان می فروشند و داخل آن یک ماهی قزل آلا شکم خالی می گذارند.

استیک قزل آلا سالمونی پمینا یکی دیگر از بسته های گرانقیمت ماهی پاک شده محسوب می شود که خریدش 211 هزار تومان آب می خورد. می توانیم قیمت یک کیلو از آن را معادل 422 هزار تومان بدانیم که با یک کیلو استیک گوساله برابری می کند. ماهی قزل آلایی که در این بسته وجود دارد از نوع صورتی است و داخل این بسته بین پنج تا شش تکه استیک دیده می شود.

قیمت فیله صورتی ماهی قزل آلا مه پروتئین که در بسته نیم کیلویی فروخته می شود، به 260 هزار تومان رسیده است. این بسته را نسبت به بسته نیم کیلویی فیله معمولی مه پروتئین حدود 35 هزار تومان گران تر می فروشند که داخل این بسته معمولا پنج یا شش تکه فیله بدون تیغ دیده می شود. از طرفی داخل بسته های قزل آلا مه پروتئین ادویه مخصوص هم وجود دارد.

بسته یک کیلویی ماهی قزل آلا برند مهیاپروتئین را در فروشگاه های زنجیره ای الان 243 هزار و 200 تومان می فروشند. حدود یک ماه قبل همین بسته 202 هزار تومان فروخته می شد و در این مدت حدود 20 درصد به قیمت آن اضافه شده است. در بسته های یک کیلویی ماهی قزل آلا مهیاپروتئین سه تا ماهی شکم خالی را به شکل کامل (با سر و دم) می گذارند و از همین برند انواع بسته های گوشت و مرغ را می شود در بازار پیدا کرد.

قیمت ماهی قزل آلا برند مه پروتئین که در بسته 800 گرمی فروخته می شود، تقریبا 200 هزار تومان است. یکی دیگر از بسته های گرانقیمت ماهی قزل آلا پاک شده و منجمد در فروشگاه های زنجیره ای و سرپرمارکت هاست و می توانیم قیمت یک کیلو از آن را حدود 250 هزار تومان لحاظ کنیم. مثل اغلب بسته های پاک شده ماهی قزل آلا، داخل این بسته ادویه هم وجود دارد.

قیمت استیک قزل آلا برند شارین 202 هزار تومان است. البته یک ماه قبل قیمت این بسته 172 هزار تومان بود و ظرف این مدت نزدیک 17 درصد به این عدد اضافه شده است. وزن بسته استیک قزل آلا شارین نیم کیلو است و داخل آن معمولا چهارتا تکه استیک با وزن 100 تا 105 گرم وجود دارد.

خرید ماهی قزل آلا منجمد برند شیلات خلیج فارس نوین 260 هزار تومان آب می خورد. آن را در فروشگاه های زنجیره ای معروف می فروشند و جزو گران ترین بسته های ماهی پاک شده به شمار میرود. چون قیمت یک کیلو از آن دقیقا معادل 520 هزار تومان است. در بسته نیم کیلویی ماهی قزل آلا منجمد برند شیلات خلیج فارس نوین سه تا تکه فیله قزل آلا دیده می شود.

برند

وزن

قیمت

پمینا (قزل آلا شکم خالی)

یک کیلو

277 هزار تومان

مه پروتئین (فیله صورتی)

نیم کیلو

260 هزار تومان

مهیاپروتئین (قزل آلا شکم خالی)

یک کیلو

243 هزار تومان

پمینا (استیک قزل آلا)

نیم کیلو

211 هزار تومان

مه پروتئین (قزل آلا شکم خالی)

800 گرم

199 هزار تومان

شارین (استیک قزل آلا)

نیم کیلو

202 هزار تومان

منبع: فرارو
انتشار: 15 اسفند 1401 بروزرسانی: 15 اسفند 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2165

به "گران ترین بسته ماهی قزل آلا در فروشگاه های زنجیره ای" امتیاز دهید

1 کاربر به "گران ترین بسته ماهی قزل آلا در فروشگاه های زنجیره ای" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین بسته ماهی قزل آلا در فروشگاه های زنجیره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید