کمرویی ترس خفیف است

به گزارش ایستگاه بازی، یک روانشناس گفت: کمرویی را می توان نوعی ترس خفیف از موقعیت های اجتماعی دانست که در نتیجه خلق و خوی، محیط زندگی و تجربیات فرد است.

کمرویی ترس خفیف است

خبرنگاران - یک روانشناس گفت: برخی از افراد برونگرا و اهل تعامل هستند و از بودن در جمع و گفت وگو با دیگران انرژی می گیرند، در حالی که افراد درونگرا خیلی اهل تعامل نیستند و از خلوت و رجوع به دنیای درون خود انرژی می گیرند.

افراد کمرو نگران طرز فکر دیگران هستند

یک روانشناس گفت:کمرویی را می توان یک احساس ترس در مواجهه با شرایط یا افراد تازه تعریف کرد. افرادی که کمرو هستند، نگران طرز فکر دیگران درباره خود هستند و همین امر تعاملات اجتماعی آن ها را کاهش می دهد و رفتار آن ها به وسیله ترس ناشی از نفس اداره می گردد چنین افرادی سعی می نمایند تا حد ممکن از موقعیت های اجتماعی پرهیز نمایند.

به گفته ماهر کمرویی از طبیعت و نوع پرورش تغذیه می گردد افرادی کمرو به طور طبیعی نگران هستند و در مواجهه با موقعیت های اجتماعی احساس ناخوشایندی دارند این امر می تواند به علت تربیت و تجربیات گذشته باشد برای مثال فردی که در کودکی به علت سوءاستفاده یا درگیری های خانوادگی دچار عذاب شده است ممکن است در چنین شرایطی به سر ببرد.

او گفت: اضطراب اجتماعی به نوع شدیدتر ترس اشاره دارد که به وضوح باعث اختلال در فعالیت های زندگی فرد می گردد و کیفیت زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد. درمان کمرویی و خجالت تاثیر مستقیمی در افزایش اعتماد به نفس دارد.

بیشتر بخوانید

ویژگی های افراد درون گرا و برون گرا را بیشتر بشناسید

خبرنگاران اجتماعی ازدواج و خانواده

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2021

به "کمرویی ترس خفیف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمرویی ترس خفیف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید