کتاب بارلی بادکنک فروش و ژنرال های کوتوله به لیست جشنواره کلاغ های سفید راه یافت

به گزارش ایستگاه بازی، به گزارش خبرنگاران، کلاغ های سفید فهرستی است که سالانه از سوی کتابخانه مونیخ منتشر می گردد و شامل کتاب های پیشنهادی کودک و نوجوان است. از میان تعداد زیاد کتاب هایی که این کتابخانه از ناشران، مؤسسات، سازمان ها و سایر همکاران دریافت می نماید، کارشناسان صدها کتاب از حدود صد کشور دنیا را به بیش از پنجاه زبان انتخاب می نمایند. عناوین با توجه به موضوع و کیفیت نوآورانه ادبی و ظاهری آنها برای مخاطبان بین المللی انتخاب و خلاصه ای از هر کتاب نیز عرضه می گردد.

کتاب بارلی بادکنک فروش و ژنرال های کوتوله به لیست جشنواره کلاغ های سفید راه یافت

جشنواره ای به همین نام نیز هر دو سال یک بار به میزبانی کتابخانه و با حضور نویسندگان و تصویرگرانی از سراسر دنیا برگزار می گردد که هدف اصلی آن ترویج خواندن و معرفی ادبیات سایر ملل به بچه ها آلمانی و یاری به ارتقای کیفیت کتاب های بچه ها در کشورها و زبان های مختلف و معرفی مصادیق این نوع از ادبیات به جامعه دنیای است. این لیست برخلاف تصور رایج در ایران یک جایزه نیست و فقط برترین هایی را از میان آنچه به کتابخانه رسیده است به علاقه مندان کتاب کودک در سراسر دنیا معرفی می نماید.

در خور توجه است که در لیست سال 2021 کلاغ های سفید کتابخانه مونیخ، نام بارلی بادکنک فروش و ژنرال های کوتوله نیز قرار گرفته است. این کتاب اثر سید نوید سیدعلی اکبر با تصویرگری نرجس محمدی است که آن را در سال 1399 انتشارات پرنده آبی (گروه کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی) منتشر نموده و محتوایی مناسب گروه سنی ب و ج دارد. پیشتر در سال 2018 نیز کتاب احتیاط کنید! پرنده ها پای سفره صبحانه اند اثر حسین تولایی از پرنده آبی انتشارات علمی و فرهنگی به این لیست راه یافته بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1797

به "کتاب بارلی بادکنک فروش و ژنرال های کوتوله به لیست جشنواره کلاغ های سفید راه یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب بارلی بادکنک فروش و ژنرال های کوتوله به لیست جشنواره کلاغ های سفید راه یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید