کارهای عجیبی که باید در پراگ انجام داد! (تور چک)

به گزارش ایستگاه بازی، پراگ، شهر تاریخی که این روزها به یکی از پرمسافرترین مقاصد گردشگری تبدیل شده، کلی علت کوچیک و بزرگ برای سفر به کشور چک و بازدید از خودش رو براتون کنار گذاشته، اماکن دیدنی مشهوری که بدون بازدید کردن از اونها سفرتون تکمیل نمیشه. در این مطلب به جای اینکه از جاذبه های گردشگری پراگ و جاهای دیدنی پراگ که شناخته شده هستن براتون بگیم، از تجربه های بامزه، هیجان انگیز و متفاوتی که می تونید داشته باشید. از قبرستانی تاریخی، از گوشه ای دنج برای تماشای شهر از ارتفاع، از زشت ترین ساختمون جهان، همسفره شدن با غریبه ها و ... بنابراین با ما همراه باشید تا چهره ای شاد و مفرح از پراگ رو به شما نشون بدیم.

کارهای عجیبی که باید در پراگ انجام داد! (تور چک)

با ما سفر کنید و با تور چک از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

قایق سواری در رودخانه پراگ

به این رودخانه و منطقه شهری اطرافش، ونیز پراگ هم گفته میشه. آبراهه های باریکی که شهر رو دور زدند و حتی در برخی جاها کانال هایی رو هم بوجود آوردن. قایق سواری روی رودخانه، گذر از زیر پل چارلز که یکی از جاذبه های گردشگری پراگ و جاهای تماشای پراگ هست در حالی که چشم انداز ای تماشای از قلعه پراگ رو پیش رو دارید، همگی تجربه فراموش نشدنی از این شهر تاریخی رو براتون رقم میزنه، اون هم با که با هزینه ای کم و البته روشی هیجان انگیز.

گردشگری وحشت در پراگ

بازدید از قبرستان یهودی ها که یکی از جاذبه های گردشگری پراگ و جاهای تماشای پراگ هست با سنگ قبر های عجیب و غریبی که داره، یکی از کارهایی مجذوب کنندهی هست که از انجامش نباید غافل شد. اما این سنگ های فشرده قبرستان داستان جالبی هم داره. اینکه در گذشته، جمعیت یهودیان پراگ بیشتر از این روزها بود اما برای دفن مرده ها تنها قطعه ای کوچک از زمین های شهری به اونها رسیده بود و همین موضوع هم باعث دفن شدن مرده ها در فاصله های کم هست. فاصله ای که پس از گذشت سال ها کمتر و کمتر شد تا اونجایی که مرده ها روی هم دفن می شدن و این روزها تعداد قبرها به هزار تا هم رسیده.

بازدید از دومین ساختمان زشت جهان

برج تلویزیونی ژیژکوف، دومین برج زشت جهان در شهر پراگ قرار داره و بازدید از اون و شنیدن داستانش می تونه حسابی مجذوب کننده باشه. این برج در سال 1992 افتتاح شد و نام خودش رو از تپه ای که بر روی اون ساخت شده بود گرفت. هرچند که سه ستون این برج زشت با سه نوزاد که چهار دست و پا بر روی اون راه میرن تزئین شده اما این حرکت هنرمندانه طراح که اتفاقا کمونیست هم بوده و حسابی انتقاد داشته از اوضاع اون زمان، نظر مثبت هیچ کسی رو جلب نکرد. اما گردشگر هایی که برای بازدید به این برج میرن، تنها دنبال سلفی انداختن با دومین ساختمان زشت جهان نیستن بلکه سری به سکوی دیدبانی و رستورانی که در ارتفاع 100 متری داره هم میزنن تا شهر رو از اون بالا تمام قد نگاه کنن.

سری به یکی از 280 موزه پراگ بزنید !

پراگ 280 تا موزه داره! اینکه چطور یه شهر می تونه اینقدر موزه داشته باشه رو نمیشه فهمید مگر از هر 280 تا موزه اون تماشا کرد. اما چون امکانش نیست و به باید در پی کارهای هیجان انگیزتر بود، تنها یک موزه رو به شما پیشنهاد می کنیم، موزه اسلو اپیک (The Slav Epic) که یه موزه هنری هست و بازدید از اون یه ماجراجویی به تمام معناست.

شام خوردن با غریبه های خون گرم پراگ

اینکه تو یه شهر غریب، در یه خونه غریبه رو بزنی و پست میز شام اونها بشینی برای هم سفره شدن باهاشون واقعا کار دور از انتظاری هست حتی فکرش هم دیوونه کننده ست. البته لازم نیست نگران باشید و با ناامیدی از نشد بودن این کار، از فهرست خودتون خط بزنیدش، ماجرا به این شوریِ شوری هم نیست. یه تور هست تو پراگ به نام تور شام بوهمی که در اون شما مهمون خانواده محلی هستین اون هم خارج از شهر، کلی غذاهای محلی امتحان می کنید، با تاریخ پراگ، افسانه هایی که دارن و زندگی در این شهر و به سبک مردمانش آشنا میشین و آخر شب هم چندتایی حرکت پایکوبی و آواز محلی یاد می گیرین.

منبع: همگردی
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2147

به "کارهای عجیبی که باید در پراگ انجام داد! (تور چک)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهای عجیبی که باید در پراگ انجام داد! (تور چک)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید