لیست پیشنهادی سفر نشنال جئوگرافیک برای سال 2015

به گزارش ایستگاه بازی، موسسه سفرساز نشنال جئوگرافیک National Geographic لیست مقاصدی را که می بایست در سال جدید از آنها بازدید به عمل آورید را ارائه داده است. چه این مکان دیدنی در قطب ادبی هند باشد و یا در میان کوه های شگفت انگیز سوئیس. این لیست بدین توضیح ارائه می شود:

لیست پیشنهادی سفر نشنال جئوگرافیک برای سال 2015

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

لیست جدید شما برای سفر: مقاصدی که در سال 2015 می بایست از آنها دیدن کنید.

1-کورسیکا Corsica: جزیره رمانتیکی که محل سکونت ناپلئون بود.

200 سال پس از آخرین شکست نظامی ناپلئون بناپارت، جزیره کورسیکا، زادگاه او، سرسختانه در برابر نبرد فرهنگی واترلو ایستاد. هر چند این جزیره مدیترانه ای ، با کشور ایتالیا روابط عمیق تاریخی داشته و از سال 1769 میلادی بخشی از فرانسه بوده است، 300،000 سکنه آن شدیدا به حفظ غرور خود درنگهداری فرهنگ منحصر به فردشان پرداخته اند، از جمله حفظ زبان غنی کرسی که پر از ضرب المثل است. اما برای حفظ این برجستگی پر جنب و جوش در راه توسعه صنعت گردشگری و اثرات یکسان آن، نبرد آنها ثابت و بدون تغییر مانده است.

2-کویاسان Koyasan، ژاپن: بگذارید متعلق به عصر روشنگری باشد.

قلب تند و تلخ بودیسم ژاپنی با صدای بلند در کویاسان می تپد، اینجا یک مجتمع رهبانی مخفی است که با قطار دو ساعت تا جنوب اوزاکا فاصله دارد. کویاسان در سال 2015 هزار و دویستمین سالگرد خود را جشن می گیرد.این مجتمع رهبانی توسط راهبی عالم و محترم با نام کوبو دایشی Daishi Kobo در سال 816 میلادی به عنوان دفتر مرکزی مدرسه بودیسم شینگون Shingon تاسیس شد ، کویاسان تا به امروز به عنوان یکی از بکرترین ترین و مقدس ترین اماکن مذهبی ژاپن باقی مانده و بعد مردانه ژاپن را به دور از تجملات مدرن زنانه آن به نمایش گذاشته است.

3- تونس، کشور تونس: روزی جدید در شمال آفریقا

تپه بیرسا Byrsa ، در حومه مجلل کارتاژ Carthage در تونس ، سبب می شود در فضایی هیجان انگیز به تماشای آفتاب خلیج بنشینید. بهترین نقطه آن کافه لایت Light است که در کنار ویلای متعلق به قرن 21 با نام ویلا دیدون Didon واقع شده است. اما خیابان های فینیقی طویل آن و پایین تر ، موج شکن بر روی لبه آب، آثاری از یک جزیره متعلق به نیروی دریایی روم را به تصویر می کشند. بر روی زمین ، باقی مانده هایی از شهر باستانی و شبکه استعماری شهر فرانسوی متعلق به اوایل قرن بیستم داستان های دیگری از فتح، مقاومت، خون ریزی و ادغام را از اسطوره دیدو Dido تا انقلاب یاس در سال 2011 توضیح می دهند.

4- سارکSark ، جزایر کانال Channel : آخرین قرارگاه سنتی

در سارک، زمان به کندی در جریان است. اهالی سارک چهارصد و پنجاهمین سالگرد فئودالیسم را در سال 2015 جشن خواهند گرفت. جزیره کوچک کانال در سواحل نرماندی Normandy حکومت قرون وسطایی را در سال 2008 لغو کرد. اما روش های قدیمی همچنان برجای مانده اند . دو بانک موجود دستگاه خودپرداز ندارند ، جهتها فاقد چراغ های خیابانی بوده و ورود اتومبیل ممنوع می باشد.تابلوها راهنماهای مفیدی هستند و فواصل را با مقیاس دقیقه پیاده روی نشان می دهند ، در این مکان که خبری از عجله و سرعت در آن نیست پیاده روی آرام ، دوچرخه سواری، یا کالسکه سواری بسیار رایج است.

از تماشای جاده های مرزی کشور با دیوارهای سنگی و کلبه هایی که کتاب داستان ، دستکش های قدیمی از پوست روباه ، گل های استکانی آبی رنگ و 600 نوع دیگر از گلهای وحشی را می فروشند متحیر خواهید شد ، به تماشای پروانه ها، پرندگان دریایی و گاو گورنسی Guernsey بنشینید. مقصد کجاست؟ شاید غارهای دریایی پرتگاه گولیوت Gouliot ، که در آنها می توانید گل های شقایق زیبایی پیدا کنید. یا کلبه مارگریت Marguerite ، برای خرید تخم اردک از دکان سو آدامز Sue Adams. و یا استخر ونوس Venus، برای شنا در آبی کم عمق و یا پیاده روی در جهت باریک بالای تنگه با ارتفاع 300 فوت بالاتر از سطح دریا!

5-حیدرآباد ، هند: الماسی همیشگی

داستان ها درباره گذشته شاعرانه حیدرآباد منجر به برنامه ریزی برای سفری به این شهر در جنوب شرقی هندوستان گشت که خانه یکی از ثروتمندترین مردان دنیا با نام میر عثمان علی خان ، آخرین حاکم حیدرآباد بوده است . حیدر آباد در حال حاضر بستری برای بسیاری از برندهای دنیای فناوری می باشد، سایبرآباد! Cyberabad جایی است که شما می توانید صدای موذن را از میان ترافیک فراوری شده توسط محققان پیر اردو Urdu و مهندسین نرم افزار جوان به طور یکسان بشنوید. در اینجا، تخته سنگ های باستانی از گرداگرد شهر های تک HITEC محافظت می نمایند، در حالی که کافه های روی بام ها دریاچه ها و باغ ها را احاطه نموده اند. قصر مجلل تاج فلک نما Falaknuma Tajهتلی در بالای یک تپه مشرف به شهر قدیمی است که در آن کافه های ایرانی در کنار نسل پنجم بازرگانان مروارید و بهترین سازندگان قلم حضور دارند. با کمی اغراق می توان گفت، مکالمات سکنه حیدرآباد در این کافه ها اغلب با نوشیدن بیش از سه فنجان چای همراه بوده و چهار ساعت به طول می انجامد.

6-زرماتZermatt ، سوئیس: اوج کمال

چرا یک دهکده کشاورزی قدیمی به یک مقصد کلاس اول سفر که به جذب 1.5 میلیون بازدید نماینده در سال می پردازد مبدل می شود پاسخ ساده است: چون اینجاست...زرمات، تنها روستای ماترهورن Matterhorn است که همجوار با سوئیس قرار گرفته شده است . آمدن مسافران به زمان ماجراجوی بریتانیایی ادوارد ویمپر Whymper Edward باز می شود که اولین صعودنماینده افسانه ای تا اوج 14،692 پایی در 150 سال پیش در تاریخ 14 ژوئیه 1865 میلادی بوده است. امروزه بازدیدنمایندگان زرمات که ورود اتومبیل به آن ممنوع است با صفوف رنگارنگی از گردشگران روبرو اند که در حین خوردن شکلات در جستجوی سوغاتی های لبنی هستند، کوهنوردان برنزه شده در آفتاب و صخره نوردان که با چکمه های بزرگ در حال گشت و گذار هستند ، هزاران دلار را بابت خرید ساعت های سوئیسی خرج می نمایند. با این حال، یک فعالیت همگانی است ؛ هیچ کس نمی تواند در برابر عکسبرداری از شکوه طبیعت مقاومت کند. ماترهورن بلندترین قله در کوه های آلپ سوئیس نیست، اما شکل مثلثی تقریبا کاملش آن را به یکی از مهمترین نقاط عکسبرداری در دنیا مبدل ساخته است.

7- انتخاب برنده خوانندگان: جزایر فاروFaroe

سال جاری برای اولین بار ما خوانندگان و پیروان آنلاین خود را به شرکت در یک نظرسنجی دعوت کردیم تا بهترین لیست سفر را فراهم آوریم. ما به وسیله توییتر، فیس بوک و وبلاگمان به معرفی یک مکان با استفاده از معیارهایمان مانند پایداری ، تفکر فرهنگی ، اعتبار، کیفیت عالی و به هنگام ، پرداختیم . در میان نامزد هایی که دریافت کردیم ، برنده به سبب هیجان کشف مکانی در دوردست انتخاب شد:

زیر آفتاب آتلانتیک شمالی

جزایر فارو همواره به عنوان یک مقصد زیبا قلمداد شده اند، بدون توجه به اینکه چه زمانی از سال به آنجا می روید. اما در تاریخ 21 مارس سال 2015، گرفتگی کامل خورشیدی (کسوف) رخ می دهد که از جزایر فارو قابل مشاهده است. برای بیشتر مردم، گرفتگی کامل خورشیدی تجربه ای است که یک بار در طول عمر انسان رخ می دهد و می بایست بسیار باشکوه باشد. آن گونه که مادر بزرگم در خصوص واکنش خود به گرفتگی کامل خورشیدی که 60 سال پیش از جزایر فارو قابل مشاهده بود، در 30 ژوئن سال 1954 تعریف می کرد ، بسیار وحشت زده شده و فکر نموده آخرالزمان فرارسیده است. روز روشن به طور ناگهانی سیاه شده و پرندگان کارهای عجیب و غریب انجام می داده اند مثلا مرغ ها به داخل خانه خود رفته و خوابیده اند. چند دقیقه بعد، روز دوباره روشن شده و خروس اعلان صبح به خیر نموده است!

منبع: لست سکند
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 634

به "لیست پیشنهادی سفر نشنال جئوگرافیک برای سال 2015" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست پیشنهادی سفر نشنال جئوگرافیک برای سال 2015"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید