کابینت وکیوم طراحی خاص سبک کلاسیک و مدرن

به گزارش ایستگاه بازی، ویژگی منحصر به فرد کابینت وکیوم که آن را در دسته بندی جدا قرار میدهد، روکش وکیوم و ابزارخوردگی جذاب آن است.

کابینت وکیوم طراحی خاص سبک کلاسیک و مدرن

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ خشتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

در این مقاله میخواهیم به تمام ویژگی های کابینت های وکیوم بپردازیم، که از چه موادی ساخته شده است، چه معایب و مزایایی دارد و به طور کلی اینکه کابینت وکیوم چیست؟

خیلی ها فکر میکنند کابینت وکیوم یا همان ممبران از متریال و مصالح دیگری به جزء چوب تشکیل شده است در صورتی که این باور غلط است و ما در این مقاله به تمام نکات مربوط به کابینت های وکیوم میپردازیم، در واقع چیزی که این کابینت آشپزخانه را در دسته بندی جدا قرار میدهد فرآیند ساخت این نوع کابینت ها میباشد که در ادامه آن را آنالیز میکنیم.

کابینت وکیوم چیست و چگونه ساخته میگردد؟

آن چیزی که امروزه کابینت وکیوم نام گذاری میگردد، کابینتی با متریال چوب و یا همان ام دی اف و حتی نئوپان میباشد و در واقع این نوع کابینت ها با نوعی ورق های پی وی سی وکیوم میشوند. آن چیزی که این کابینت ها را خاص نموده است نوع طراحی و ابزار خوردگی یا حکاکی های بکار رفته روی این نوع کابینت ها میباشد.

و اما مهم ترین فرق کابینت های وکیوم با سایر کابینت ها چیست؟

یکی از سوالاتی مهمی که وجود دارد این است که فرق این کابینت با سایر کابینت ها چیست، همانطور که گفتیم فرق این نوع کابینت ها در روکش اجرایی آن ها که ورق های پی وی سی وکیوم شده میباشد هستند.

وکیوم کردن به چه معناست؟

در واقع وکیوم کردن آخرین مرحله و جزوء مهم ترین قسمت ساخت این کابینت ها میباشد، به صورتی که ورقه های پی وی سی بعد از سمباده کاری و از بین بردن گرد و غبار، ابزار خورده میگردد و سپس با ماشین آلات مخصوص ورق های پی وی سی اصطلاحا بر روی آن ها وکیوم میگردد.

وکیوم کردن به معنای از بین بردن خلاء میباشد، یعنی برای نصب روکش ها هوای بین ام دی اف و روکش ها را از بین میبرند.

اما شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که کابینت وکیوم چیست؟ کابینت وکیوم همان ممبران است که به نام وکیوم هم شناخته شده است.

چگونگی ابزار خوردگی کار

همانطور که میدانید دلیل تمایز این نوع کابینت ها با سایر کابینت های دیگر در ابزار خوردگی آن ها و سبک کلاسیک آن میباشد و اجرای طرح به این صورت است که ابتدا طرح ها بر روی ورقه های ام دی اف توسط دستگاهCNC حک میگردد و سپس وکیوم میگردد، البته بعد CNC کردن کار میتوان آن را با پلی اورتان رنگ نمود که دیگر احتیاجی به وکیوم کردن کار نمیباشد که البته این کار کمی پرهزینه است.

قیمت کابینت وکیوم

از مزایای مهم کابینت های وکیوم مقرون به صرفه بودن آن ها میباشد. شاید برای شما تعجب آور باشد اگر قیمت این نوع کابینت ها جزوء مزایا آن حساب گردد، زیرا قیمت آن ها از دیگر کابینت ها و کابینت های ام دی اف بیشتر است. در واقع شما اگر بعد از بازسازی منزل خود قصد اجرای یک کابینت تمام چوب را داشته باشید، باید هزینه زیادی پرداخت کنید که یک کار کلاسیک و شیک را داشته باشید و با توجه به این موضوع که شباهت این نوع کابینت ها به تمام چوب ها بیشتر است. بنابراین استفاده از آن ها میتواند مقرون به صرفه باشد و همچنین دلیل افزایش قیمت این نوع کابینت های کلاسیک با کابینت های مدرن، وجود طرح ها و نقش های پیچیده آن نیز میباشد.

مزایا و معایب کابینت وکیوم

مزایای کابینت وکیوم شاهکار سبک کلاسیک

1- کابینت های وکیوم به دلیل نداشتن گره و داشتن فشردگی و استحکام محدودیت های کابینت چوبی را ندارد و همچنین به دلیل طرح روکش خود حس طبیعی کابینت چوبی را نیز القا میکند.

2- استفاده از فضاهای پرت مانند ستون ها و جایگذاری اکسسوری ها و ساماندهی وسایل آشپزخانه از طریق آن

3- کابینت های وکیوم به دلیل داشتن روکش pvc در مقایسه با کابینت های دیگر مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارند.

معایب کابینت وکیوم

1- باتوجه به اینکه این کابینت با ورقه های پی وی سی وکیوم میشوند و طرح های حکاکی شده زیادی دارند باید در هنگام نصب توجه زیادی به این موارد داشته باشیم و باید به افراد مطمئن رجوع کنیم و همچنین از اجرای طرح های ظریف پرهیز کنیم.

2- اگر اجرای مرحله وکیوم به خوبی انجام نگردد و از چسب های مرغوب استفاده نگردد، ممکن است بعد از مدتی فاصله این دو یعنی روکش ها و ام دی اف باد کند، بنابراین باید در هنگام اجرا به این موضوع توجه زیادی کرد.

3- استفاده از روکش های مخصوص و مرغوب نیز برای این نوع کابینت اهمیت زیادی دارد، زیرا اگر از روکش های مناسب استفاده نگردد به دلیل حساسیت این نوع روکش ها در برابر آفتاب ممکن است تغییر رنگ ایجاد کند.

4- نگهداری و تعمیر این نوع کابینت ها کمی سخت است.

5- یکی از معایب این کابینت ها این است که در صورت احتیاج به تعمیر بخشی از کابینت و یا اضافه نمودن باکس جدید، خیلی سخت و به نوعی ناممکن است که با همان طرح و رنگ ورق قبلی بتوانید آن را تعمیر و یا باکس جدیدی اضافه کنید، زیرا هر کدام از این ورقه ها از شرکت های گوناگون ممکن است فراوری گردد و پیدا کردن همان رنگ و با همان طرح قبلی ممکن است ناممکن باشد.

پاخور، زیرچراغی و تاج کابینت وکیوم

پاخور: از پاخور برای مخفی کردن پایه های کابینت زمینی استفاده میگردد و قطعه ای است که معمولا 5/13 سانتی متر عرض دارد و طول آن دو برابر میگردد و اندازه آن دلخواه است و بستگی به متراژ آشپزخانه دارد.

زیرچراغی: زیرچراغی همانطور که از اسمش پیداست نور مخفی در پشت آن قرار میگیرد و قطعه ای با عرض 6 سانتی متر است که در کابینت های هوایی استفاده میگردد.

تاج: تاج کابینت وکیوم یکی از زیباترین بخش های این کابینت است که که در بالای کابینت نصب میگردد. عرض تاج معمولا 10 سانتی متر است و در زیر آن یکی زیرتاجی کار گذاشته میگردد تا تاج جلوتر آمده و جلوه زیباتری داشته باشد.

طرح کلاسیک کابینت وکیوم که آشپزخانه ای شبیه قصر میسازد

طرح های سنتی و کلاسیک همواره مورد پسند ایرانیان واقع شده است و همین طور حکاکی و منبت کاری و تزیینات سرستون ها از ویژگی های اصلی این نوع کابینت ها به شمار می آید.

در گذشته این نوع کابینت ها از چوب های طبیعی و منبت کاری و تزیینات آن به صورت دستی انجام میشد که علاوه بر این زمان زیادی باید صرف این کار میشد و هزینه بسیاری هم به همراه داشت.

همچنین در کابینت های ام دی اف به دلیل اجرای روکش یا همان لمینت امکان اجرا طرح ها وجود ندارد، امروزه با پیشرفت تکنولوژی CNC در صنعت آهن و شیشه و همچنین استفاده از آن برای چوب و طراحی و ایجاد نقش های زیبا باعث سهولت کار شده است و همچنین این نوع کابینت ها به خوبی صندلی خود را در آشپزخانه های امروزی پیدا نموده است.

طرح های کابینت وکیوم جدید و مدرن

در زیر عکس هایی از جدیدترین و شیک ترین مدل های کابینت وکیوم میبینید که آشپزخانه ای لوکس و بسیار زیبا را برای شما به ارمغان می آورد.

  • جهت طراحی و اجرای انواع کابینت و مشاوره و استعلام قیمت با مجموعه ساختمانی پرهام تماس بگیرید.

تلفن: 02176710898

موبایل: 09120285635

منبع: اتاق
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1101

به "کابینت وکیوم طراحی خاص سبک کلاسیک و مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابینت وکیوم طراحی خاص سبک کلاسیک و مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید