52 اثر تاریخی ابرکوه بازسازی و بازسازی شد

به گزارش ایستگاه بازی، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، 52 اثر تاریخی ابرکوه بازسازی و بازسازی شد.

52 اثر تاریخی ابرکوه بازسازی و بازسازی شد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

داستان چیست؟

حمید مشتاقیان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابرکوه اضافه کرد: با این مبلغ بعضی آثار تاریخی که شامل قلعه ها، مساجد و خانه های تاریخی است، بازسازی و نیز ساماندهی شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 10 میلیارد و 700 میلیون ریال برای پنج پروژه میراث فرهنگی نیز هزینه شد، اظهار کرد: از این مبلغ 1.5 میلیارد ریال برای بازسازی حصار شمالی، 700میلیون ریال برای بازسازی و استحکام بخشی مناره های سردر بنای نظامیه، 800 میلیون ریال یاری به ساماندهی راه کمپ کویری، سه میلیارد ریال برای بازسازی بافت تاریخی و تکمیل خانه بزرگ پور هزینه شد.

مشتاقیان با بیان اینکه این پنج پروژه در بافت تاریخی شهر ابرکوه در دست اجراست، با تأکید بر حمایت از سرمایه گذاران حوزه گردشگری برای دریافت مجوز و سایر مراحل اداری، اضافه کرد: مجموعه تفریحی، سرگرمی و گردشگری دشت زیبا واقع در جاده روستای مریم آباد با 30 درصد پیشرفت فیزیکی از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی در دست ساخت است.

این مسئول با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع، در قالب طرح مجتمع تفریحی، سرگرمی و گردشگری در دست ساخت است، ادامه داد: تا به امروز 13 میلیارد ریال برای اجرای پروژه یاد شده هزینه شده است.

وی با بیان اینکه درصورت سیر نزولی ویروس کرونا بخشی از این پروژه تا نیمه نخست سال جاری بهره برداری می گردد، توضیح داد: این مجتمع شامل 13 اتاق اقامت، رستوران سنتی، سالن پذیرایی با ظرفیت 400 نفر و سالن مدرن پذیرایی همراه با کافی شاپ است.

مشتاقیان اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی این مجتمع علاوه بر تامین بخشی از زیرساخت های مورد احتیاج برای توسعه گردشگری، رونق مالی ابرکوه در صنعت گردشگری ارتقا می یابد.

منبع: همگردی
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1524

به "52 اثر تاریخی ابرکوه بازسازی و بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "52 اثر تاریخی ابرکوه بازسازی و بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید