چشم مرکب چین، بزرگترین شبکه رادار رصدی دنیا

به گزارش ایستگاه بازی، ایسنا نوشت: فاز دوم پروژه شبکه رادار رصدی اعماق فضای چین با نام چشم مرکب چین (China Compound Eye project) روز سه شنبه در شهر یونیانگ، چونگ کینگ، شروع شد.

چشم مرکب چین، بزرگترین شبکه رادار رصدی دنیا

هدف فاز دوم این پروژه با مساحت بیش از 20 هکتار، ساخت 25 رادار با محل عبور تشعشع آنتن 30 متری تا سال 2025 است. پس از تکمیل، این پروژه قوی ترین عملکرد جامع در دنیا را برای کاوش اعماق فضا، شبکه رادار اکتشافی، امکان شناسایی سیارک ها در ده ها میلیون کیلومتری را فراهم می نماید و پشتیبانی مهمی برای دفاع چین در برابر جلوگیری از برخورد سیارک نزدیک به زمین و تحقیقات علمی سیاره ای فراهم خواهد نمود.

برخورد سیارک ها یکی از بزرگترین تهدیدها برای زمین است و رادار اکتشاف در اعماق فضا یک ابزار دفاعی مهم در برابر آن ها است. پروژه چشم مرکب چین به رهبری مؤسسه فناوری پکن، میخواهد گسترده ترین شبکه رادار رصدی دنیا را در چونگ کینگ بسازد.

ساخت این پروژه دارای سه فاز است. فاز اول، متشکل از چهار رادار با محل عبور تشعشع آنتن 16 متری است که چین ساخت آن را در ماه دسامبر در منطقه تازه لیانگ جیانگ، چونگ کینگ به انتها رساند و اولین تصویر راداری زمینی سه بعدی چین از دهانه های ماه را ثبت کرد. انتظار می رود فاز سوم تعداد واحدهای رادار پروژه چشم مرکب چین را به بیش از 100 واحد برساند.

پروفسور ژنگ تائو از مؤسسه فناوری پکن گفت: این پروژه را می توان به عنوان یک پیشرفت در فناوری رادار در نظر گرفت. چشم مرکب چین از چشم های کوچک بسیاری تشکیل شده است که با پردازش سیگنال ها به وسیله سیستمش برای دستیابی به رصد از راه دور با هم کار می نمایند. به طور مشابه، چشم مرکب چین شامل واحدهای راداری متعددی است که برای دستیابی به مشاهدات هم افزایی، شکستن محدودیت های قدرتی و امکان کاوش در اعماق فضا در فواصل دورتر، با هم کار می نمایند.

هر واحد رادار چشم مرکب چین دارای محل عبور تشعشع آنتن، فرستنده و گیرنده مستقل است و به وسیله پیوندهای توزیع همزمان و یک زیرسیستم الگوریتم کنترل هوشمند به یکدیگر متصل می شوند و رصد از راه دور با رادارهای محل عبور تشعشع آنتن کوچک را تحقق می بخشند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 بهمن 1401 بروزرسانی: 28 بهمن 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2158

به "چشم مرکب چین، بزرگترین شبکه رادار رصدی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم مرکب چین، بزرگترین شبکه رادار رصدی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید