پیشنهاد استرداد 50 درصدی مالیات بر ارزش افزوده سال 98 صادرکنندگان

به گزارش ایستگاه بازی، محمد لاهوتی درباره تعیین تکلیف نحوه استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان در سال 98 گفت: بانک مرکزی هنوز نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات در سال 98 را تعیین تکلیف نکرده است ولی به نظر می رسد با توجه به جلسات اخیری که برگزار گشت، ظرف هفته های آینده دستورالعمل این موضوع ابلاغ شود.

پیشنهاد استرداد 50 درصدی مالیات بر ارزش افزوده سال 98 صادرکنندگان

او ادامه داد: سازمان امور مالیاتی اعلام آمادگی کرده است که ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ دستورالعمل بازگشت ارز حاصل از صادرات در سال 98، استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان را اجرا و پرداخت ها را آغاز کند.

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه تجارت اتاق تهران با بیان اینکه انتظار داریم هرچه سریعتر بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات سال 98 را اجرایی کنند، گفت: در شرایط فعلی بنگاه های تولیدی در کشور به شدت با کمبود نقدینگی روبه رو هستند و اخذ تسهیلات در شرایط فعلی نیز بسیار سخت است.

رئیس کنفدراسیون صادرات ادامه داد: بیشتر بنگاه های تولیدی در 2 ماه گذشته حقوق، دستمزد و عیدی کارمندان و کارگران خود را بعلاوه هزینه های بیمه اجتماعی پرداخت کرده اند ولی به دلیل شرایط کرونایی، فروش و صادرات کالا نداشته یا به شدت با کاهش فروش و صادرات روبرو بوده اند.

او شرح داد: پیشنهاد ما این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی با اخذ مجوز از نهادهای ذیربط دست کم 50 درصد از مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان در سال 98 را به طور علی الحساب مسترد کنند و بعد با ارائه گزارش های بانک مرکزی در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات، این مبالغ را با آنها تسویه کنند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 922

به "پیشنهاد استرداد 50 درصدی مالیات بر ارزش افزوده سال 98 صادرکنندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد استرداد 50 درصدی مالیات بر ارزش افزوده سال 98 صادرکنندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید