شرایط آب و هوا امروز آدینه 27 خرداد 1401؛ هشدار طوفان شن در بعضی استان ها

به گزارش ایستگاه بازی، سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه ای نسبت به وقوع طوفان شن در بعضی استان ها، خسارت به محصولات کشاورزی و اختلال در حمل ونقل ریلی و هوایی هشدار داد.

شرایط آب و هوا امروز آدینه 27 خرداد 1401؛ هشدار طوفان شن در بعضی استان ها

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده برای بیشتر منطقه ها کشور جو پایداری پیش بینی شده است. امروز در بعضی منطقه ها استان خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید و روز شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده و در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان بارش پراکنده و احتمال رعدوبرق پیش بینی می گردد.

دوشنبه آینده با عبور موج تراز میانی جو از روی کشور در بعضی منطقه ها استان های ساحلی دریای خزر، اردبیل، شمال شرق، شرق و ارتفاعات البرز به ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر، بارش پراکنده و احتمال رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد.

روز سه شنبه برای ارتفاعات البرز و بخش هایی از شمال شرق و جنوب شرق رگبار پراکنده و احتمال رعدوبرق پیش بینی می گردد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با توجه به افزایش سرعت باد در نوار مرزی غرب کشور نفوذ پدیده گرد و غبار برای استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان پیش بینی شده است.

از امروز تا یکشنبه آینده در منطقه های از شمال شرق، شرق، جنوب شرق و دامنه های البرز شرقی و روز دوشنبه در بیشتر منطقه ها کشور سرعت باد افزایش یافته و در منطقه ها مستعد باعث خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می گردد.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

نوع مخاطره: وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، در نواحی مستعد طوفان شن

منطقه اثر:

آدینه 1401/03/27: شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان.

شنبه 1401/03/28: شمال و شرق سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق کرمان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه های موقت مانند تابلو های تبلیغاتی و غیره، سقوط اشیاء از ارتفاعات، شکستن درختان فرسوده و نهال ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل ریلی و هوایی.

توصیه: اجتناب از سفر های غیرضروری، عدم پارک خودرو ها در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، اجتناب از حضور در فضای باز برای تمام گروه ها، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، استحکام سازه های موقت، اجتناب از پرواز با بالگرد و هواپیما های سبک، اجتناب از فعالیت های کویرنوردی.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2041

به "شرایط آب و هوا امروز آدینه 27 خرداد 1401؛ هشدار طوفان شن در بعضی استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط آب و هوا امروز آدینه 27 خرداد 1401؛ هشدار طوفان شن در بعضی استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید