هیچ محدودیتی در مرمت خانه های تاریخی اردبیل وجود ندارد

به گزارش ایستگاه بازی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت: هیچ محدودیتی در مرمت خانه های تاریخی این استان از سوی اداره کل وجود ندارد.

هیچ محدودیتی در مرمت خانه های تاریخی اردبیل وجود ندارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، منصور عالیقدری معاون میراث فرهنگی این اداره کل، امروز چهارشنبه 17 مرداد در بازدید از روند مرمت دو خانه تاریخی در شهر اردبیل توضیح داد: در صورتی که مالکان خانه های تاریخی مایل به مرمت باشند، محدودیتی از سوی اداره کل وجود ندارد.

او اضافه نمود: اداره کل به شکل های مختلف نسبت به مرمت خانه های تاریخی اقدام می نماید؛ از جمله اینکه بعضی خانه های تاریخی به منظور ممانعت از تخریب به صورت اضطراری مرمت می شوند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل اضافه نمود: بعضی خانه های تاریخی به صورت مشارکتی مرمت می شوند و اداره کل در مشاوره فنی و مصالح مرمت مشارکت دارد.

عالیقدری تاکید نمود: در مرمت خانه های تاریخی نیز به معماری بنا و مصالح استفاده شده توجه شده و بر اساس اصول فنی عملیات مرمت انجام می گردد.

او همچنین در مورد آخرین اقدامات مرمت خانه منافزاده اضافه نمود: این خانه تاریخی مربوط به دوره قاجار بوده که جهت مرمت آن در سال گذشته 20 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: اعتبار مرمت مستمر سالانه این بنا 30 میلیون تومان است؛ مرمت بنا از سال 90 شروع شد و همچنان ادامه دارد.

عالیقدری همچنین در مورد آخرین وضعیت مرمت خانه وکیل مربوط به دوره قاجار ادامه داد: مرمت این بنا نیز از سال 90 شروع شده و اعتبار استانی سال گذشته این اثر 100 میلیون تومان بوده که جهت تکمیل عملیات مرمت نیازمند 700 میلیون تومان است.

او اضافه نمود: مرمت و احیای دیوار نمای ضلع غربی خانه وکیل الرعایا شامل پاکسازی و آوار برداری نمای ضلع غربی، مرمت ازاره سنگی، آجر چینی نمای ضلع غربی همراه با بندکشی، همچنین اجرای پله سنگی ورودی، احیای طاق سر در ورودی و مرمت و احیاء پوشش سقف زیرزمین صورت گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 282

به "هیچ محدودیتی در مرمت خانه های تاریخی اردبیل وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ محدودیتی در مرمت خانه های تاریخی اردبیل وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید