هشدار مجدد روسیه به ترکیه درباره فروش پهپاد به اوکراین

به گزارش ایستگاه بازی، یک مقام ارشد دولت روسیه از احتمال تجدید نظر در همکاری نظامی با ترکیه در صورت فروش پهپادهای ساخت این کشور به اوکراین اطلاع داد.

هشدار مجدد روسیه به ترکیه درباره فروش پهپاد به اوکراین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، معاون نخست وزیر روسیه چهارشنبه پس از سخنرانی سالانه رئیس جمهور این کشور در مجلس فدرال، از آنالیز همکاری نظامی و فنی با ترکیه در صورت ارسال پهپادهای ساخت ترکیه به اوکراین اطلاع داد.

به گزارش خبرگزاری تاس یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه در گفت وگو با خبرنگاران ، در پاسخ به این سئوال که اگر آنکارا هواپیماهای بدون سرنشین را به اوکراین تحویل دهد ، روسیه همکاری نظامی-فنی خود را با ترکیه متوقف خواهد نمود ، گفت، ما به طور خاص هر مورد آنالیز خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، رسانه های ترکیه در روزهای گذشته مدعی شدند که آنکارا آماده فروش سلاح و هواپیماهای بدون سرنشین خود به همه کشورها از جمله اوکراین است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مورخ 12 آوریل در خصوص فروش پهپادی ساخت ترکیه به به کی یف گفت که به آنکارا هشدار داد. در سال 2019 ، اوکراین چند فروند هواپیماهای بدون سرنشین بیرقدار ترکیه را خریداری کرد. اوکراین بعدا اعلام نمود که علاقه مند به فراوری مشترک هواپیماهای بدون سرنشین بیرقدار در اوکراین است و ارتش اوکراین میخواهد 48 پهپاد از این نوع را خریداری کند.

هواپیمای بدون سرنشین بیرقدار اخیرا قابلیت خود را را در درگیری ارمنستان و جمهوری آذربایجان در قره باغ کوهستانی نشان داد. این پهپاد که توسط نیروهای جمهوری آذربایجانی مورد استفاده نهاده شد شماری از مواضع ارمنستان به ویژه خودروهای زرهی و سامانه های ضدهوایی این کشور را منهدم کرد.

چندی قبل رسانه ها گزارش دادند که ارتش اوکراین برای اولین بار از پهپاد ترکیه ای بیرقدار تی بی-2 برای ماموریت شناسایی در منطقه دونباس استفاده کرد.این پرواز در تاریخ 9 آوریل 2021 انجام و از سوی وزارت دفاع اوکراین تایید شده است. نیروی هوایی اوکراین با تمام هواپیماهای جنگنده خود که مربوط به دوران اتحاد جماهیر شوروی است، به تجهیزات پیشرفته احتیاج مبرم دارد. در جریان الحاق کریمه به روسیه در سال 2014، این کشور 45 فروند از جنگنده های میگ-29 خود را از دست داد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1553

به "هشدار مجدد روسیه به ترکیه درباره فروش پهپاد به اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مجدد روسیه به ترکیه درباره فروش پهپاد به اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید