میدان سن مارکو، بزرگ ترین میدان ونیز

به گزارش ایستگاه بازی، میدان سن مارکو| Piazza San Marco در ونیز

در شهری مثل ونیز با ابن همه جاذبه، تصمیم این که گشت و گذار در شهر را از کجا آغاز کنید کمی سخت است! شاید بهترین راه این باشید که به وسط شهر بروید و بی هدف چندین ساعت در میان خیابان ها و پیاده روهای وسوسه انگیز پیاده روی کنید. برای کشف راز شهر به سمت کانال های آب بروید، به هر طرف که نگاه می کنید جاذبه های را می بینید که ارزش عکس انداختن دارد. مهم نیست که به کجا می روید در هر جایی که باشید پیدا کردن میدان سن مارکو و کانال بزرگ ونیز اصلا کار سختی نیست! بیشتر جاذبه هایی که دلیل سفرتان به ونیز شده اند در حوالی همین میدان و کانال بزرگ قرار دارند. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا درباره میدان سن مارکو بیشتر حرف بزنیم.

میدان سن مارکو، بزرگ ترین میدان ونیز

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

درباره میدان سن مارکو

میدان سن مارکو میدان اصلی و عمومی ونیز است، جایی که گردشگران برای تماشای شهر به آنجا می فرایند. این میدان تنها میدان ونیز است که به نام پیازا معروفه چون به بقیه میدان های شهر کامپو می گویند. از زمان جمهوری این میدان به بازار و مرکز زندگی مذهبی و شهری تبدیل شد و زندگی در اطراف آن تغییر و تحولات زیادی کرد.

این میدان یکی از زیباترین میدان های دنیا و مطمئنا یکی از مهمترین جاذبه های ونیز است؛ جایی که از سه طرف با ساختمان های جذاب احاطه شده و در بخش دیگر هم کلیسای جامع زیبای شهر را در خود جای داده است. شاید با دیدن صف های طولانی که در جلوی کلیسای جامع کشیده شده از اینکه بتوانید به داخل کلیسا بروید نا امید شوید اما نگران نباشید چون به راحتی می توانید با همراه شدن با تورها این صف های طولانی را دور بزنید. در این میدان سنگ پوشیده هیچ چیزی مانع از گشت و گذارتان نمیگردد و تنها ترافیکی که می بینید ونیزی ها، گردشگران و کبوتران هستند!

در سه سمت این میدان بناهایی را می بینید که از نظر معماری شباهت زیادی به هم دارند اما چیزی که این میدان را دوست داشتنی تر می نماید حضور گردشگران و ونیزی های زیادی ست که برای گردش، نوشیدن قهوه، دیدار با دوستان و دیدن جاذبه ها در این میدان جمع می شوند. میدان در سه سمت با طاق های پشت سر هم پوشیده شده که در زیر آن ها مغازه ها و کافه های زیادی هست. جذابیت میدان سن مارکو بیشتر از همه به خاطر معماری جذاب و قرینه سه سمت آن است و طراحی کلیسای جامع آن را به اوج رسانده زیبایی است. با جاذبه ها و تفریحات زیادی که در این میدان وجود دارد هتل های اطراف این میدان معروف و پرطرفدار شده اند و دسترسی راحتی به جاذبه های مهم شهر دارند.

جاذبه های میدان سن مارکو

  • کلیسای جامع دی سان مارکو | Basilica di San Marco

از زمانی که بقایای سنت مارک در سال 829 به ونیز آورده شد این کلیسا به یکی از مهمترین بناهای مذهبی شهر تبدیل شد و وقتی جنگجویان ونیزی بعد از سقوط قسطنطنیه گنجینه های هنری بیزانس را به این محل آوردند، ثروت این کلیسا به چیزی فراتر از تصور رسید. این گنجینه ها در طول قرن ها باشکوه تر شدند و کلیسا را نه فقط به یکی از مهمترین جاذبه های ایتالیا بلکه کل اروپا تبدیل کردند.

  • برج ناقوس سن مارک | Campanile

چیزی که میدان سن مارکو را جذاب و تماشایی نموده بدون شک بناها و جاذبه های اطرافش است، بناهایی که بدون وجود آن ها میدان دیگر این جذابیت باشکوه را نداشت. برج بلند و آجری سن مارک شاید یکی از اولین بناهایی باشد که در این میدان چشمتان را خیره می نماید، برجی با ارتفاع 98.6 متر که یکی از نمادهای زیبای ونیز شده است. این برج آنقدر بلند است که در گذشته کشتی ها برای رسیدن به مقصد از آن به عنوان فانوس دریایی استفاده می کردند. ساخت این برج در قرن 10 آغاز و در قرن 12 به سرانجام رسید. این برج در سال 1902 ناگهان به وسط میدان سقوط کرد و از بین رفت اما سال ها بعد بازسازی شد.

  • برج ساعت | Torre dellOrologio

بدون شک یکی دیگر از نمادهای این میدان برج ساعت است، برجی که در سال های 1496 تا 1499 به شیوه معماری رنوسانس ونیزی ساخته شد اما در سال های بعد جذابیت بیشتری پیدا کرد چون موزاییک های ستاره طلایی که در پس زمینه ای آبی رنگ می درخشند به همراه شیر سنت مارک در سال 1755 توسط ماساری به این برج اضافه شدند.

  • موزه کورر | Museo Correr

با رفتن به انتهای میدان به موزه کورر وارد می شوید، موزه ای که با مجموعه های جالب، تاریخ ونیز را به تصویر کشیده و آثاری زیبا از اوایل قرن هجدهم دارد. از مهمترین مجموعه های تاریخی این موزه مجموعه هایی است که رشد معماری ونیز و نقاشی هایی از تاریخ ونیز را نشان می دهد.

  • موزه دل ریسورگیمنتو | Museo del Risorgimento

این موزه در کنار موزه کورر قرار گرفته است و درگیری های ونیز با اتریش، انقلاب 1848 به رهبری دانیل مانین و اتحادهای ایتالیا با کشورهای دیگر را نشان می دهد.

  • کلیسای سن موییز | The Church of San Moisè

درسته که این کلیسا دقیقا در میدان قرار ندارد اما آنقدر تزئینات باشکوهی دارد که می ارزد چند قدمی به آن سوی میدان بروید تا با این بنای باشکوه روبرو شوید. هیچ کسی با دیدن نمای باروک جذاب این کلیسا بی تفاوت از مقابل آن رد نمی گردد. برای بسیاری از گردشگران این کلیسا فقط ساختمانی با طراحی های جذاب است اما مردم ونیز عاشق نقاشی ها و مجسمه های این کلیسا هستند. در پشت این کلیسا یک برج ناقوس مربعی و آجری هست که به نظر می آید هیچ ارتباطی با معماری این کلیسا ندارد! به داخل بروید تا با تماشای مجسمه های باروک و نقاشی های دیواری غافلگیر شوید.

منبع: planetware.com

منبع: الی گشت
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 620

به "میدان سن مارکو، بزرگ ترین میدان ونیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدان سن مارکو، بزرگ ترین میدان ونیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید