موسسه رتبه بندی فیچ رتبه روسیه را ارتقاء داد

به گزارش ایستگاه بازی، موسسه رتبه بندی فیچ (Fitch Ratings) اعتراف می نماید: روسیه اعتبار خود بعنوان یک پایگاه سیاسی معتبر و پایدار را تقویت نموده که گویای بهبود ثبات اقتصاد کلان این کشور، کاهش وابستگی به قیمت نفت و پایداری در برابر تحریم های خارجی است.

موسسه رتبه بندی فیچ رتبه روسیه را ارتقاء داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، موسسه رده بندی بین المللی فیچ ( Fitch Ratings ) رتبه روسیه را از سطح BBB- به سطح BBB ، یعنی پیش بینی پایدار ارتقا داده که این مسئله نشان دهنده ثبات سیاسی در روسیه است.

تحلیلگران این موسسه یادآور شده اند: روسیه اعتبار خود بعنوان یک پایگاه سیاسی معتبر و پایدار را تقویت نموده است که این مسئله تامین کننده این موارد است:

-ثبات اقتصاد کلان در این کشور بهبود می یابد

-وابستگی به قیمت نفت در عرصه مالی را کاهش می دهد

- مقاومت و پایداری در برابر شوک های خارجی را افزایش می دهد

این آژانس اعتباری همچنین یادآور شده که اقداماتی که دولت روسیه برای مقابله با تحریم های غرب در نظر گرفته، موثر واقع شده است.

آنتون سیلوانوف معاون نخست وزیر و وزیر امور دارایی روسیه در واکنش به این خبر گفت، موسسه بین المللی Fitch Ratings عملاً به ارزیابی خود درباره اعتبار سیاسی روسیه تا قبل از سال 2014 بازگشته است.

به گفته وی، افزایش رتبه روسیه از سوی این موسسه، تاییدی جدید بر مقاومت اقتصاد روسیه در مقابله با چالش های فعلی و توانایی آن برای افزایش آهنگ رشد مالی این کشور است

معاون نخست وزیر روسیه ابراز امیدواری کرد، تصمیم جدید این موسسه پایه و اساس منطقی برای افزایش رتبه روسیه در دیگر موسسات بین المللی باشد.

لازم به یادآوری است که موسسه اعتبار Fitch Ratings در ماه آگوست سال 2018 نیز اعتراف نموده بود که اقتصاد روسیه به خوبی در حال کنار آمدن با تحریم های آمریکاست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 259

به "موسسه رتبه بندی فیچ رتبه روسیه را ارتقاء داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسسه رتبه بندی فیچ رتبه روسیه را ارتقاء داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید