لباس های نانویی بر تن ورزشکاران بریتانیایی در المپیک توکیو

به گزارش ایستگاه بازی، شرکت هایدال با یاری شرکاء دانشگاهی و صنعتی به توسعه پوشاک ورزشی نانویی یاری نموده بود، البسه ای که به وسیله ورزشکاران بریتانیایی در المپیک توکیو مورد استفاده نهاده شد و مدال های متعددی برای آن ها به ارمغان آورد.

لباس های نانویی بر تن ورزشکاران بریتانیایی در المپیک توکیو

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت هایدال با یاری شرکاء دانشگاهی و صنعتی به توسعه پوشاک ورزشی نانویی یاری نموده بود، البسه ای که به وسیله ورزشکاران بریتانیایی در المپیک توکیو مورد استفاده نهاده شد و مدال های متعددی برای آن ها به ارمغان آورد.

گروه مواد پیشرفته جهانی (the global advanced materials)، بیان کرد که پس از آزمایش پیروزیت آمیز نمونه اولیه در 3 مارس 2020، طیف وسیعی از فناوری های پوشیدنی پیشرفته، به وسیله ورزشکاران بریتانیایی در بازی های المپیک توکیو مورد استفاده نهاده شد، لباس هایی که به وسیله ورزشکاران با استفاده از آن پیروز به دریافت مدال های متعددی هم شدند.

چالش هایی که به علت شیوع ویروس کرونا ایجاد شد و موجب به تاخیر افتادن بازی های المپیک توکیو شد، مزیتی برای موسسه ورزش انگلیسی (EIS)، مرکز چاپ و پوشش ولز (WCPC) و شرکت نیوبری الکترونیکس (Newbury Electronics) ایجاد کرد تا همکاری میان خود را تقویت نمایند و در نهایت این لباس های ورزشی پیشرفته به بازی های المپیک برسد.

در این لباس های ورزشی که شرکت نمایندگان بریتانیایی برتن داشتند، از جوهر گرافنی شرکت هایدال (Haydale) استفاده شده بود؛ جوهر هایی که با آن ها مدار های مختلفی روی لباس ها چاپ شده است. این لباس ها به علت فناوری پیشرفته ای که داشتند می توانستند پنل نمایشگری را برای تنظیم دما در اختیار کاربر قرار دهند. برنامه این است که از این فناوری در مسابقات بین المللی آینده استفاده گردد و متعاقباً این فناوری در دسترس تجاری دیگر ورزشکاران حرفه ای قرار گیرد.

مت پارکر، مدیر نوآوری عملکرد در EIS، می گوید: فداکاری و سخت کوشی تمام اعضای تیم های ورزشی بریتانیایی با لباس های نانویی، به واقعیت تبدیل می گردد. این چیزی است که ما در رویداد های آینده در پی آن خواهیم بود.

کیت برودبنت، مدیرعامل هایدال، گفت: من می خواهم از تیم EIS، تیم WCPC و بقیه زنجیره تامین برای کوشش های خود به منظور تحقق این امر قدردانی و سپاسگزاری کنم. من مشتاقانه منتظر هستم که بتوانم به روزرسانی جامع تری در خصوص عملکرد دستگاه ارائه دهم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1728

به "لباس های نانویی بر تن ورزشکاران بریتانیایی در المپیک توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لباس های نانویی بر تن ورزشکاران بریتانیایی در المپیک توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید