قصه ساخت اولین دستگاه سونوگرافی دامی به وسیله دانش بنیان ها

به گزارش ایستگاه بازی، محققان یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پیروز به طراحی و ساخت اولین دستگاه سونوگرافی دامی در کشور شدند.

قصه ساخت اولین دستگاه سونوگرافی دامی به وسیله دانش بنیان ها

گروه علم و پیشرفت خبرنگاران؛ امروزه استفاده از سونوگرافی در دامپزشکی یکی از روش های بسیار مؤثر در آنالیز اندام های داخلی حیوانات است. دستگاه سونوگرافی دام در زمینه تشخیص بسیار مفید و کارآمد است. حالا یک شرکت دانش بنیان ایرانی توانسته است دستگاه سونوگرافی دامی را داخل کشور بومی سازی کند و با در نظر گرفتن نیازهای دامپزشکان، امکانات و خصوصیاتی را در آن تعبیه نمایند تا با تسهیل استفاده از دستگاه، موجب دقت بیشتر دامپزشک و تشخیص بهتر گردد.

دستگاه سونوگرافی دامی با استفاده از امواج مافوق صوت کار می نمایند. رویه کار به زبان ساده به این صورت است که زمانی که پروب روی بدن حیوان قرار می گیرد، امواج مافوق صوتی را فراوری میکند و وارد بدن می نماید. این امواج با گوش انسان قابل شنیدن نیست. با ورود این امواج به بدن و برخورد با اندامهای مختلف، بخشی از این امواج آلتراسوند برگشت می نماید و به وسیله پروب دریافت می گردد.

امواج دریافتی وارد دستگاه شده و با استفاده از پردازنده هایی با تکنولوژی بالا تبدیل به تصویرهایی می گردد که به وسیله دامپزشکان قابل درک می باشد.

در ادامه ویدئویی را از قصه ساخت اولین دستگاه سونوگرافی دامی در داخل کشور و به وسیله دانش بنیان ها مشاهده می کنید:

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1908

به "قصه ساخت اولین دستگاه سونوگرافی دامی به وسیله دانش بنیان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصه ساخت اولین دستگاه سونوگرافی دامی به وسیله دانش بنیان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید