قدردانی از صادرکنندگان نمونه استان فارس، افزایش 59 درصدی صادرات غیرنفی فارس

به گزارش ایستگاه بازی، خبرنگاران/فارس طی مراسمی، به مناسبت روز ملی صادرات، از 23 صادر کننده نمونه استان فارس که بیشترین تاثیر را در افزایش کمیت و کیفیت صادرات داشته اند، قدردانی و تجلیل شد.

قدردانی از صادرکنندگان نمونه استان فارس، افزایش 59 درصدی صادرات غیرنفی فارس

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس چهارشنبه 25 دی در مراسم قدردانی از صادرکنندگان نمونه فارس با اشاره به صادرات 300 میلیون دلاری استان فارس در 9 ماهه گذشته سال جاری، گفت: طی این مدت افزایش 59 درصدی ارزش دلاری صادرات غیر نفتی به میزان 299 میلیون دلار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 188 میلیون دلار بود، شاهد بوده ایم.

حمیدرضا ایزدی با بیان اینکه با بیان اینکه صادرات غیرنفتی فارس به لحاظ وزنی هم 2 درصد رشد داشته است، گفت: طی 9 ماه منتهی به خاتمه آذرماه سال جاری بیش از 253 هزارتن صادرات غیرنفتی داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 249 هزارتن بوده، 2 درصد رشد داشته است.

به گفته او، افغانستان، عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، ویتنام، کویت، آلمان، ترکیه، روسیه، هند، اندونزی، قطر و سایر کشورها عمده کشورهای هدف صادراتی استان فارس است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه از بین صادرکنندگان نمونه سال جاری، 22 صادر کننده نمونه استانی و 1 صادرکننده نمونه ملی قرار دارند، گفت: این صادرکنندگان پس از آنالیز های کارشناسی و داوری در کمیته ها و کارگروه نهایی برگزیده شده اند.

ایزدی یادآور شد که با توجه به ارزیابی ها، 7 واحد صادراتی در استان فارس شایسته قدردانی شناخته شده اند.

او با تاکید بر تقویت فرهنگ مصرف کالاهای داخلی و بومی، عنوان نمود: در کنار توسعه زیرساختهای صادراتی در ابعاد همه جانبه زمینی، دریایی و هوایی، شناخت بازارهای هدف و ارتباط و حضور مستمر در بازارهای بین المللی نیز رشد صادرات غیرنفتی از ارکان اصلی در تحقق رشد مالی است که تجلیل، تقدیر و تشویق صادرکنندگان از اهداف برگزاری روز ملی صادرات است.

ایزدی نگاه ویژه به صادرات کالاهای با کیفیت و بسته بندی مناسب ذائقه مشتریان بازارهای خارجی را از مهمترین معیار توسعه فعالیت های تجاری دانست و اعلام نمود: توسعه فعالیت های صادراتی باعث کاهش بیکاری، افزایش اشتغال، ارتقای توان رقابت با کشورهای قدرتمند در فعالیت های تجاری و تولیدی ورفع معضلات اجتماعی و ... می گردد.

وی با اشاره به اینکه توسعه صادرات غیرنفتی، استراتژی اقتصاد پایدار است، گفت: کود اوره، محصولات فولادی، پودر و عصاره شیرین بیان، سیمان و کلینگر، رب گوجه فرنگی، فرش و گلیم دستباف، صنایع الکترونیک، انواع میوه و تره بار، خرما، انجیر، قیر، کاشی و سرامیک و چینی بهداشتی و صنایع غذایی عمده ترین کالاهای صادراتی استان بر اساس اولویت و مزیت صادراتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه هر کدام از این کالاها در بازارهای منطقه ای و بین المللی دارای صندلی خاص است، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 4 جلسه کارگروه توسعه صادرات برگزار و 33 مصوبه اخذ شده که 60 درصد این مصوبات اجرایی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 756

به "قدردانی از صادرکنندگان نمونه استان فارس، افزایش 59 درصدی صادرات غیرنفی فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی از صادرکنندگان نمونه استان فارس، افزایش 59 درصدی صادرات غیرنفی فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید