غلامی: اساسنامه دانشگاه D8 تدوین شد

به گزارش ایستگاه بازی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری از تدوین اساسنامه این دانشگاه اطلاع داد و گفت: فعالیت های علمی آن به صورت رسمی شروع شد.

غلامی: اساسنامه دانشگاه D8 تدوین شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه نشست هم اندیشی راه اندازی دانشگاه D8 که صبح امروز در محل وزارت علوم برگزار گردید در جمع خبرنگاران گفت: مجمع آموزش عالی در قالب همکاری با کشورهای گروه D8 به دنبال توسعه دانش در میان کشورهای اسلامی است. در کنار برنامه های علمی همکاری هایی برای بخش علمی و فرهنگی داریم تا این برنامه ها با سرعت جلو رود.

وی اضافه کرد: از 10 سال گذشته موضوع تاسیس این دانشگاه در دستور کار نهاده شد و پس از 5 سال دانشگاه بوعلی سینای همدان برای تاسیس این دانشگاه داوطلب شد. همچنین بعد از دو سال مقدمات شکل گیری دانشگاه با هماهنگی دبیرخانه d8 فراهم شد.

وزیر علوم در ادامه گفت: دو نشست آماده سازی برای تاسیس دانشگاه D8 برگزار گردید که در آن نشست ها نمایندگان گروه های اسلامی حضور داشتند. امروز هم در اولین نشست تخصصی اساسنامه دانشگاه D8 تدوین شد و فعالیت های علمی آن به صورت رسمی شروع شد.

وی در ادامه اعلام کرد: پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت سراسری و از تمام نقاط دنیا است و افراد با بورسیه یا با هزینه شخصی در این دانشگاه تحصیل می نمایند و از ظرفیت های آموزش عالی بهره مدن می شوند. همچنین دوره های مشترکی در این دانشگاه تعریف می گردد و تمام ظرفیت ها در کارگروه ها مورد آنالیز قرار می گیرد.

وی در انتها خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم تا همکاری بین المللی در قالب این دانشگاه بیشتر از قبل باشد و از ظرفیت دانشجویان و تربیت نیروهای کارآمد نیز استفاده می کنیم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 189

به "غلامی: اساسنامه دانشگاه D8 تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلامی: اساسنامه دانشگاه D8 تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید