غذاهای ژاپنی که تا به حال درباره شان نشنیده اید

به گزارش ایستگاه بازی، غذاهای ژاپنی

ژاپنی ها یکی از سالم ترین رژیم های غذایی و بالاترین میانگین طول عمر را در جهان دارند. به همین علت هم هست که غذاهای خوشمزه شان در سراسر جهان طرفدارن زیادی دارد. سوشی را می گردد یکی از معروف ترین غذاهای ژاپنی دانست که یا شما را عاشق خودش می نماید یا از آن متنفر می شوید! اما جدا از تمام غذاهای معروف ژاپنی، این کشور غذاهای خوشمزه دیگری هم دارد که چندان شناخته شده نیستند. با خبرنگاران همراه باشید تا با غذاهای متفاوت ژاپنی آشنا شوید.

غذاهای ژاپنی که تا به حال درباره شان نشنیده اید

1- شیسو ماکی (Shiso maki)

منطقه توهوکو به گردوهای با کیفیتش معروف است که با کمی تفت دادن عطر فوق العاده ای پیدا می نمایند. بعلاوه میسو یا دانه های سویا این منطقه هم بسیار باکیفیت هستند. در غذای شیسو ماکی، این دو ماده خوشمزه ترکیب شده اند تا به همراه کنجد تفت داده شده، طعمی فراموش نشدنی برایتان خلق نمایند. برخی از سرآشپز ها از ادویه معروف به 7 ادویه استفاده می نمایند تا طعمی تند به این غذای شور و شیرین و محبوب بدهند. برای تهیه این غذا گردو، خمیر سویا، کنجد و دانه های سویا در برگ شیسو پیچیده و سرخ می شوند.

رستورانی در ژاپن که اشکتان را درمی آورد!

2- هیتسومی جیرو (Hittsumi-jiru)

هیتسومی نوعی سوپ خوشمزه و محلی است که معمولا در جشن ها و دورهمی ها هم سرو می گردد. در این سوپ، خمیر مخصوص نودل را تکه تکه می نمایند و مستقیما در سوپ می اندازند. در انواع دیگر آن هم این خمیرها شکل داده می گردد و در زمان سرو سوپ در آن ریخته می شوند. نودل ها در گرمای سوپ کمی پخته می شوند و باعث افزایش غلظت آن می شوند. در تهیه این سوپ از سبزیجات مختلف و تکه های گوشت هم استفاده می گردد.

3- هاراکو مشی (Harako meshi)

اسناد باستانی متعلق به 5 هزار سال پیش، نشان می دهد که مردم منطقه توهوکو در آن موقع ماهی سالمون را صید می کردند. استفاده از سالمون در این منطقه بسیار رایج است. این غذا که ترکیب سالمون، برنج و خاویار قرمز است، از غذاهای سنتی و پرطرفدار توهوکو است که معمولا در مهمانی های خانوادگی سرو می گردد.

4- میشینوکو کوکشی (Michinoku kokeshi)

ایستگاه های مختلفی در سراسر ژاپن غذای جعبه ای می فروشند که به آن اِکیبن می گویند. خریدن این غذاها یکی از برترین راه های لذت بردن از سفر در ژاپن است. برخی از این غذاها در جعبه های بنتو با طراحی و تم خاصی عرضه می شوند که تم کوکشی یکی از آن ها است. عروسک های کوکشی یکی از معروف ترین سوغاتی های توهوکو هستند. در این غذاهای جعبه ای، توفوی سرخ شده، سبزیجات مختلف و برنج، به همراه کمی آب گوشت ترکیب می شوند.

5- اونیگیری (Onigiri)

اونیگیری، ساندویچ برنج فشرده شده است که با مواد مختلفی پر می گردد. این غذا یکی از رایج ترین و پر طرفدارترین غذاهای ژاپنی است. اونیگری را به راحتی می گردد برای محیط کار، مدرسه و یا پیک نیک آماده کرد و نیازی به گرم شدن هم ندارد. اونیگیری هم با تم های مختلفی درست می گردد و می توانید زیباترین اشکال کارتنی را درانواع اونیگیری ببینید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1999

به "غذاهای ژاپنی که تا به حال درباره شان نشنیده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای ژاپنی که تا به حال درباره شان نشنیده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید