عملیات بازپیرایی و بازسازی بازار تاریخی فرش مشهد شروع شد

به گزارش ایستگاه بازی، به نقل از رواب عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر امروز پنج شنبه دوم اردیبهشت ماه 1400‬ درخصوص شروع عملیات اجرایی بازپیرایی و بازسازی بازار فرش اظهار کرد: بازار تاریخی فرش در دهه های گذشته به دلیل مداخلات متعدد، تغییرات کالبدی و عمر بالا و فرسودگی دچار آسیب های منظری و کالبدی بسیار بود.

عملیات بازپیرایی و بازسازی بازار تاریخی فرش مشهد شروع شد

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: این عملیات بازپیرایی و بازسازی بازار فرش با هدف آشکار ساختن ارزش های تاریخی ، فرهنگی و اجتماعی آن که بخش مهمی از حافظه تاریخی شهر مشهد است، با مشارکت شهرداری مشهد و کسبه شروع شد.

او اظهار کرد: در ابتدا طرح پروژه مورد نظر توسط دانشگاه خیام مشهد به عنوان مشاور تهیه و پس از آنالیز و تأیید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شهرداری مشهد ابلاغ شد.

مکرمی فر توضیح داد: هم اکنون با تأمین اعتبار لازم، عملیات اجرایی طرح مذکور به کارفرمایی شهرداری مشهد (منطقه ثامن) و قرارداد پیمان با شرکت همیارسازه و با نظارت مشاور دانشگاه خیام و نظارت عالیه این اداره کل در دست اقدام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: با اجرای این پروژه، پوشش و سقف این اثر تاریخی با رعایت پروتکل های حفاظتی میراث جهانی، به شرایط دوره قاجار با پوشش گنبدی (طاق و تویزه) و هم چنین کف سازی دوره قاجار برخواهد گشت.

مکرمی فر اضافه کرد: داخل مغازه ها نیز با مشارکت های فنی و اعتباری این اداره کل و شهرداری مشهد از سوی کسبه بازار بازسازی و احیا خواهد شد.

اثر تاریخی بازار فرش مشهد به شماره 13499 در تاریخ 1384/06/07 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته است.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1537

به "عملیات بازپیرایی و بازسازی بازار تاریخی فرش مشهد شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات بازپیرایی و بازسازی بازار تاریخی فرش مشهد شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید