عفو رئیس جمهور فراری؛ وعده دو نامزد انتخابات تونس

به گزارش ایستگاه بازی، در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تونس، دو نامزد وعده داده اند که در صورتی که پیروز شوند، رئیس جمهور پیشین را عفو خواهند کرد.

عفو رئیس جمهور فراری؛ وعده دو نامزد انتخابات تونس

به گزارش گروه بین المللل خبرنگاران، تونس 15 سپتامبر (24 شهریور) شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام است و در حالی که بعضی نامزدها در تبلیغات وعده ازسرگیری روابط با سوریه را داده اند (+)، بعضی دیگر وعده عفو رئیس جمهور فراری را می دهند.

هفته گذشته پس از شروع دوره تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، وعده های مختلف نامزدها شروع شد. المنصف المرزوقی رئیس جمهوری سابق تونس قبل از شروع ایام تبلیغات اعلام نمود که در صورتی که در انتخابات پیروز گردد، آماده است که به سه شرط زین العابدین بن علی را عفو کند.

زین العابدین بن علی رئیس جمهور تونس بود که بعد از 24 سال حکومت، 14 ژانویه 2011 در پی خشم و قیام مردم کشورش بناچار از قدرت کناره گیری و از تونس به سوی عربستان سعودی فرار کرد.

به گزارش وبسایت بابت نت تونس، المرزوقی در برنامه تونس الیوم در شبکه الحوار التونسی گفت، سه شرط او برای عفو بن علی، اول، بازگرداندن 20 میلیارد دلاری است که خودش و خانواده اش آن را دزیده اند، دوم، رفتن به سر مزار شهدای و فاتحه خواندن برای آنان و عذرخواهی از خانواده شهداست.

المرزوقی

همچنین ناجی جلول دیگر نامزد انتخابات است که کوشش نموده با دادن وعده عفو برای رئیس جمهور فراری، توجه مردم را به خود جلب کند.

به گزارش وبسایت زوم تونیزیا جلول در گفت وگو با رادیو دیوان اف ام گفت: من عشقی به بن علی ندارم اما وجهه کشور و حفظ آن چیزی است که می طلبد بن علی به تونس بازگردد.

به گفته این نامزد انتخابات تونس، بن علی رئیس جمهور سابق است و باید پرونده او را بست و ضروری است که او [به کشورش] بازگردد.

جلول نامزد انتخابات

بن علی تقریبا یک ماه پس از شروع اعتراض های مردمی و گسترش آن، روز آدینه 14 ژانویه 2011 به عربستان سعودی فرار کرد و با هواپیمایی اختصاصی به جده در غرب عربستان رفت و دیوان سلطنتی عربستان سعودی نیز از او و خانواده اش استقبال کرد. یک ماه بعد از آن در تاریخ 20 فوریه 2011 دولت موقت تونس در درخواستی رسمی، از عربستان خواست که بن علی را به تونس تحویل دهد اما ریاض تاکنون از این کار خودداری نموده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 369

به "عفو رئیس جمهور فراری؛ وعده دو نامزد انتخابات تونس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عفو رئیس جمهور فراری؛ وعده دو نامزد انتخابات تونس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید