عربستان و کویت چند سند همکاری امضا کردند

به گزارش ایستگاه بازی، ایرنا نوشت: در پی سفر ولیعهد کویت به عربستان 6 سند همکاری در زمینه های مالی، ورزشی، علمی و آموزشی و ... میان دو کشور به امضا رسید.

عربستان و کویت چند سند همکاری امضا کردند

به گزارش امروز (دوشنبه) خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، در پی سفر مشعل الاحمد الصباح ولیعهد کویت به عربستان و ملاقات وی با بن سلمان همتای سعودی خود، دو طرف در خصوص همکاری های دوجانبه در زمینه مالی و تجاری و توسعه آن گفتگو کردند.

این ملاقات به منظور مشارکت در اولین جلسه شورای هماهنگی کویت و عربستان که در ژوئیه 2018 با هدف ایجاد یک منظره مشترک برای تعمیق و پایداری روابط بین دو کشور ایجاد شد، صورت گرفت.

شورای مشترک بین دو کشور امضای 6 توافق نامه برای ایجاد یک سیستم مالی یکپارچه و یافتن راهکار های نوآورانه برای استفاده بهینه از منابع مشترک مورد استفاده عربستان و کویت است و کار شورای هماهنگی و مشترک بعلاوه بازنگری در زمینه های مالی، سرمایه گذاری و توسعه خواهد بود.

ولیعهد کویت با اشاره به اهداف خود از سفر به ریاض گفت: گفت وگوهای دوجانبه تمایل مشترک دو کشور برای پیشبرد روابط در سطح وسیعتر بر اساس منافع مشترک و تقویت آن در سطوح مختلف را پیگیری می نماید.

وی بعلاوه بر لزوم مضاعف کردن سطح همکاری های موجود تأکید و گفت که تا به امروز 26 توافق نامه و تفاهم نامه همکاری از زمان تأسیس شورای مشترک دو کشور با ریاض تا به امروز به امضا رسیده و شامل موضوعاتی چون جوانان، تشویق سرمایه گذاری مستقیم، تعلیم و تربیت، آموزش عالی و تحقیقات علمی، ورزشی و استانداردهای مختلف می گردد.

به گفته ولیعهد کویت، عربستان سعودی در سه ماهه آخر سال 2020 با ارزش بیش از 670 میلیون دلار به اسم شریک تجاری کویت رتبه اول را در منطقه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که طرفهای سعودی و کویتی سطح مبادلات تجاری بین خود را به سطح بالاتری برسانند.

طبق آخرین آمار رسمی عربستان، حجم تبادلات تجاری بین دو طرف در سال 2019 بالغ بر 39/8 میلیارد ریال سعودی بوده و بر این اساس، صادرات عربستان به کویت 83/7 میلیارد ریال و واردات از این کشور در حدود 56/1 میلیارد ریال تخمین زده شده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1689

به "عربستان و کویت چند سند همکاری امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان و کویت چند سند همکاری امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید