شدیدترین قرنطینه دنیا در اردن: بازداشت 1600 نفر ، خرید از سوپرمارکت فقط غیرحضوری ، توزیع نان درب خانه ها

به گزارش ایستگاه بازی، افراد بازداشت شده ابتدا 14 روز در قرنطینه قرار می گیرند و سپس محاکمه خواهند شد.

شدیدترین قرنطینه دنیا در اردن: بازداشت 1600 نفر ، خرید از سوپرمارکت فقط غیرحضوری ، توزیع نان درب خانه ها

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بیش از 1600 نفر در اردن به اتهام نقض قرنطینه بازداشت شدند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در اردن که شدیدترین قرنطینه دنیا را اجرا می نماید 1657 نفر به اتهام خروج از خانه و نقض قرنطینه بازداشت شده اند. این قرنطینه امروز سه شنبه وارد چهارمین روز خود شد.

افراد بازداشت شده ابتدا 14 روز در قرنطینه قرار می گیرند و سپس محاکمه خواهند شد. مجازات این افراد، زندان تا یک سال خواهد بود.

خاتمه این قرنطینه اعلام نشده است.

تا به امروز در اردن، 127 نفر به بیماری کووید19 ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده اند و هیچ مورد مرگ ثبت نشده است. از میان 127 بیمار کرونایی نیز فقط 105 نفر شهروند اردنی و بقیه شهروندان خارجی هستند.

همچنین 6 هزار نفر که وارد اردن شده اند در قرنطینه قرار دارند. اردن 10 میلیون نفر جمعیت دارد.

توضیح عکس: خیابان خلوت شهر امان پایتخت اردن به دلیل قرنطینه سراسری در این کشور به دنبال خطر کرونا - خبرگزاری فرانسه

برای اجرای این قرنطینه، ارتش به یاری پلیس آمده و علاوه بر خیابان ها، در ورودی ها و خروجی شهرها مستقر شده است.

دولت اردن از روز شنبه گذشته، حالت قرنطینه کامل اعلام نموده است. براساس این حالت، همه فروشگاه ها بدون هیچ استثنایی تعطیل شده اند. مردم نیز حق ندارد تحت هیچ شرایطی از خانه خارج شوند. پمپ بنزین ها، مراکز درمانی و بیمارستان ها و نیروهای امنیتی - نظامی از این قرنطینه مستثنی شده اند.

از امروز سه شنبه داروخانه ها، نانوایی ها و فروشگاه های موادغذایی باز می نمایند اما کسی حق خرید حضوری ندارد و خرید افراد به درب خانه ها ارسال می گردد. این اقدام توسط فروشگاه ها و نیروهای داوطلب انجام می گردد.

دولت نگران است در صورت اعلام روزها یا ساعت های معینی برای مراجعه مردم به فروشگاه های موادغذایی، شاهد حمله به فروشگاه ها و بی نظمی و شکست قرنطینه باشد یعنی همان وضعیتی که یک روز قبل از اجرای قرنطینه، در همه شهرهای این کشور روی داد.

در نخستین اقدام 190 خودروی شهرداری امان (پایتخت) در خیابان ها و کوچه ها اقدام به توزیع نان نموده اند. همچنین قرار است شرکت هایی نیز آب شرب نیز به درب منزل شهروندان برسانند.

با این حال این نگرانی وجود دارد که با این شیوه تعداد زیادی از افراد به مواد غذایی دسترسی نداشته باشند یا اینکه توانایی خرید موادغذایی برای چند روز خود نداشته باشد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 776

به "شدیدترین قرنطینه دنیا در اردن: بازداشت 1600 نفر ، خرید از سوپرمارکت فقط غیرحضوری ، توزیع نان درب خانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شدیدترین قرنطینه دنیا در اردن: بازداشت 1600 نفر ، خرید از سوپرمارکت فقط غیرحضوری ، توزیع نان درب خانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید