سفر رئیس جمهور چین به پاکستان و احتمال افزایش نگرانی های هند

به گزارش ایستگاه بازی، خبرنگاران: سفر رئیس جمهور چین به پاکستان و واگذاری 8 زیردریایی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای به این کشور، احتمال افزایش تنش ها و نگرانی های هند را در پی خواهد داشت.

سفر رئیس جمهور چین به پاکستان و احتمال افزایش نگرانی های هند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از تلگراف ایندیا، شی جین پینگ رئیس جمهور چین قرار است در 21-20 آوریل به پاکستان سفر خواهد نمود.

سفر رئیس جمهور چین به پاکستان در حالی انجام می گردد که گفته می گردد احتمالا این دو کشور قراردادی به ارزش 18 میلیارد دلار در بخش اقتصادی امضاء نمایند.

همچنین دو کشور در زمینه های انرژی و ارتباطات نیز قراردادهایی را امضاء خواهند کرد.

به گزارش بعضی رسانه ها، چین قرار است 8 زیردریایی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را به پاکستان واگذار کند.

تحلیلگران مسائل سیاسی بر این باورند که ممکن است این نخستین اقدام پاکستان در جهت دستیابی به توانایی شلیک سلاح هسته ای در دریا باشد.

بعضی دیگر از تحلیلگران در حالی این مسئله را رقابت بین پاکستان و هند رقیب دیرینه آن در زمینه هسته ای می نامند که پاکستان با دستیابی به این توانایی بار دیگر رقابت بین دو کشور را در منطقه متشنج تر می نماید.

بر اساس گفته شورای روابط خارجی مستقر در نیویورک، پاکستان از لحاظ فن آوری هسته ای دارای سریع ترین برنامه هسته ای دنیا است.

علاوه برآن فروش زیردریایی چین با قابلیت حمل کلاهک هسته ای در حالی سبب افزایش تنش در آب های منطقه خواهد شد که نارندا مودی نخست وزیر هند نیروی دریایی کشورش برای جلوگیری از نفوذ چین در این منطقه را تقویت نموده است.

یادآوری می گردد که پاکستان دارای 100 تا 120 کلاهک هسته ای می باشد که چین این کشور را در ساخت آن یاری نموده است. این در حالی است که چین دارای 250 و هند بین 90 تا 100 کلاهک هسته ای می باشد.

گفته می گردد که رئیس جمهور چین ضمن ملاقات با همتای پاکستانی خود، قراردادهای دیگری در زمینه خط لوله گاز، بزرگراه و راه آهن را امضاء خواهد نمود.

رئیس جمهور چین از سال 2006 میلادی به پاکستان سفر ننموده است و در این سفر وزیران و مقامات بلند پایه دولتی این کشور وی را همراهی خواهند کرد.

همچنین گزارشاتی وجود دارد که چین میخواهد تا پروژه انتقال خط لوله گاز کشورمان به پاکستان را تامین اقتصادی کند.

شی جین پینگ قرار بود در مراسم رژه روز پاکستان در 23 مارس میلادی (3 فروردین) به این کشور سفر کند.

یادآوری می گردد که سفر رئیس جمهور چین به پاکستان در حالی انجام می گردد که قرار است نارندا مودی در ماه می میلادی نیز به چین سفر کند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 591

به "سفر رئیس جمهور چین به پاکستان و احتمال افزایش نگرانی های هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر رئیس جمهور چین به پاکستان و احتمال افزایش نگرانی های هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید