سفر دبیرکل ناتو به بغداد برای رایزنی با مقام های ارشد عراقی

به گزارش ایستگاه بازی، دبیرکل ناتو همراه با چند مقام نظامی ارشد دیگر از جمله فرمانده نیروهای ناتو در اروپا برای مذاکره با مقام های ارشد عراقی وارد بغداد شد.

سفر دبیرکل ناتو به بغداد برای رایزنی با مقام های ارشد عراقی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دبیرکل ناتو همراه با چند مقام ارشد دیگر نظامی از جمله ژنرال تاد والترز فرمانده نیروهای ناتو در اروپا دوشنبه برای مذاکره با دولت عراق وارد بغداد شد.

به نوشته وبگاه ناتو ینیس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در این سفر از دانشکده ارتباطات نظامی عراق در تاجی دیدار کرد. در این مرکز پرسنل بخش ضد تروریسم ارتش عراق آموزش می بینند.

ناتو مدعی است برای آموزش نیروهای عراقی به منظور جلوگیری از تکرار حوادث ناگوار سال 2014 و حمله تروریست های داعش به عراق، در این کشور حضور دارد.

این سفر در حالی صورت می گیرد که سخنگوی جنبش عصائب اهل الحق عراق چندی قبل تاکید کرد که کشورش نیازی به حضور نیروهای ناتو ندارد.

نعیم العبودی سخنگوی این جنبش در گفت وگو با شبکه خبری روسیا الیوم گفت: هرگونه حضور نظامی در خاک عراق نیازمند مجوز مجلس است و ما با حضور هرگونه نیروی نظامی خارجی در خاک کشورمان مخالفیم. (جزئیات بیشتر)

بر اساس این گزارش، دبیرکل ناتو قصد دارد با ژنرال دنی فورتین فرمانده کانادایی نیروهای ناتو در عراق و تعدادی از مقام های ارشد عراقی نیز دیدار کند.

چندی قبل ژنرال فورتین ادعا کرد که نیروهایش به صورت قابل ملاحظه ای تهدیدات در این عراق را کاهش داده اند. (جزئیات بیشتر)

پنجاه و سه نماینده مجلس عراق نیز روز دوشنبه خواستار اخراج نیروهای آمریکایی از کشورشان و تصویب قانونی در مجلس این کشور در این زمینه شدند.

مردم عراق مشارکت ارتش، پلیس و حشد الشعبی برای محافظت و دفاع از کشورشان را کافی می دانند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 380

به "سفر دبیرکل ناتو به بغداد برای رایزنی با مقام های ارشد عراقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر دبیرکل ناتو به بغداد برای رایزنی با مقام های ارشد عراقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید