زیرساخت لازم برای ارائه خدمات آنلاین کتابخوانی فراهم نیست

به گزارش ایستگاه بازی، محمدیان در رادیو مصاحبه با اشاره به لزوم ساخت کتابخانه های مجازی برای عشایر گفت: بدلیل نبود زیر ساخت لازم نمی توانیم آنطورکه شایسته است، به این مردم خدمات ارائه دهیم.

زیرساخت لازم برای ارائه خدمات آنلاین کتابخوانی فراهم نیست

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، سجاد محمدیان، سرپرست دفتر پژوهش و آموزش نهاد کتابخانه های عمومی کشور در رابطه با طرح کتابخانه عشایری به برنامه صبح وتبادل نظر رادیو تبادل نظر گفت: فراخوان این طرح تا 31 اردیبهشت ادامه دارد.

وی نهاد کتابخانه های عمومی کشور را سازمانی غیر دولتی دانست که باید به تمام شهروندان ایرانی اعم از عشایر ارائه خدمت کند.

محمدیان بدیهی ترین مسئله در امر کتاب و کتابخوانی را ایجاد دسترسی به این کالای فرهنگی برای عشایر عزیز کشورمان عنوان نمود و اضافه کرد: بدلیل نبود زیر ساخت لازم نمی توانیم آنطورکه شایسته است، به این مردم خدمات ارائه دهیم.

به گفته وی ساخت کتابخانه برای عشایر بدلیل کوچ کردن آن ها معنا ندارد و لذا تنها گزینه موجود، ایجاد کتابخانه های سیار و متحرک است و ویژگی های این کتابخانه ها هنوز برای ما محل پرسش است.

محمدیان ادامه داد: با مشارکت یکی از شرکت های دانش بنیان، از اواخر سال گذشته فراخوانی را منتشر و از کلیه فعالان صنعتی و معماران و نیز اهالی فرهنگ در خواست کردیم سوال ما را در باب کتابخانه مناسب عشایر پاسخ دهند.

سرپرست دفتر پژوهش و آموزش نهاد کتابخانه های عمومی کشور ابعاد این کتابخانه سیار را حدود 40 الی 60 متر مربع تخمین زد و اضافه کرد: برنامه های فرهنگی، نمایش و آموزش چند رسانه ای و نیز ارائه خدمات اینترنت بر پایه امکانات پشتیبان دولت الکترونیک در این کتابخانه ها پیش بینی شده است.

محمدیان به رادیو تبادل نظر گفت: این کتابخانه ها یک بسته فرهنگی خواهند بود.

وی ابراز خوشنودی کرد که طرح مذکور توسط جامعه طراحان و معماران مورد استقبال قرار گرفته است و بار ها در شبکه های اجتماعی نشر پیدا نموده است.

محمدیان معیار های این طرح را چنین برشمرد: امکان حمل و نگهداری 2500 تا 4000 کتاب باید فراهم باشد و مکانیزم باز و بسته شوندگی باید بدرستی در این سازه استفاده شده باشد.

وی خاطرنشان ساخت: ارسال آثار تا 31 اردیبهشت ادامه دارد و اطلاعات بیشتر در سایت ما موجود است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1554

به "زیرساخت لازم برای ارائه خدمات آنلاین کتابخوانی فراهم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت لازم برای ارائه خدمات آنلاین کتابخوانی فراهم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید